søndag 14. juni 2009

Velkommen til bords

Hvis jeg hadde kunnet invitere dere bloggere til bords hjemme hos meg, tror jeg vi måtte hatt enda lenger bord. Men dere er velkommen til en virtuell afen hjemme hos meg. Vi har hatt familiefest i dag. Jeg synes egentlig ikke noe om å feire meg selv, men bursdager er en fin anledning til å samle troppene og ha det hyggelig sammen. Jeg pleier også å invitere gode venninner sammen med vår familie, så det blir en herlig miks og alle får anledning til å bli kjent med hverandre.
Jeg var veldig fornøyd med borddekkingen i dag. Jeg synes det ble så fargerikt og det var bare om å gjøre å pøse på med mest mulig friske farger. Alle glassvasene ble samlet i små grupper, serviett lysene sto også i små grupper. Og hver tallerken hadde fått forskjellige servietter.
Jeg hadde to sånne knallgule kurver som jeg kjøpte på Indiska til påske. I dem hadde jeg lagt små bunker med forskjellige servietter.
Her er det dekket til 21 stk. sultne og kakeglade mennesker. Vel og merke var det 3 babyer her i dag som ikke fikk egen bordplass. Men de lå jo bare å sov likevel.
Til og med muffinsene hadde fått en solid dose med farge i dag, slik at de nesten ser giftige ut. Men alle forsvant. Ostekaken jeg hadde laget, fikk jeg ikke tatt bilde av, men den hadde fått grønn gele på toppen og det ble egentlig ganske kult.
Så i morgen er det jobb igjen og jeg ønsker alle en fantastisk kommende uke. :)))

17 kommentarer:

  1. Gratulerer med dagen!
    Veldig fint og fargerikt bord! Artig vri med mange ulike sevietter!
    J.

    SvarSlett
  2. Grattis med bursdagen!
    Så fint og enkelt pyntet bord.
    Likte veldig godt den smarte ideen med å bruke forskjellige servietter.
    En artig vri som gjør det lille ekstra!

    Ha en fin ny uke!
    Klem Linda

    SvarSlett
  3. Så fint du hadde dekket, kjempesmart med forskjellige servietter til alle sammen og herlig fargerikt. Suger til meg inspirasjon fra grønne muffins og grønn ostekake, for storebror ønsker seg Hulken-bursdag om et par uker, sukk...
    Håper du har kost deg i dag, tross litt jobbing med mat og annet styr som hører med til en feiring:-) Klem B:-)

    SvarSlett
  4. gratulerer.
    kjempe kult bord!
    takk for titten.

    SvarSlett
  5. Gratulerer sååå mye med dagen!!
    Ser ut som en knall fest!! Her skulle jeg likt å vært gjest!

    Ønsker deg en kjempefin start på uken!

    Stor klem fra Livy

    SvarSlett
  6. Ja takk! Skulle gjerne satt meg tilbords der:)
    Gratulerer med dagen! Håper den ble fiiin...

    SvarSlett
  7. Det var kjempe fint! Deilig fargerikt og avslappet. Akkurat sånn det bør være :)

    SvarSlett
  8. God morgen og gratulerer med vel overstått! Det var virkelig et nydelig og fargerikt bord du har dekket!! Super ide med fargeglade og forskjellige servietter plassert i små kurver på bordet, og lysene du har pyntet er virkelig
    dekorative og annerledes!!
    Jeg har så lyst til å gjøre noe lignende jeg også men for øyeblikket er det symaskinen som trekker når jeg har tid til overs så jeg får lagre ideen i hodet til litt senere..
    Jeg leter alltid etter stoffer på loppemarkeder og i det siste har jeg begynt å handle på Tradera. Litt synd det er så dyr porto men noen stoffer er veld verd de kronene synes jeg. Jeg har likevel problemer med å finne noe jeg liker i de vanlige stoffbutikkene og må ty til andre måter..
    Litt senere i uka skal det feires bursdag her også. datteren min fyller 12 og torsdag, fredag og lørdag blir det feiring her.
    Hun skal ha overnattingsbursdag med venninnene og så blir det voksenbursdag med familien.
    Må pønske ut noe å bake og servere jeg også. Satt og så på noen innspilte episoder av Nigella Express i går kveld og fikk lyst til å lage Tapas men må se an litt..Håper du får en fin dag i Kristiansand :)Klemmer fra Kardemomme

    SvarSlett
  9. Heihei, takk for koselig kommentar ang kjøkkenet :) Ganske så fornøyd med at jeg fikk benyttet anledningen til å få kjøpt ny lampe ja, for det er helt riktig leeenge siden jeg ønsket meg ;)

    Herlig festbord du viser! Friskt! Og så gjennomført da, til og med muffins med knallfarger, hihi.

