tirsdag 17. februar 2009

BLÅ TIRSDAG


Da fortsetter jeg på KOSELIG KOSELIG sin fargeutfordring. I dag er det fargen BLÅ som gjelder. I min verden har jeg ikke så mye som er ren blå, men tar meg friheten til å definere turkis som blå, for den er jo i blåfamilien. Ikke sant?

Det er jo vanvittig gøy å gå på fargejakt i sitt eget hjem. Jeg finner jo så mange rare ting som jeg har glemt at jeg har. Og det ender opp med at noe kommer fram fra glemselen og får et nytt liv hos oss.
Så er det jo morro og fotografere. Føler meg helt fotograf der jeg holder på med å dandere tingene, redigerer bilder, justerer litt på lys osv. Det tar jo litt tid, men gøy er det.

Ønsker dere ALLE en fin tirdag. Håper din blir like fargerik som min...........

25 kommentarer:

  1. Vad kul färgvecka flera bloggare gör nu! Du hade ju mycket fina blå saker;-)

    Kram Lotten

    SvarSlett
  2. Kul med färgvecka! Tycker att du hittat så fina både röda och blå saker!!

    SvarSlett
  3. Hallo lille blå.
    Klarte ikke holde meg unna jeg vettu.
    Fine turkise ting du viser her da..
    Jag gillar turkost...hi hi, meg som svensk...er i Moss for øyeblikket og det er jo så nærme Sverige at jeg ble litt påvirket... ola la...
    Ha en strålende uke. Je kjem hemmat til helgen je nå...(der kom hedmarkingen inn og gitt)..litt scizofren her jeg gitt.
    klem fra Nina

    SvarSlett
  4. Nydelige blå bilder du viser! Utrolig kule hekle-gryte-kluter! Ditt eget verk??

    SvarSlett
  5. Hej igen!
    Nu får du vara min testpilot. Jag minskade bilderna litegrann, blir dte bättre nu?

    SvarSlett
  6. Hej igen!
    Tack för tipsen!
    Den översta bilden är nog lite suddig av sig själv...
    Bra att ha både stora och små bilder, det ska jag tänka på...

    SvarSlett
  7. Blått på en tirsdag! Det heter jo blåmandag, gjør det ikke? hi hi
    Blått finnes det ikke mye av hos meg, jeg liker ikke blått, jeg. Men turkis kan det hende det er litt av.
    Når jeg får blå gaver av venner, tenker jeg: de kjenner meg egentlig ikke så godt alikevel!
    Ha en strålende dag!

    SvarSlett
  8. Lekker farge og helt klart i blåfamilien.
    Håper du får en flott farge uke:o)


    Klem fra Bea

    SvarSlett
  9. Så mange fine blå ting! Jeg er så glad i turkis og lyseblå farger, blandt alt det hvite så er det den fargen det er mest av hos meg :)

    SvarSlett
  10. Vad fina blåa saker! Min favoritfärg

    SvarSlett
  11. Sukk og stønn!! den glassvasen din var bra skjønn, `dritt lekker` ville vel en trønder sagt :-))

    Fin blå dag videre.

    SvarSlett
  12. Så kosleig er idèen med fargene! Hva kommer i morgen? Grønn onsdag? Det skal bli spennende å se :)

    Ha en fin dag! Hilsen fra Pillepalle

    SvarSlett
  13. Men å så många fina blåa/turkosa saker du har hemma hos dig!!! Turkost är en av mina favoritfärger oxå, även om det är mest vitt hemma hos mig just nu... Vasen och glasen blev jag väldigt förtjust i :)

    SvarSlett
  14. Så flott blått innlegg du har laget!
    Fine ting du har også!

    SvarSlett
  15. ahh..herlig blått innlegg! fine bilder:-)

    SvarSlett
  16. Turkis er selvsagt i blåfamilien og jeg synes det er morsomt at du danderer og drar frem ting du har glemt. SOm sagt - gamle ting blir som nye. Kanskje har jeg inspirert til gjenbruk også? Jeg synes fargeuka så langt har vært utrolig stilig og jeg synes det er så fantastisk moro å se alles bidrag. Nå har jeg sittet her i snart 2,5 time hahahaha :)

    SvarSlett
  17. Herlige innslag i blå nyanser.
    Det første bildet var stilig! :)
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  18. Masse fint i blått her:0)
    Likte ditt raude innlegg og!!

    SvarSlett
  19. Skikkelig bra utfordring altså!! Tror jeg bare må slenge meg på den når jeg har fått flyttet og pakket ut :D

    Masse herlige blå ting du har da, synes absolutt turkis er blått nok :D

    Ja, jeg ble så glad da jeg fikk et godt tilbud på interiørblad, også på Posten da, de har tatt seg opp altså :o)

    Ha en herlig fargerik uke!

    SvarSlett
  20. Koselig blått innlegg hos deg :) Det er utrolig kjekt å gå på fargejakt i heimen ja :)
    ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  21. elsker turkis!!! flotte ting du viser:)

    SvarSlett
  22. Tjo! Ja alltid finns det ju något i varje färg i ett hem när man börjar titta sig runt :) vackra saker du har, gillar skedarna! ha det fint

    SvarSlett
  23. Excellent!!!
    Brilliant inspiration!!!
    Congrats!!!!

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!