mandag 8. juni 2009

Bruktfunn og noe nytt

Jeg er titt og stadig innom gjenbruksbutikker. Jeg er nok fast inventar iallefall en gang i uken, både bå Fretex og andre bruktbutikker her i området. Her om dagen traff jeg nabo-damen på en gjenbruksbutikk. Tidligere har det vært mye sånn hei og farvel, men nå fant vi ut at vi hadde felles interesse i å kjøpe brukt for å pusse det opp. Og gjett om vi hadde mye å si til hverandre nå? Så når vi treffer hverandre nå blir samtalen litt sånn: Hei du, funnet noe brukt siden sist? Så er vi igang vettu. Og praten går i ett. :))
Da jeg var der sist gang fant jeg denne pianokrakken. Den har et lokk og et lite hulrom hvor det har vært plass til notehefter. I det Minmillske hus er ingen utpreget musikalsk, og jeg tviler på at et piano noensinne vil kommer over vår dørstokk.
Trekket på denne pianokrakken har nok vært nydelig en gang i tiden, men nå er det så falmet og slitt at kantene har begynt å gå i oppløsning. Og i tillegg er det definitivt ikke sånn jeg vil ha det.
Jeg tor jeg har bestemt meg: Krakken skal bli hvit (bombe?) og så skal den trekkes om med noe Liberty stoff jeg kjøpte i Oslo sist uke. Egentlig er ikke blåtoner min favoritt, men sammen med litt lilla stasj tror jeg dette kan bli bra.
Jeg kjøpte også denne puten på mitt lille Oslo raid. Den liker jeg mye mye bedre, men de hadde ikke denne stoffvarianten i metervare. Synd! Men jeg synes at disse to stoffene sammen med hverandre ble bra.


Angående musikal talenter i vår familie kom jeg på en liten historie: Meg om mannen skulle synge godnattsang for vår eldste datter, som den gang var liten og lå i sprinkelseng. Vi sang "Kjære Gud, jeg har det godt" og til og med jeg hørte hvor falskt det var. Før vi var ferdig trakk hun hodet over dynen og sa "Nok nå".

21 kommentarer:

  1. Rått kupp.. hvor fant du den foresten var de på Fretex? eller ??
    Har sett etter slike sjøl jeg da .. men er alltid for sein til å ringe når sånne blir lagt ut på finn.

    Blir dødsbra med blått stoff, helt enig med deg der ja ..

    Ha en super duper uke videre ::))

    Klem GE

    SvarSlett
  2. Hei på deg Minmill

    Nå lo jeg godt! Var bra hun ikke fikk mareritt av det på natten :)

    Herlige vaser i innlegget under her, deilige farger og former!
    ELSKET stoffet på den puten, SÅÅÅ synd at de ikke hadde den i metervare..Gleder meg til å se ferdig resultat!

    Du er så kreativ og flink til å få gjort ting du! Her er det ørten stoler, en benk og et bord og enda mere som venter på å bli malt bare for å nevne noe....kommer ikke i gang med noe for tiden jeg. Får skylde på at det går mye i hage og planlegging til bryllupet :) I dag var jeg hos et trykkeri for å betemme papir til kirkeprogram og invitasjon, tror det blir veldig fint! Til lørdag skal vi til foretningen jeg kjøpte brudekjolen min for å få tak i dress til Roy. Er veldig spent fordi jeg skal prøve kjolen bare for å se om den passer like fint nå, har nemlig godt opp litt så jeg er VELDIG spent....NEI, huff nå bare babler jeg i vei kjære deg!!! Er alltid sånn når jeg kommer inn til deg, har på en måte så mye å "skravle" med deg om :)

    Sender deg mange gode klemmer!

