onsdag 17. juni 2009

Få det ut. Aaaargh!!!

Jeg er farlig nær sint når jeg skiver dette, og egentlig er det litt skummelt. Men jeg håper det er ok at jeg bruker bloggen til litt frustrasjon også. Noen ganger er hele verden og alt rundt meg i medvind og jeg gliser og ler og har det flott. Men noen ganger blåser det sterk motvind, og i kveld har det gjort det for min del.
Min mann ble påkjørt av en syklist i dag, mens han satt i bilen. Les: han kom mot et kryss i fint tempo og bremset mot krysset og sto nesten stille, så kom det en syklist mot han i full fres og krasjer så det synger, og blir slengt mot hans panser. Mannen fyker over panseret og slår seg så det sikkert gjorde veldig veldig vondt. Mannen sier han var helt uten bremser, og sier at han tok en sjanse at ingen biler kom rundt svingen. Mannen min ringer forsikringsselskapet for å spør hva de tror. Jo, de sier at myke trafikanter står sterkt i forsikringssaker. What??? Bilen er to uker gammel og skaden ble taksert til 37.000 kroner. Forts. følger....
I går hadde vi befaring på vårt nylagte stuegulv. Dette gulvet var nytt i november, tror jeg, og etter veldig kort tid så begynner det å knirke noe så ut av en annen verden fra gulvet. Whats wrong?? Her tok vi ikke sjanser. Her er nytt undergulv, varme i gulvet og ny parkett gjort av fagfolk. Så skjer dette. Parkettleverandøren tar ikke skyld, varmegulv leverandøren sier det er noe galt med undergulvet. Stakkars snekkermesteren vår er helt i villrede, og vi venter på en avgjørelse og jeg kjenner jeg lar dette gå inn på meg. Forts. følger.....
En siste ting som opptar meg er at jeg skulle sitte å jobbe i kveld for å ta igjen tid i morgen. Mine døtre skal til øyelegen i morgen formiddag.... og jeg oppdager at jobbe tegningene mine er helt ødelagt av en eller annen datagrunn. Aaaargh og dobbelt aaaargh. Er det mulig??? Jeg har en jobb som har deadline i morgen, og nå i kveld er det ingen som kan hjelpe meg.
.
.
Godt å få det ut..... Bildene er fra en ommøblert stue fordi snekkeren måtte ta opp noe av gulvet pga. befaringen. Tørte endelig å vise et bilde av den sorte sofaen, som jeg egentlig ikke har lyst til å ha lengere. Ny sofa er på trappene, men vi kommer ikke til å gjøre noe med denne stuen før gulvet er byttet ut....igjen.
.
.
Skal love dere oppfølgningsfortellinger om de to første casene. Det kan jo ikke være så lenge til vi får en avgjørelse på dem.

22 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅ goe Minmill, stackers dig att ha en sådan dag!!!!!!! Inte kul det där, inte något av det, och när det hopar sig på det där viset, ojojojoj...! händer det bara en sak, kan man ju skaka av sig o försöka vända dagen...! Hade själv en usel dag igår, vrong och olustig till mods, och idag har det varit kallt och mulet och då blir jag lätt låg, men det låg ett fantastiskt paket till mig i brevlådan, och det spred minnsan solsken över min dag, kika in så får du se, hihi!!!
    Hoppas det vänder, ska skicka lite energier till dig så det blir gott istället!!!
    Älskade förresten den där turkosa fotöljen, heeeelt underbar alltså!!!

    Kramhögar Lycke

    SvarSlett
  2. Offame mange ting på en gang!!

    Håper alt ordner seg :)

    Jeg vet åssen sånne saker er, jeg var borti det samme, ei dame sykla inn i bilen min og jeg måtte erstatte !! arg !!

    Men håper og krysser fingrene for deg at det ordner seg med alt :)!!!

    Klem Hilde :o)

    SvarSlett
  3. Å nei, tredobbelt stakkars deg!!!
    Håper ALT ordner seg! Sånne dager vil man jo bare grave seg langt under dyna, og ikke stå opp igjen før det er over...
    Men; hvis syklisten innrømmer at han ikke har bremser må vel saken stå sterkere? Selv om forsikringsbransjen ikke er til å bli klok på..

    SvarSlett
  4. Kjære Minmill!
    Huff! Her var det jammen mye gruff og ukjekke ting! For en utfordrende dag du har hatt!
    Krysser fingrene for at ting ordnes til det beste for deg!
    Håper at du får noen timers søvn i natt og ikke må sitte med deadline-prosjektet ditt til lyse morgen.
    Har snedt deg en mail på den mailadressen du oppga til meg.
    Håper alt blir lysere i morgen, Minmill! Klem fra kaspara

    SvarSlett
  5. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    ere mulig lissom...
    føler med deg kjære venn...
    natti natti...
    kjem innom att i mårå!!!
    Storeste klemmen i væla...sendes deg herved...."SÅÅÅÅ STOOOR".
    Drops

    SvarSlett
  6. Uff a meg !Stakkar deg!
    Håper ting ordner seg for deg. Og at livet lyser til deg i morgen.
    Måtte bare inn og skrive hvor FANTASTISK fint jeg syns det sommerbordet ditt var!
    Noe av det fineste jeg har sett!!
    Med så fint bord må det ha vært et vellykket selskap.

