mandag 29. juni 2009

Starten på et turkis og lilla jenterom

Nå holder jeg på for fullt her hjemme med å gjøre om på den største jenten min sitt rom. Som nevnt tidligere, så er hennes høyeste ønske å ha rommett turkis og lilla. Ikke male vegger altså, men å male møbler og finne småting som kan sette preg på rommet. I denne omgang viser jeg bare noen bilder av småtterier fra rommet, men vil vise mer når ting begynner å se ferdig ut. Uæææ, nå fikk jeg prestasjonsangst. Jeg har en stol, en stor lekekasse og diverse andre småting som må males først.
Jeg fant noen søte bokser på 2iSpann i byen i dag. En lilla, en turkis og en gul. Det er meg som er glad i gult, og syntes hun kunne ha en farge til som brekker det turkise og lilla. Og det var helt greit for henne det.
Helt herlige farger, og gode, tykke og solide esker var det. Har planer om å lage endel selv også, men må nok mikse med noe nykjøpt også.
Her er hun, kjempefornøyd. Jeg var nede og stjal noen bilder av rommet hennes rett etter hun hadde lagt seg, så hun var fremdeles våken.
Som sengeteppe har vi dette som vi fikk handlet på Kid til 40% avslag. Dette sengeteppet var noe jeg snappet opp fra søte frk. B. sin blogg. Jeg spurte henne hvor det var kjøpt, og hun svarte, og jeg kjøpte. Ikke særlig vanskelig. Mye bedre å få tips fra bloggevenninner enn å gå ut å lete selv.
.
Vi var i byen i dag for å se om det var begynt å bli noe liv til Quart festivalen som starter i morgen. Vi er jo så spent på å se om det blir noe suksess eller om alt faller gjennom. Mannen min skal avgårde i morgen for å se på bla. Ozzy Osbourne. Kunne gjerne gått selv, men jeg har valgt å holde meg hjemme siden jeg skal på Madonna konsert senere i sommer.

14 kommentarer:

  1. Hei på deg!
    Lekre farger...din datter har sansen, like glad i farger som sin mor skjønner jeg ;O)
    Det blir vel et fint rom tenker jeg!
    Jeg blir skikkelig glad når jeg kommer inn hit jeg, du bruker så flotte farger.
    De grønne plastboksene er så fine.
    Jeg sto å kikket på slike på Traktøren i forskjellige farger, tror jeg skal kjøpe meg en slik i div. farger innimellom.
    De var jo ikke billige, men kan jo kjøpe en om gangen...kanskje en i uka, så blir det ikke så dyrt ;O)
    Er det dette som er å lure seg selv..hi hi.
    Det gamle konsollbordet du kjøpte har jo bare blitt så utrolig fint!
    Du er bare så flink !
    Blir vel lekker på dindatters rom!
    Herlig lilla støvler,ikke billige de heller, men ikke så ille når de gjør dobbel nytte...fin til pynt og praktiskre i regnvær ;O)
    Nei nå får jeg gi meg...hadde tenkt å innom flere i kveld før jeg gir meg.

    Kos deg fortsatt i sommervarmen...og nyt!

    Hilsen meg som snart har ferie og er i skikkelig feriemodus!

    Klem Linda

    SvarSlett
  2. God kveld i varmen! Veslejenta di har virkelig god fargesmak, må jeg si:)Lilla og turkis er en av mine favorittduoer også.

    Må dessuten kommentere alle de fine oppussingsprosjektene du har gjennomført siden jeg sist var innom. Blir veldig inspirert til å ta frem malespannet/tapeten selv!

    Og det svenske Livingbladet? Er det ok? Jeg elsker BoligLiv, så hvis Living er litt i samme gata så vil jeg sjekke det ut og....

    Kos deg i sola og med redekoreringen av barnerommet!
    Klemmer fra meg

    PS: "Miss you" er en fantastisk låt. Jeg var også i Bergen, og det var stort. :)

    SvarSlett
  3. så søte detaljer og søt jente!

    ja..endelig kommer ikea til sørlandet. jeg vet hvor mye det er ønsket siden jeg jobber litt for ikea. har møtt x antall desperate sørlendinger :)

    jeg syns jammen mange av de der dyre utemøblene og gruppene er mildt sagt ikke pene. så da er det bra med billige ikea :)

    SvarSlett
  4. åh, knallfine bokser! vet du om de selger de andre plasser også? jeg kunne trengt noen slike bokser :D har for dårlig tålmodighet til å lage selv, lagte en og så gikk jeg lei! høhø :D

    SvarSlett
  5. vi liker sørlendinger!!!
    men bra for dere å slippe å reise så langt!

    SvarSlett
  6. Så fine detaljer fra jenterommet! 2i Spann har kjempemye fint (kjekt de ligger vegg i vegg med Den Blå Dør;), hadde ungene hatt grei takhøyde på rommene sine (skråtak), hadde jeg kjøpt slike tapet-giraffer for lenge siden. Det er også der jeg har bestilt nytt sengesett til minstemor, venter og venter...:-)
    Dessuten har vi kjøpt likt turkist teppe, he he;-)
    Nå er det natta! Klem B:-)

    SvarSlett
  7. Så skjønn datteren din er!! :o)
    Likte fargene jeg også, det går i svart og rødt her...men hun må jo få bestemme selv, hihi

    Det sengeteppet så veldig fint ut da...:o)
    fikk en liten idé her nå, yuhuu

    Klem klem

    SvarSlett
  8. Hei :)
    Og takk for hyggelig kommentar og tips. Hos meg ser bildene helt fine ut, men veldig dumt hvis andre ser de lavoppløslig. Takk for at du sa i fra ;)
    Dette må jeg få fikset.

    Nydelig rom og deilige farger!

    * Jeanette *

    SvarSlett
  9. For noen fine farger! Jeg gleder med til å se resultatet ;-)

    SvarSlett
  10. Herlige farger!

    Tusen takk for tips og kommentar!

    Ønsker deg en god uke.

    Klem Lena

    SvarSlett
  11. Farger man blir glad av, definitivt! Så utrolig flink du er:)

    SvarSlett
  12. Hei,
    kjempe fine bokser du har kjøpt!!
    Nå er det jammen varmt...nesten litt for varmt til å jobbe veldig hard.."smiler"..
    Men deilig er det med sommer!! :o)
    Jeg har ikke kommer noe nærmere målet når det gjelder kortstativet mitt, men alt til sin tid er det vel noe som heter.. :o)
    God sommer,
    klem fra Fredrikke

    SvarSlett
  13. herlig blogg! Denne skal jeg følge!!

    camilla

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!