lørdag 20. juni 2009

Moro med kameraet

Her om dagen er jeg sikker på at jeg tok nesten 100 bilder av disse to små frøknene. De var klare til å dra i bursdag, og jeg grep sjansen til å prøve å få noen fine bilder av dem. Barn er et meget ustabilt foto objekt, det kan jeg skrive under. Mens vi holdt på hadde vi humørsvingninger fra pottesur, til furten, til hoppende glad, til tøysete og til lei av mammas mas.
Her er en litt såret lille søster som hadde vanskelig for å akseptere at jeg skulle ta bilder av storesøsteren hennes alene. Da ble hun lei seg, men jeg klarte å snike til meg et fint bilde av henne der hun sto.
Jeg ba dem om å hoppe og bevege seg for å se om jeg kunne få noen greie bilder ut av det. Men jeg har ikke så mye trening med foto og personer i bevegelse, så dette var egenlig det beste bilde jeg fikk ut av den delen.
.
Jeg slettet sikkert over halvparten av bildene når jeg redigerte dem på Pc'en. For en herlig verden det er med digitalt kamera. Det er bare å skyte i vei, så er garantert noen av bildene brukelige.
.
Nå skal vi på båttur og kose oss. Har pakket med grillpølser og mye tøy. For været er ikke helt gullegodt, men fint nok til å dra på tur. Ut på tur, aldri sur.

10 kommentarer:

  1. Så fine jenter du har! Artig å prøve seg med kameraet ja. Var en annen verden før, husker mamma to tre filmer av meg i bundad i konfirmasjonen. Et eneste bilde var brukbart! Haha.. Enklere med digitalt ja, gitt. Håper dere får en flott tur!

    SvarSlett
  2. Skjønne jenter du har! Digitalt kamera er jo fantastisk!! Det eneste jeg savner med den gamle typen, var å hente de ferdig fremkalte bildene og sette seg ned og se igjennom bildene! Det var så spennende og kos!!! Så husker jeg vi fikk to ekstra små-bilder hvis vi ville... :)

    SvarSlett
  3. Flotte bilder av nydelige jenter!
    Jeg kan skrive under på at det ikke er lett å ta bilder av barn, men som du sier, tar du mange nok, blir garantert noen av dem bra:)

    God helg!
    Klem Linda

    SvarSlett
  4. Hei Minmill!
    Så utrolig skjønne jenter du har, Minmill! Har en følelse av at de ligner sin mamma.
    Ja, digitalt kamera er gull verdt! Tenk på før i tiden da en leverte inn 24 bilder til framkalling, og kanskje 7 var ok.
    Det er godt verden går framover!
    Høres deilig ut med båttur.
    Vi burde jo absolutt hatt en båt her vi bor ved kysten.
    Ha en finfin helg uten deadliner!
    Klem fra kaspara

    SvarSlett
  5. Så fine jenter du har!
    Veldig vakkert bilde av minste jenta di!
    Flotte de andre også, men det var det lille ekstra med dette bilde!

    Ha fortsatt en fin helg!
    Klem fra Linda

    SvarSlett
  6. Så vakre jenter du har, nydelige med blomst i håret og hvite sommerkjoler :o)

    Kos dere på båttur i morgen, gleder meg til å gjøre det samme snart!!
    Klem fra meg og kosene mine

    SvarSlett
  7. Heisann Minmill,

    for herlige jenter du har! De er så utrolig søte i disse hvite kjolene. Tusen takk for nydelig kommentar inne hos meg også. Er litt i tidsnød dessverre, men ville hilse på deg likevel! Ha en kjempeflott uke du!

    Klem fra Pillepalle

    SvarSlett
  8. supersøte jenter du har ;)

    SvarSlett
  9. så nydelig jenter! Vi var også i bursdagsbesøk i dag. Den hvite kjolen kom hjem ikke særlig hvit mer..hehe..

    SvarSlett
  10. Vilka sööötisar du har!!! Jättegoa bilder på fiina flickorna!!!
    Ja, visst är det så att man tar en hel del bilder (hur många som helst, hihi..) och så är det alltid någon som blir finfin!!! Skulle gärna gå fotokurs nångång jag! Vet tex inte hur man tar utomhusbilder så de blir riktigt fina!!!
    Lär härligt med båttur! Här har vädret varit kanonfint idag, och höres ska vara så reten av veckan så jag är glad och mest ute o hejar på växtligheten...

    Kramhögar Lycke

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!