fredag 5. juni 2009

Boks med papirtrekk

Et aldri så lite innlegg midt i fredagskosen. Vi har nettopp spist deilig mat. I kveld lagde jeg ristet baguette med serranoskinke og masse tapas tilbehør. Skulle nesten ha laget et innlegg om maten, men dessverre er den fortært, men kanskje neste gang... Jeg elsker å stå på kjøkkenet å kokkelere når det er noe annet enn hverdagsmat som står på menyen.

Så til det jeg egentlig skulle blogge om. Jeg har lest om så mange bloggere som har "tapetsert" esker i det siste, så siden jeg er så papirgal for tiden, måtte jeg jo prøve dette jeg også. Den lille elefanten er noe som jeg skrev ut fra en nettside, og jeg husker ikke hvilken...
Det var slett ikke vanskelig, det tok bare litt tid.
På forhånd så jeg for meg hvordan det skulle gjøres. Så litt måling og streking på papiret så var jeg i gang...
Papiret som er brukt er en gavepapir rull fra Åhlens. Det er det samme papiret jeg brukte på den siste Rie-fuglen. Jeg har en datter som ønsker seg lilla og turkis detaljer på rommet, så derfor skal denne esken foræres henne.
Til slutt et lite limtips: RX-lim, det beste som finnes til papirprosjekter. For det første er det rimelig og for det andre er det supersterkt. Jeg bruker det overalt. Jeg fikk lim-tipset av Lycke som har bloggen till-vidas-ara. Denne damen lager noe hele tiden, og jeg synes at dere som vil bli satt ut av energi bør besøke henne. Hun lager masse hele tiden. RX limet har jeg også brukt til metallbokser med papir på.
Så ønsker jeg dere alle en riktig god helg. Så ses vi om ikke så veldig lenge til......

17 kommentarer:

  1. Dette var jo en genial idè.. Eska ble kjempetøff...

    Tror kanskje jeg kan prøve meg på noe sånt...i stedet for å kjøpe nye når man er litt lei...

    Ha ei god helg!
    Cec.

    SvarSlett
  2. Så kul eska ble! Riktig god helg!

    SvarSlett
  3. Den var kjempe fin! Jeg ender som regel opp med lim, maling og lignende overalt; klær, hår, møbler, samboer osv., men jeg kan nyte ditt resultat...

    God helg!

    SvarSlett
  4. Eaken ble kjempe fin! Helt enig i at Rx limet er supert! HA en fin helg!

    SvarSlett
  5. takk for limtips!
    esken ble fin.

    SvarSlett
  6. Så nydelig papir! Tror jammen jeg må innom Åhlens en tur snart (selv om jeg var der i dag også;) og kikke litt mer nøye rundt meg:-) Og elefanten var prikken over i'en! Ja, det været ja... Planlegger tur i Dyreparken i morgen med de to små mens mannen er i utdrikkingslag, så så lenge det er oppholds skal jeg være fornøyd:-) Klem B:-)

    SvarSlett
  7. Kjære Minmill!
    Så gøy å finne en Korsmo-skoleplansje!!!! Fiiiiiin!
    Kan jeg spørre deg hvor mye du måtte gi for den?
    Den tapetserte esken ble superflott! Veldig stilig med elefanten på lokket!
    Har aldri kledd esker tidligere, men nå kjente jeg at det fristet enormt!!!
    Så du liker å kokkelere du også, det gjør jeg også. Jeg liker ikke så godt å bake søte ting, men å lage middager og brød og rundstykker i alle variasjoner er topp.
    I kveld har far i huset guttefest i utestua, og jeg har "rømt" opp på arbeidsrommet. Her koser jeg meg med blogging og sying på lappetepper, ja i flertall. Jeg blir helt sliten av meg selv! Tror du ikke jeg begynte på det 4. lappeteppet i kveld. Når skal noe sluttføres???? Selvdisiplin er en kunst.
    I helgen blir det fotball, fotball og atter fotball. Det er cup for begge gutta, og her er det bare å benke seg på sidelinja.
    Håper du får en strålende fin helg, Minmill! Takk for mail også. Det kommer en mail fra meg en dag.
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  8. SÅ kul esken ble! Likte veldig godt det papiret :) Takk for hyggelig kommentar ang eksamen forresten! Nå er jeg endelig ferdig, og tilbake i det vanlige livet ;)

    SvarSlett
  9. God morgen,
    denne var kjempe fin!! :o)

    SvarSlett
  10. Den ble veldig fin..:)
    Nå ble jeg inspirert igjen til å gjøre noe lignende, som alltid når jeg er innom bloggen din..;) Må nesten slutte å besøke deg..he he Neida!
    Men listen over ting jeg har lyst å prøve meg på begynner snart å bli lenger enn meg selv..

    Her er det loppemarked som står på planen i dag. Håper jeg finner noen godbiter.
    God helg!

    SvarSlett
  11. Hvor er den bare fin... :o)

    SvarSlett
  12. Næmen så nyyydelig den ble!!!
    Så fantastisk søtt med elefanten på!! Jeg er så opptatt med de store prosjektene at jeg ikke rekker slike små vidunderlige sysler som dette! Men gleder meg til jeg blir ferdig og da skal jeg gå amok i papirkassa mi!!
    Jeg har forresten det papiret jeg også! Det er så søtt og veldig i Rie Elises ånd :)Hadde egentlig tenkt meg til loppekassa nå men greier ikke alltid å rive meg løs når jeg først er i gang..
    Men tror jeg sier GOD NATT og går for å finne dyna. Skal grytidlig opp og starte på kjøkkenprosjektet i morgen. I dag har det vært familiedag på skolen og jeg har rukket et loppis så da forsvant hele dagen uten at vi fikk gjort noe nyttig her hjemme.
    Klem fra Kardemomme :))

    SvarSlett
  13. Stilig eske! Har og hatt lyst til å prøve, men ser for meg at det kan være litt tidkrevende ja - og for tiden er jeg jo travel opptatt i den nyoppretta bedriften (les systua mi på hemsen, hehe)! Takk for tipset om limet - det skal jeg huske på om jeg får ånden over meg!

    SvarSlett
  14. Nydelig papir! Tror jeg må springe til Åleens i morgen...!

    SvarSlett
  15. Du inspirerer!:)

    Var innom papirbutikken til norway designs i går for å kjøpe konvolutter til bryllupsinvitasjonene og der skulle du jammen meg vært. SÅ mye papir som hadde vært knallfint å kle esker og annet med! Tenkte jeg skulle kjøpe meg noen helt enkle notatbøker og kle de opp med litt lekkert papir derifra så det limtipset tar jeg imot med stor takk :)

    Ønsker deg en fin uke kjære Minmill,

    klemmer
    Vibeke

    SvarSlett
  16. Når hobbyrommet mitt er oppe og går skal jeg også lage sånne fine esker som du har gjort her:-D

    SvarSlett
  17. Å jag vet vilken sida. http://www.clarenicolson.com/
    Älskar hennes grejer :D känner att jag sitter lite för mycket vid datorn . ha ah :)

    Lådan blev sååå fin!

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!