    SvarSlett
  3. Grøss og gru, det var så masse skrivefeil i kommentaren min men noen av dem var jo reint komiske også: jeg har GODT opp litt....fnis :)

    SvarSlett
  4. He he, ikke bra når 'den som helsesøster sier du skal synge med den stemmen du har' til sier stopp;-)
    Flott krakk da, og jeg likte stoffene kjempegodt, puta var råfin! Og de vasene i innlegget under, er de kjøpt på Voie? Mener å tro at jeg har stått med de i hånda??? Vel, kanskje ikke, men de passet perfekt i samlingen din! Klem B:-)

    SvarSlett
  5. så morsomt:)
    (den lille historien din altså)

    SvarSlett
  6. Nice pianokrakk! Den kommer til å bli kjempe fin:) Hå en super uke.

    SvarSlett
  7. Hei kjære du:)
    Selvfølgelig kan du spørre om det!
    Jeg kjøpte det på kid i Lillemarkens,399!!ingen upris:)
    Så løp og kjøp!
    De hadde i flere farger, kunne hatt fler jeg. Hi,hi

    Gleder meg til å se krakken!
    Det blir nok knallfint!!

    God natt...zzz

    SvarSlett
  8. Ha ha morsomt med "sangtalent" i familien, jeg har en venn som får beskjed av sønnen sin på 2år om å gå ut hvis han spør om de skal synge,tror ikke minstemann der i huset er spesielt imponert heller ;o)

    Du skulle vært med meg og pakket ut varer til auksjon i helga du,det hadde vel vært noe? ;O)

    SvarSlett
  9. Men så tjusigt, jätte gullig pall och så fint det blev med lite nytt tyg :-)

    SvarSlett
  10. He-he..søt historie:O)Lekkert stoff du har der...er enig med deg at den bør males hvit ja..Gøy med gjenbruk,ikke sant?Klem fra Maliva

    SvarSlett
  11. hahaha, stakkars liten:)

    Kjempefine funn du har gjort, og stoffene var nydelige!

    klem

    SvarSlett
  12. Hei syngende kråke!
    Hi,hi..her kjenner jeg meg virkelig igjen! Både mannen min og jeg er også totalt blottet for sangstemme. Det var ofte ungene helst ikke ville at vi skulle synge.
    Herlige bruktkjøp, Minmill! Hva er vel et hus uten en pianokrakk???
    Vi som er komplett umusikalske har også en, så velkommen i gjengen!
    Den var nydelig. Jeg elsker slike svungne ben. Blir spennende å se den ferdig "oppshinet."
    Speilen bak var også flott, men den hadde du kanskje fra før.
    Ja, at papirbrette-dronningen Minmill får til Kardemomme-stjernene er jeg helt sikker på.
    Du får vise oss de når du er ferdig! Selv holder jeg på med å montere et lappeteppe. Kanskje er det ferdig til å vise på bloggen i morgen.
    Etter å ha lest innlegget ditt fikk jeg enormt bruktbutikk-abstinenser, og jeg tror bilen snart triller av seg selv til den ene bruktbutikken jeg har å velge mellom.
    Ha en strålende dag, Minmill. Jeg skal bli med yngstemann på fotballturnering i Larvik i ettermiddag. Faktisk gleder jeg meg bittelitt til ferie på fritidsaktiviteter også.
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  13. Så herlig pianokrakk du har funnet!! Og stoffet var kjempefint!!! Jeg må virkelig klype meg selv i armen fordi jeg de siste årene har skygget unna alt som er blått men i det siste har jeg fått dilla på blånyanser og særlig småblomstrete libertystoffer som går i blått og lilla i kombinasjon!
    Slik som ditt! Det er jo perfekt!!
    Jeg fant en tapet som er nesten identisk med stoffet du fant i Oslo og jeg vurderer å sette opp et par striper av den på kjøkkenet men tenker og tenker fortsatt..
    Vasene i innlegget under var osgå nydelige og det er også en ting jeg har litt dilla på! Har veldig sans for smaken din i det meste :)
    Måtte smile for meg selv da jeg leste om sangstemmen til mannen din..De små hører nok også at vi ikke har den helt store stemmen alltid hihi!!
    I går fikk vi endelig hengt opp Bumlinglampa og jeg holder på å laste bilder her.
    Deilig at noen av rommene begynner å bli ryddeige selv om det bare er for en stund. Det skal legges nye gulv i både stua, kjøkkenet og gangen. Ser penere og mer helhetlig ut med samme gulv i alle rom! Dessuten liker vi ikke det mørke stuegulvet..Og gulvet i gangen som er rødbrunt er gyyyyselig! Blir nok en rotete sommer men det får bare gå..
    Skal bli godt å bli kvitt irritasjonsmomentene..
    Ha en fin dag videre! Klem fra Kardemomme :))

