mandag 15. juni 2009

Sommerens söta

Jeg er en hai etter bøker. Det er hovedsaklig matbøker og interiørbøker jeg handler mye av. OK, flest interiørbøker. Jeg er ikke noe lesehest, som sluker skjønnlitteratur, til det er jeg altfor utålmodig. Det meste jeg kjøper kommer fra Capris. Der har de det meste av populære bøker, både fra inn og utland. De fleste bøkene jeg har kjøpt i det siste er enten svenske, danske eller engelske.

I fjor kjøpte jeg en bok som heter Vinterens Söta av søstrene Lisa og Monica Eisenman. Den er jeg så fornøyd med, og nå i år så jeg at de hadde laget en bok som heter Sommerens Söta. Den ble bestilt, og er nå kommet til meg, og jeg er veldig fornøyd med den også. I denne boken er det sommerlige søtsaker, og herlige sommerdrikker. Jeg nyter å sitte og bla i den, lese oppskrifter og se på herlige bilder. Her er det mange ideer å hente.
Dette kan jo likegodt være julekaker, men med sommerfarger får de en annen vri.
Små fargerike kjeks som er moro å servere.
På dette bildet synes jeg at farger på brettene var fine sammen.
Her er bilder av begge bøkene. Jeg er så glad for at disse søstrene lager disse bøkene, og jeg kan trygt anbefale dem videre.

19 kommentarer:

  1. Hei! Gratulerer med dagen som var:) Også så fint bord du hadde dekket! Jeg elsker sånne fargeglade bord.

    De bøkene fikk jeg veldig lyst til å bla i. Hvor bestiller du dem fra?

    Ha en fin mandagskveld!
    Klem A.

    SvarSlett
  2. ...det var det jeg visste. Du skrev jo Capris!

    SvarSlett
  3. Så flotte bøker! De fikk jeg lyst på også, en kakemons som jeg er..hehe:) Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  4. Vilka bra boktips! Hamnar genast på min önskelista!

    SvarSlett
  5. Suåert boktips! Thænk you :=)
    Ha en flott uke , klem fra Langenes :)

    SvarSlett
  6. Jasså du...
    Her var det mye smaskens for øye og mage ser jeg..Nydelig farge sammen turkist og limegrønt...Det er helt smæshing!!!
    Takk for tips om bøker, det liker jeg godt.
    Ha det fin fint...
    Store store store...klemmer
    DROPS

    SvarSlett
  7. Heisann!
    Selvfølgelig har du rett med rekkverket!! Hadde malt meg i hjel om det var så langt!!! Nå har jeg rettet det opp - takk for at du sa i fra :-)

    De bøkene ser herlige ut, tror jeg må sette de opp på ønskelisten min :-)

    Ønsker deg en fin uke videre!
    Klem fra Livy

    SvarSlett
  8. Tror det må være en stund siden jeg var innom, for her var endel innlegg jeg ikke har sett. Klokken er dessverre blitt altfor mye, og jeg må være snar før jeg kryper til køys.
    Først: Gratulerer med vel overstått. Borddekningen var fargerik og innbydende. Fikk lyst å sette meg ned. :)
    Jeg er også veldig glad i interiør- og kokebøker (+ krim), og er stadig vekk innom de ulike bokhandlerne her i byen for påfyll. Nå må jeg snart kjøpe mer bokhyller....

    (Er forresten enig i at sovesofaen er dyr, og er åpen for andre forslag. I mellomtiden venter jeg på at den kanskje en dag kommer på salg - hehe).
    :)

    SvarSlett
  9. Jättebra med lite boktips. det blir till mannen med kokböcker, fniss!!! Men älskar bilderna...hoppas det är såndär supraläcker glasyr i härliga färger på allt, så kanske jag får mannen till att prova det!!!

    Kramis Lycke

    SvarSlett
  10. Hei!
    Dette var spennende bøker! Jeg har ikke sett noen av disse, så nå er de satt høøyt opp på ønskelisten. Må si bildene av kjeksen i ulike farger var en utfordring - skal prøve å ta av noen babykilo, og her kommer de fristelsene:):)

    SvarSlett
  11. Gratulerer med dagen som har vært:))
    Nydelig dekket bord. Så morsomt og bruke forskjellige servietter.

    Så flink du er til og bake.

    jøss, for noe stilige støvletter du har solgt.

    Ha en fin dag:))

    SvarSlett
  12. SÅ fine bøker du har fått deg! Herlige bilder i den sommeboka da :)

    Gleder meg utrolig mye til å få begynt å dandert tallerkenhylla ja! Jeg er også sånn som elsker å gå å bytte om å flytte på ting hele tiden. Herlig med litt forandring etter humøret :)

    Ha en fin dag! Klem fra Verandasol

    SvarSlett
  13. flotte bøker. fikk veldig lyst å lese interiørblad/bøker nå! må sjekke ut nettstedet nå..

    SvarSlett
  14. Jeg må inn og bestille etter dette!
    Vinternes søta er en lekker bok som jeg er kjempefornøyd med og kommer sikkert til å like sommerutgaven også! Takk for tipset!
    Capris har et stort utvalg og bra priser og vi bestiller mye derfra!
    Ønsker deg en fin tirsdag videre! klem fra Kardemomme :))

    SvarSlett
  15. Ååååå...jeg elsker slike bøker. Det er bøker man kan ta frem hele tiden å se på.
    Jeg har flere slike selv, som: sommergleder, vintermat og sommermat,sommerhusgleder, picknick osv......Mange har jeg fått tak i for en billig penge på salg.
    Grattis med dagen som har vært. et festlig bord du hadde dekket, synes jeg. Liker det fargerikt og villt. Og festen hørtes jo vellykket ut!

    SvarSlett
  16. Heisann :) Du for en fantastisk blogg du har!! Nå har jeg sittet her og igjennom hele bloggen din,(lenge siden noen blogg har fenget meg så mye)og har storkost meg! Så mye fargerikt og flott!! Herlig! Klemmer fra enda en kristiansander ;o)

    SvarSlett
  17. Fristende bøker altså, de får føye seg inn på ønskelisten :)
    Utrolig kult med forskjellige servietter på forrige innlegg, takk for tipset! Jeg blander innimellom servise, og med ulike servietter blir det enda mer personlig, herlig!

    God kveld :)

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!