fredag 19. juni 2009

Ny lampe og bedre humør

Jeg må innrømme at det var uvant for meg å legge ut frustrasjonsmeldinger på bloggen, og tenkte at der trødde jeg over streken. Men etter kommentarene å dømme så fikk jeg masse sympati og støtte. Tusen takk dere. Forrige natt og i hele går surret negative tanker i hodet mitt (det var en annen ting jeg også grublet på, som jeg ikke kan skrive om på bloggen. Mellommenneskelige konflikter har ikke noe her å gjøre) Men iallefall, i natt har jeg sovet godt etter å ha fordøyd alt gruff og gørr.
Jeg lurer på om vi kvinner er litt sånn at vi påfører oss bekymringer på en annen måte enn menn? At vi går rett i kjelleren når vi møter motstand? Hmmm. Jeg tror jeg er litt sånn.
I går var min mann var hjemme hos den syklisten som kjørte inn i bilen vår. De satt sammen og fylte ut skademeldinger og snakket om saken. For meg hørtes han ut som en mann som er innstilt på å gjøre opp for seg. Selv om resultatet kanskje blir at all skyld tilfaller bilisten, så er det jo håp om at han tar sitt ansvar likevel. Det er jo muligheter for at han betaler regningen av egen lomme hvis han ikke får dekket noe av sin egen forsikring. Forts. følger om resultatet....... (rene føljetongen, he he)
Heldigvis var ikke syklisten skadet, bortsett fra noen blåmerker og skrammer. Han hadde vært hos legen i går og sjekket seg, men han var frisk som en fisk.
Som en interiørblogger, som jeg primært er, så kan jeg fortelle at jeg trøste-kjøpte en lampe i går på bruktbutikken. Jeg hadde bestemt meg for at den skulle jeg gjøre ferdig med en gang jeg kom hjem, og ikke bare la den ligge sammen med alle de andre puss-opp-prosjektene.
Den fikk seg en omgang med hvit spraymaling. Jeg glemte jo å ta "før" bilder av den, men jeg kan fortelle at den var i teak og messing. Den kostet meg hele 23,- kroner. Jeg er ikke helt enig med meg selv om jeg synes den er fin eller ikke. Eldste datteren min sa at hun gjerne ville ha den hvis jeg ikke fant noe sted å henge den.
.
Og nå.... eeeendelig fredag. Her er det mørke skyer over horisonten, så denne helgen blir kanskje en sånn innehelg med oppussing av små-møblene.....GOOOOD HELG.

8 kommentarer:

  1. Det låter som det ordnar sig med allt om jag förstår språket rätt:-)
    Klart du behövde tröstshoppa lite, och lampor kan man aldrig få för många utav, i alla fall verkar jag leva efter att det är så, köper lampor på löpande band, hi, hi!

    Hoppas att ni får en härlig midsommar :-)

    Kram Tant Grön

    SvarSlett
  2. Så bra alt ser ut til å ordne seg, det gjør jo stort sett det. Men kjenner godt til den frustrasjonen når alt står på, jeg takler ikke det noe særlig selv :-p
    Lampen ble veldig fin syns jeg, og selv om de sier at penger ikke gjør en lykkeligere..så hjelper det jaggu meg med litt trøsteshopping! hihi

    SvarSlett
  3. det fikser seg vett du!
    ha en god helg.

    SvarSlett
  4. Så bra det ser ut til å ordne seg! Kjedelig når det kommer så mange ting som man lar gå for mye innpå seg. Men jeg er akkurat sånn selv... Ellers så syns jeg du har gjort et kupp på den lampa! Ble kjempefin med litt hvitmaling ;)

    Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
  5. heisann.

    godt å høre at syklisten ikke ble skadet, og at han er en real mann.

    lampa di var fin i hvitt! :)
    men min grønne er hakket finere. heheh

    håper all gruff forsvinner i løpet av helga!
    klem

    SvarSlett
  6. Nydelige lamper, synes jeg! Håper ting ordner seg!! :)

    SvarSlett
  7. Så godt å høre at ting og tang føles bedre i dag ;-)

    Ha en super helg!

    SvarSlett
  8. Tyckte lampan var jättemysig jag!!! Älskar ju lampor av alla de slag! Och det där med att trösteköpa vet man ju allt om, hehe!!!
    Har ju också varit lite grinig o grubblig ett tag, och tänkte en stund att man kanske skulle öppna en ny, ännu mer hemlig blogg, för att få ur sig all frustration..., men så blev jag sur på den tanken, för varför dådå!!! Nog kan man väl klämma ur sig missnöje här också, varför ska man annars blogga...gillar inte när man känner sig fast i ett fack sådär, så jag tycker det är så skönt när även andra skriver om när det är jobbigt!!! alla har det ju så, mer eller mindre, så varför inte skriva om det!!!
    hoppas det löser sig med dina grubblerier, mina vet jag knappt vad de beror på...bara en grinig tant är jag kanske, hoho...

    Kramis Lycke

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!