    Ønsker deg en flott uke! Klem fra Verandasol

    SvarSlett
  10. Hello hello min gode venn!!
    Tvilling ja...Vettu, vi er mange her ute som er tvillinger, eller har jeg bare truffet de jeg tiltrekkes...de som er "akkurat lik meg"..hihih....
    Gratulerer på etterskudd...massse masse klemmer til deg.

    Du bretter og du bretter...det blir jo sååå fint. Helt herlig hobby du har funnet deg der...Rart hvordan man finner sin greie liksom...Jeg liker spraylakk, Kaspara sying, du bretting ++++
    Herlig. Masse inspirasjon å hente her hos deg som vanlig. Jeg bare digger bloggen din. Har liksom ikke hatt så mye anledning til å rusle rund i blogglandia siden jeg kom hjem på fredag kveld..Men jeg er nok snart skikkelig på banen igjen. Har blant annet et skap jeg holder på med i kjellere, eller rettere sagt 3-4 skap..hihi....
    Jeg spraylakker det ene, og det tar sååå mye maling, at jeg skulle aldri ha begynt. I dag blåser det for mye til at jeg kan fullføre prosjektet jeg begynte på før ferien, så det kribler det kribler.
    Jepp, fikk noe penger til bursdagen min jeg som jeg har handlet bort alt..*fnis*..bombe...
    Har shoppa masse blomster i dag jeg...Pellargoniar, ampler og jorbærampler som jeg har hengt på hver side av døren.
    Jepp, du jeg leste under her at du ønsker å lære deg fransk..herlig vettu..jeg hadde fransk på skolen. Og er det virkelig noe jeg kunne tenke meg å ta opp igjen så er det det. Jeg må bare fortelle deg om min bestefar som i en alder av 80 lærte seg fransk..Helt fantastisk mann...(savner han jeg)..

    Men du, jepp jeg vet det er en kopi, men jeg har sett etter en slik oransj lampe, og i dag bare lå den daft og ventet på meg i hyllen i butikken min vettu..I love it.

    Håper du har en fin fin mandag.
    Her blir det fiskeboller i hvit saus i dag...Jeg gleder meg...Med gulerøtter...
    Så vet du det..hihi..
    Stoooooor klem til deg du kreative dame=)

    SvarSlett
  11. Kjempeflott bord forresten. Likte ideen med forskjellige servietter...kult
    Og du...for en herlig samling vaser...Nå skal jeg jaggu sjekke hva jeg har i skapene mine og lage et lite stilleben..hihi..

    SvarSlett
  12. Heisann Minmill!

    Gratulerer med bursdagen! Dette bordet er fantastisk, synes jeg. Tusen takk for koselig mail også :)

    For en fin idé med denne virtuell invitasjon, skål på deg, Minmill, hihi. Vi hadde det også helt fint i helgen, men nå er det mondag igjen. Skal ha en meget anstrengende jobbavtale i morgen, men etterpå kan jeg begynne å slappe av :)
    Ha en fortsatt fin uke! Klem fra Pillepalle

    SvarSlett
  13. Det var jaggu ikke mye blendahvitt, sølvplett eller zink å se på ditt lystige festbord, nei!

    Det med forskjellige fargerike servietter var et bra tips. (Legger meg det på minnet)
    Du klarte jaggu å få frem søthungeren denne gangen også med bildene dine ;-) De muffinsene, giftgrønne eller ei, er fristende!
    Deilig å finne et fristed fra alt det kritthvite i blogglandia... ;-)

    Ha en fortreffelig uke!

    SvarSlett
  14. Ojj, glemte det viktigste,- Gratulere med vel overstått!!!

    Klem fra meg

    SvarSlett
  15. Grattis med dagen ;o)
    Ser da ut som dette skulle bli en flott fest, lysene dine med samme mønster som serviettene ble kjempeflott. Må planlegge en 14 årsdag her i huset snart,så kanskje jeg skal ta fram strykehjernet og prøve meg på disse lysene jeg også ;o)

    Flott dekking av bord,og muffinsene så fsrlig gode ut :o)

    SvarSlett
  16. Grattis igen goa du!! Och vilket underbart långbord du fixat...där hade man gärna suttit ja!!! Hlet perfekt med vaserna o ljusen till detta, u måste ha fått massor med beröm!!! Blev jätteförtjust i de där muffinsen jag, ska försöka få mannen min o baka något sådant jag!!!
    Trött som en gnu efter massa trädgård, hihi..

    Kramhögar Lycke

    SvarSlett
  17. Vilken fin dukning! Så bra idé att ha olika servetter till varje tallrik, så läckert med alla härliga färger!

    Mycket inspirerande blogg du har!

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!