torsdag 4. juni 2009

På tur igjen

Nå er jeg tilbake fra tur. Denne gangen gikk ferden til Oslo. Der har jeg vært på produktlansering og lært masse nytt. Av og til er det godt å komme seg vekk for noen dager, selv om jeg liker best å være hjemme hos min familie. Men siden jeg ikke reiser så mye, har jeg allverdens med tid til å være sammen med dem når jeg kommer hjem.
En ettermiddag fikk jeg meg noen timer fri, og jeg gikk selvfølgelig rett opp til den butikken jeg vet har ting for meg. Siden jeg ikke er noe kjent i området og har peiling på alle butikkene i Oslo, blir det alltid Shabby som ligger i Niels Juels gate på Frogner. Dessuten liker jeg så godt å spasere i de gatene der, og drømme meg bort.
Jeg fikk tak i denne gamle skoleplakaten der. Jeg er helt sikker på at det er Kaspara og noen andre blogger som jeg ikke husker navnet på, som har påvirket meg til å synes at gamle skoleplakater er fine å ha på veggen hjemme. Og de er jo sjarmerende disse plakatene da. Den jeg fikk tak i er en gammel ugress plansje av E. Korsmo. Den har fått plass ved siden av spisebordet på kjøkkenet.
Jeg måtte zoome inn denne herlige metallboksen som jeg dekorerte med noe vintage papir. Den ble riktig så fjong og fargerik med nypeblomster oppi.
Inne på Oslo S er det Kremmerhuset-butikk, og der fikk jeg kjøpt meg disse herlige glassvasene. Det er så fint med små glass-vaser i forskjellige former og farger som er satt sammen i en liten gruppe. Prikken over i'en er noen få fargesprakende blomster oppi.

16 kommentarer:

  1. Det var mange flotte ting du viser frem:) Plansjen var kjempefin, og den "hjemmelaga" boksen også. Nå fikk jeg lyst til å gjøre noe lignende..
    Og kjempesøte vaser:)

    klem

    SvarSlett
  2. Åh vilken mysig blogg jag kom till!! Jättefin växtplanch!
    Kram Malin

    SvarSlett
  3. Så mye fint du har kjøpt! Tror jeg må ut på jakt etter plansjer jeg også!

    SvarSlett
  4. Så utrolig stilig plansje du har funnet! Det var virkelig litt av et kupp :)

    SvarSlett
  5. Hei Minmill,

    denne metalboksen er kjempefin! Jeg har slike i kjøkken min. Det er så morsomt å lage de, morsomt, rimelig og effektiv, ikke sant?
    Jeg visste ikke beskjed med denne lampen! Et norsk fabrikat? Så skulle jeg prate litt med bestemor om den....Vi vil få se!
    Klem fra Pillepalle

    SvarSlett
  6. Så sjarmerende med soleplakat:) Dekorativ vri. Takk for koselig kommentar hos meg også;) Riktig god kveld.

    SvarSlett
  7. Får da så lyst til å gjøre noe når jeg er innom bloggen din...må skyndt meg ut herifra det er altfor sent ;o)

    Flott boks,lurer på om jeg må lage noe lignende i morgen ...

    SvarSlett
  8. plansjen,boksen og vasene var superfine! du er så flink å finne pene ting!

    SvarSlett
  9. De gamle skole plansjene er veldig sjarmerende!
    Fin boksen du har fiksa på også!...
    Du får det til du ;O)
    Herlig med disse ulike vasene i vinduskarmen!
    Flinkis!

    Ha en super helg!
    Måtte solen skinne både her og der!

    Klem Linda

    SvarSlett
  10. Boksen var superkul!! og skoleplantasjer er jo faktisk og ganske så stilig...hehe, hvem skulle trodd det ;)

    SvarSlett
  11. Nå datt jeg nesten av stolen her! Jeg har satt en slik plakat ØVERTST på ønskelisten for noen dager siden. Og der har du den!! I LOVE it!!!!!!
    Tror ikke jeg kan si det nok ganger.

    Det ble litt grønt av misunnelse i rommet her nå, altså.

    Håper du hadde en fin tur i Oslo, Frogner er en sånn avslappet og herlig stemning - rent interiørmessig:) Og det kan være innmari moro å titte på de som går i gatene også, hihi.

    SvarSlett
  12. Så flotte ting! nydelig. spesielt den plakaten!!

    SvarSlett
  13. God morgen :)Det er morgen hos oss også! Karamella er fortsatt ikke helt frisk så vi er hjemme i dag.
    Begge jentene har fått tilbakefall dessverre..Ser at du også er hjemme med sykt barn..Ørebetennelse er noen plagsomme greier. Datteren min var veldig plaget som liten og vi var på legevakten hver måned med henne.
    Etter at vi var hos homøopat og fikk anbefalt å slutte med melk ble hun raskt mye bedre og vi kunne slutte helt med antibiotika..
    Det er så fælt når de små har det så vondt!
    Ser at du har hatt en "fruktbar" tur til Oslo ;)Helt nydelig plansje og søte vaser!
    Slike skoleplansjer er virkelig morsomme og ditt eksemplar var så søtt! Den hjemmetapetserte lille boksen var så utrolig søt den også..Ser at du har mye lekkert papir! Angående Camilla Plum så kan du se henne på NRK2 på torsdager kl.19.30. Serien begynte i går på denne kanalen..Jeg satt klar til å spille inn. Damen er et fyrverkeri av en personlighet og jeg blir bare så superinspirert :)
    Det er så herlig med folk som er seg selv så totalt :)
    Ha en bra dag videre begge to og god bedring til datteren din! Krysser fingrene for at det skal gå fort over! Klem fra kardemomme :))

    SvarSlett
  14. Så mange fine ting du har fått deg! :)
    Har visst et par av de vasene der jeg også. De er bare helt nydelige.

    Plansjen var veldig flott!

    SvarSlett
  15. Men ååå vad fina bilder och grejer..!!! Älskar också små glasvaser i olika former och färger, och de där var ju underbara!! Här har vi inga nyponblomster ännu, lite senare här uppe, men jag har gödslar och fixat för att förhoppningsvis få fina ena!!
    Visst måste rabatt var detsamma som blomsterbed! Jag har anlagt ett par styckern rejäla ena, så det är rätt mycket att rensa o fixa om våren...inget att visa ännu, men sen när de kommer igång o blommar blir det allt lite bilder..
    Min energi, verkar nog vara större än den är, hihi, igår och i förrgår har jag varit sååå trött och inte fått något gjort knappt alls..., är sjukskriven vettu, så jag har också all tid i världen egentligen, men idag är jag piggare igen... Har lagt ut lite loppisfynd hos mig, hittade en del goa grejer igår..
    Hoppas ni har bättre väder än oss, är lite grått och kallt här idag!

    Kramar Lycke

    SvarSlett
  16. Hei på deg reiseguri! Hmm, er visst veldig glad i å putte guri bak ord i dag...
    Jeg kommer i Kamille på mandag. Skrekk og gru. Jeg har ikke sett det selv ennå. Men det er noen som abonnerer som jeg kjenner som sier de har lest om meg. Og så har ikke jeg!?!? Uff, skulle ønske jeg hadde lest det først så har jeg litt kontroll...
    Men så fine ting du har funnet deg da. Likte den boksen du har dekorert med papir jeg. Yndig. Det høres godt ut med slike turer hvor du kanskje får litt tid til deg selv også. Og så er det godt å savne hverandre:)

    Maya

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!