tirsdag 2. juni 2009

Utrolig pinsehelg

Heisann! Et bittelite hasteinnlegg fra Minmill her i dag fra Pinsehelgen, som er den mest fantastiske helgen jeg noen sinne har opplevd. At vi har hatt det så fantastisk har nok noe med været å gjøre ... :) Her var det bare om å gjøre å hive seg rundt å ta med sommerhumøret og gjøre sommerting. Strandtingene måtte finnes fram umiddelbart. Jeg har blant anne puslet i hagen å fått satt opp navnene på krydder urtene.
Vi fikk hevet opp hagemøblene, vasket de, børstet støv av parasollen og dekket til frokost ute på vår provisoriske uteplass (det skal jeg skrive mer om en annen gang). Klokken ni på morgenen satt vi der og spiste og bare gispet av begeistring. For en dag dette skal bli..... Vi har vært på stranden og badet og solt oss.
Min svigermor bor omtrent 4 meter fra stranden. Ikke noe å si på det. Så her pleier vi å være store deler av sommeren. Her treffes vi alle mann, og en haug av unger koser seg sammen med hverandre.
Dette har vært mine puslerier i helgen mens jeg har ligget og kjedet meg (les: ironi). Dette er en oransje heklelapp til lappeteppet mitt. I denne solstolen har Minmill tilbragt mangfoldige timer denne helgen.
Jeg er så takknemlig for alle koselige og herlige kommentarer fra dere, men jeg kan ikke komme på besøk før til slutten av uken tilbake til dere. Men bare vit at jeg setter utrolig pris på hver eneste kommentar og synes det er så gøy at du legger igjen noen ord. Akkurat nå er jeg i Oslo på jobbtur, og er ikke tilbake før torsdags kveld. Hei så lenge.....

14 kommentarer:

  1. ja plutselig var sommeren her!! Vidunderlig! Og det huset til din svigermor høres ut som en drøm. Så deilig å bo så nærmt sjøen! Og sandstrand tom. Høres virkelig ut som du har hatt en perfekt helg ja!

    SvarSlett
  2. Åaa, kjære Minmill,

    det ser sååå deilig ut, uten tvil! For et nydelig vær! For et hyggelig område! Jeg ville bytte :)
    I helgen hadde vi konfirmasjon i familien, den var kjempefin. Har masse arbeid igjen, men sånn er livet... Tusen takk for koselig e-post!

    Vi snakkes! Klem fra Pillepalle

    SvarSlett
  3. Vilken härlig helg ni har haft! Vad fint svärmors hus var oxå.... vilket drömläge vid vattnet ;-)

    Kram Lotten

    SvarSlett
  4. Ser ut som om dere har hatt en perfekt helg! Likte kjempe god utsikten fra uteplassen deres! Luksus med "privat" strand!

    SvarSlett
  5. Hei :-) Plutselig kom alt det gode på ei gang.Det var dette vi trengte nå,så nå krysser vi fingrene for at godværet holder seg.Plassen din svigermor bor på minner spesiellt om høllen i kristiansand,en heilt fantastisk plass.Bare det å kunne bo så nærme sjøen må rett og slett være terapi.

    Ha en flott kveld videre :-) Hilsen Kristin

    SvarSlett
  6. så herlige sommerbilder fra deg.
    den huset til svigermor så jo bare utrolig digg ut. heldiggris!!

    SvarSlett
  7. Helt enog med deg. denne pinsen har hvert helt fantastisk. Og så fort det gikk.... Herlige bilder du viser av sol og sommer:)

    SvarSlett
  8. FOR ett sted - du var heldig med valg av svigermor skjønner jeg ;o)
    pinsen har vært helt utrolig her og,så vi lever lenge på denne helgen.
    Ha en flott onsdag!!!

    SvarSlett
  9. Ååå, sommer! Det må jo være den desidert beste årstiden!!! Og ingenting er som å sitte ute og spise frokost!
    Og så greit med svigerforeldre som bor på stranden, da! Fantastisk!!!

    SvarSlett
  10. Det ser fantastisk ut der ved stranden!

    SvarSlett
  11. Så herlig dere har hatt det!
    FOR en beliggenhet huset til svigermoren din har!!!
    Jeg har alltid drømt om å bo så nære vannkanten at det bare er å springe rett uti vannet etter frokost.
    Håndkleet fra Nordhjem er sååå lekkert!! Ønsker meg en hel bunke av dem på hylla!
    Ha noen fine dager i Oslo!
    Klem fra Kardemomme :))

    SvarSlett
  12. Der har du vært heldig med svigermoren din, gitt!! hi hi... For et sted å bo. Spør gjerne om hun vil bytte...;)
    En veldig deilig pinsehelg, som jeg måtte tilbringe i skyggen. Ble brent i solen, jeg, og er rød enda.
    men nå drar jeg på storbyferie, og da er det iallefall glemt.
    God helg!!

    SvarSlett
  13. Røkk mæ i flettan...jeg unngikk blogger forrige helg og det var kun for å slippe å se sånne vi har det så varmt innlegg. I dag skinner sola her, selv om ikke temeraturen er noe å skryte av, så da kan blogger fra syden besøkes. Skjønner godt at du har hatt litt av en helg, skulle gjerne hatt en svigermor som bodde rett ved stranden. Hærlig.

    Søndag var det så mye vind og regn at jeg hadde store problemer med å holde kjolen min nede;o))))


    God helg

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!