    Hilsen Linetoppen

    SvarSlett
  7. Oi oi. Føler med deg. Håper det går bra. Tenk positivt da påvirker du utfallet.

    Klem fra Ingunn (la meg høre hvordan det går)

    SvarSlett
  8. hei -
    huff da, stakkars deg og dere...
    ja, dette var mye på en gang!
    sender nå en trøsteklem over bloggen, og håper det hjelper å sove litt...iallefall bittelitt!

    moa

    SvarSlett
  9. Æsj så kjedelig ja! Men du er definitivt ikke den eneste som har sånne dager nei, det skriver jeg under på!!
    Håper dagen idag blir bedre ;-)

    SvarSlett
  10. Hei!
    Har du det bedre i dag???
    Håper det...fysjom for en dag i går da....hm...
    Her regner det i dag, men da får man tenke som sånn...etter regn kommer sol...litt sånn som du måtte tenke i går kanskje...

    Synes dere har en flott peis forresten..kult med slik betong innslag....
    OKi, skal se om jeg får lagt ut noe innlegg i dag kanskje...ikke sol vettu, så da er mulighetene store for slikt...
    Ups..spør du hr Drops så ville nok han heller satt pris på om jeg pakket ut av koffertene etter turen vår...(kom hjem på fredag som var vettu...) Ingen som vil det gitt..hm....bare rent tøy altså...
    Oki, skal på et lite bloggtreff på et koselig sted som heter Skafferiet og som ligger på en øy som heter Helgøya her i Hedmark..

    DROPS

    SvarSlett
  11. ..en ulykke kommer sjelden alene..
    Dette var jammen mye! Krysser fingrene for dere...
    Klem J.

    SvarSlett
  12. Huffda! Det var mye på en gang.. Er gjerne sånn. Håper det ordner seg med alt.
    I motbakke kan det kun gå oppover er det noe som heter....(mager trøst)
    Ønsker deg en fin dag i dag:)

    SvarSlett
  13. Nej fy vilken otur, stackars er!!!

    Men vilka härliga bilde rdu lagt ut, jag ääälskar fotöljen och den öppna spisen. Jag skulle inte ha något emot att sitta i den tjusiga fötöljen fram för den öppna spisen med en kopp kaffe och en bra bok:-)

    Klart du ska rensa luften, och varför inte på bloggen din, det är det den är till för, ut med allt bara!

    Hoppas allt ordnar upp sig och att ni får en härlig midsommar

    Kram från Tant Grön

    SvarSlett
  14. Huff da...høres ut som du skulle ha hoppet over gårsdagen.
    De er noen dager som aldri stopper opp med elendighet,men du kan da vel trøste deg med at det kan vel ikke bli noe verre i dag -

    Ønsker deg lykke til i alle sakene,og det må da gå an å få den syklisten til å fortelle hva som skjedde...

    Håper du får en fin dag i dag ;o)

    SvarSlett
  15. Hei!
    Først vil jeg gi deg en *god klem* Synes det er helt i orden at du deler dette for å få ut frustrasjon!! Tro meg; jeg vet alt om frustrasjon når det gjelder håndtverkere(og desverre tar ting alt for lang tid, og de skylder på hverandre - iallefall i vår sak!).

    Så ille med mannen og bilen!! Jeg mener; hvis syklisten bare kjører på en bil, kan det jo ikke være bilisten sin skyld??

    Følger gjerne med på fortsettelsen!

    Håper det ordnet seg med "jobbetingen" Ønsker deg en fin torsdag!

    Klem fra Livy

    SvarSlett
  16. Uff, så uheldige dere har vært ;-(

    Angående knirkende gulv, så har vårt også begynt. Vi har heltre og fikk beskjed at i og med at gulvet er i konstant bevegelse, så kan man ikke garantere at det ikke vil skje.

    Men uansett, håper vinden roer seg ned og at solen snart titter frem ;-)

    SvarSlett
  17. Uff, dette var da ikke noe hyggelig! Er godt med en utblåsning. Håper alt ordner seg for deg og dere:) Men du, så fint dere har det! Tror ikke jeg har sett bilder fra stua di før jeg..? Så fine farger og ting på det øverste bildet da!! I like:)
    Håper sola skinner på deg idag, og at tingene går DIN vei!:)

    Klem fra Mina:)

    SvarSlett
  18. Å fy søren så irriterende!! kjempekjedelig. typisk at alt kommer samtidig. hvordan går det nå da? huff..har medlidenhet med deg. Håper ting ordner seg:-) Du skal iallefall vite at du har nydelig hjem! har ikke sett bilder før fra stuen. virkelig flott.

    ha en god kveld minmill!

    SvarSlett
  19. Det är så jobbigt när en sak börjar gå dåligt och det bara fortsätter! stackars! En olycka kommer sällan ensam. Men efter regn kommer sol som sagt och detta är sant. Låter jobbigt med den där cyklisten. Men jag är säker på att allt kommer fixa sig i slutändan om än att det är jobbigt nu. Hoppas allt kommer reda ut sig :)

    Massa goda lycka till kramar!

    SvarSlett
  20. Litt frustrajon er helt lov..og innimellom helt nødvendig å få det ut!!
    God helg :o)

    SvarSlett
  21. jo det er nok godt å få det ut men i Kongo bli kvinner voldtatt før menn skal ut og krige - de hr et annet grunnlag for å klage

    synd de ikke kan få blogget det ut!

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!