    SvarSlett
  14. Hehe morsom historie! Kjenner meg nesten litt igjen, denne sangen ble også sunget til meg når jeg var liten. Ikke alltid like rent, men koselig da ;)

    Lekker krakk du har funnet, tror den kommer til å bli superfin i hvit med det trekket til!

    SvarSlett
  15. Hej svejs!!! hihi, känner igen det där med sången, med då var det mor min, som var den som sjöng falskt, stackarn...hon har inget musiköra alls, men är väldigt intresserad...spelar piano ofta så det skallrar i huset hennes..huuu! Lovar att du är sju resor bättre än henne!
    Pianopallen blir nog tokafin i vitt och blått..är ju väldigt somriga färger!!!
    Skulle också säga att jag länkat till dig idag i mitt inlägg..var visst iväg på en liten loppisrajd igår och hamstrade vaser, hihihihi...

    Kramhögar Lycke

    SvarSlett
  16. Heisann Minmill,

    for en deilig bruktfunn! Denne krakken liker jeg veldig godt. Nydelig med dette ny trekk og den puten på! Jeg er også veldig glad i vasene dine. Det er kjempenydelig å ha flere på hylla. Dessverre finnes ingen bruktbutikk her i byen. Vi har flere jevnlige loppemarkeder, men jeg ville gjerne handle litt i bruktbutikker av og til også. I ettermiddag skal jeg ledsage eldstemannen til tegnskole hvor han skla få den først undervisning. Han elsker å tegne og skal derfor bli fremmet litt. Men først og fremst skal det bli for moro skyld. Yngstemannen foretrekker fotball, hihi.

    Ha en fortsatt koselig uke! Hilsen fra Pillepalle

    SvarSlett
  17. Så artig det med naboen din. Høres veldig kjekt ut å titte innom gjenbruksbutikker ukentlig. Selv er jeg ikke særlig kreativ på det området - prøvde en gang, men "funnet mitt" ble stående å ta plass i boden til vi etter noen år ryddet den ut. Misunner dere kreative som klarer å gjennomføre ide ut i praksis. :)

    (Takk for hyggelig kommentar hos meg. Jeg setter pris på alle - både korte og lange).

    SvarSlett
  18. vad härligt att du gillade vaserna!!! jojo, vasbasillen är inte dum den, och så kan jag bli lite duktigar på att ta in blomster från trädgården i sommar - kul att du gillade den också, blir nog rätt mycket trädgård i sommar, kommer växla hejvilt mellan ute och inne - scitzo - Lycke, hihi...
    God kväll på dig..

    Kramis Lycke

    SvarSlett
  19. Hehe - nok nå!

    Så herlig å finne en nabo med samme interesse. Akkurat det må jeg si at jeg misunner deg. Det er så moro å ha noen rett ved dørstokken som skjønner hvor viktig det er å komme seg på bruktbutikk:):)

    Pianokrakken ble herlig i libertystoff!

    SvarSlett
  20. [B]NZBsRus.com[/B]
    Forget Idle Downloads With NZB Files You Can Swiftly Search High Quality Movies, PC Games, MP3 Singles, Software & Download Them @ Electric Speeds

    [URL=http://www.nzbsrus.com][B]NZB Search[/B][/URL]

    SvarSlett
  21. You could easily be making money online in the hush-hush world of [URL=http://www.www.blackhatmoneymaker.com]blackhat money making[/URL], Don’t feel silly if you don't know what blackhat is. Blackhat marketing uses not-so-popular or little-understood methods to build an income online.

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!