onsdag 25. februar 2009

Nye kopper og en bok

Kähler har i disse dager lansert nyheter i sitt sortiment, deriblandt disse uimotståelige koppene som heter Mano. De finnes i to størrelser, en "mokka" variant, og en "vanlig" variant. Disse er designet av Jeanette List Amstrup. Prøv og gjett om jeg fikk lyst på disse drops aktige koppene?

Kähler er en gammel dansk keramikkbedrift som har klart å opparbeide seg et godt rennome, og tilegnet seg en gruppe designere som lager fantastisk form på keramikken som lages under Kählers navn.Bare for at dere skal se hva Kähler har laget av supre saker før, vil jeg vise denne lekre Spazio-bollen som er laget av Bjørn Poulsen. Denne er sikkert ikke ukjent for mange. Den er iallefall velannonsert i diverse interiørmagasiner det siste året. Denne gule bollen er en av de mange tingene jeg kunne ønske jeg hadde her i mitt hus....
Så over til en bok jeg lenge har hatt lyst på: Familystyle av Anita Kaushal. Det har vært så mange bloggere som har anbefalt denne boken, og når jeg så den hos bokhandleren, og fikk kikket gjennom den, måtte jeg bare kjøpe den. Den er full av lekre bilder av interiør som er litt shabby og akkurat så fargerikt som jeg liker. Stemningsfullt som bare det. Bare sjekk bildene....

I tillegg til bildene er det tekst som er nydelig skrevet og som beskriver hverdagslivet. Det er ikke noe problem selv om teksten er på engelsk. Like a dream...
Jeg har bladd i denne boken fram og tilbake de siste dagene, og er enda ikke lei. Denne boken har vært med meg høyt og lavt de siste ukene, til og med på hyttetur. Jeg kan virkelig anbefale denne videre...

8 kommentarer:

  1. Hei Minmill
    Koppene var virkelig uimotståelige og fristende! Likte at de ikke var helt rette i formen, men skjeve og sjarmerende.
    Den boka kunne jeg virkelig tenkt meg! Har aldri sett den i min by. Det er rett og slett elendig utvalg av interiørbøker her dessverre. Får ta et raid på Tanum i Oslo en gang.
    Ha en fin kveld! Klem fra kaspara

    SvarSlett
  2. Ja da ja da ja da...
    Koppene var virkelig dropsipopsi.
    Helt fantastiske..

    Boka kjenner jeg ikke til..men den ser spanande ut ja.

    Hm har fortsatt ikke pakket ut eskene vi hadde med oss til huset her vi bor for 1 1/2 år siden..ups!Der ligger det noen interiøerbøker ja..I morgen kanskje...Husbond legger gulv på gjesterom/kontoret nå så da nærmer det seg utpakking. Å glær mæ...
    God kveld=)

    SvarSlett
  3. Så herlig bok!
    Og de koppene du viser fram var jo bare drops da ;O)
    Skulle gjerne hatt noen av disse ja! Herlig med noen fargeklatter.
    Nei nå må jeg se å finne loppekassa...har nesten ikke tid til å sove.
    Masse å gjøre... blogge og hekle!
    Kveldstimene er så deilig!
    Men heldigvis er det snart helg...

    God natt :O)

    SvarSlett
  4. Oj, den bollen var fin ja :D
    ønske seg...

    Ha en fin-fin torsdag,
    klem fra meg og kosene mine

    SvarSlett
  5. De rosa barnemøblene var flotte. Skikkelig hubba-bubba farge. :)Så ut som en kjempefin bok. Likte godt koppene også.

    SvarSlett
  6. de koppene var herlige.
    og den boken så ut til å være noe for meg. takk for tips!

    SvarSlett
  7. Hei Minmill!

    Kule kopper du viser fram, de hadde ikke vært meg i mot å ha noen av. Kjempefine var de!
    Boka du tipser om, har jeg også, og er veldig godt fornøyd med den! Den har jo såå mange fine bilder!
    Ordentlig inspirasjonsbok er den!

    Ha en strålende dag i sola!!
    Vi har akkurat vært ute og gått lang tur nå, ordentlig påskestemning her. Ikke til å tro! )

    klem fra esmaralda

    SvarSlett
  8. ååå den boken varkar skön!!!

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!