mandag 23. februar 2009

Litt mer Jielde

Etter at jeg begynte å kikke nærmere på Jielde sine lamper har jeg blitt helt betatt av den. Den har et formspråk som tiltaler meg. Er nokså sikker på at den vil passe inn på skrivebordet i stuen, som jeg har vist tidligere. Jeg kunne gjerne tenkt meg bordvarianten som har tre ledd.

Jeg har ikke funnet noen som selger den i Kristiansand enda. Hvis du vet det, må du fortelle det til meg.

Til å spise opp. Ikke dumme farger dette....

Liker veldig godt denne gulvmodellen som er flerleddet. Den er nokså stor i virkeligheten. Større enn den ser ut på bildet.

14 kommentarer:

  1. Ja jeg ønsker meg bordlampen i zink...kjempekul..Fortsatt go`kveld til deg fra Maliva

    SvarSlett
  2. For en tøff lampe. Har sett den på bilder før, men da har det vært sammen med retro artikler så trodde den var gammel. Men den er altså i produksjon? Den er supertøff! =)

    SvarSlett
  3. halloen -
    jeg har den...i cremefarge! er kjempefornøyd med den..den har en nydelig form..om du ikke finner den der du bor, kan du jo kjøpe den på nettbutikk...vi selger den hos oss...bare si ifra!!
    ha en fortsatt fin kveld!
    moaklem

    SvarSlett
  4. disse lampene var nye for meg.
    veldig fine!

    SvarSlett
  5. Bordmodellen er jeg også helt vild efter - den er så fin, på en næsten "styg" måde ;-)

    Tak for kommentar i øvrig :-)Dugen på bordet er fra Susanne Schjering. Hun har også lavet sengetøj i samme motiv, samt andre motiver også.

    KLEM Maria

    SvarSlett
  6. Hei Minmill,

    nå har vi kommet tilbake ;-) Håper du hadde en flott helg på hytta! Ja, jeg har vært i Norge mange, mange ganger - og ingen slutt i sikte. Jeg er vel glad i dette landet som jeg har bli kjent med den første gang i 1975.

    Ha en fin ny uke!
    Hilsen fra Pillepalle

    SvarSlett
  7. Den er kul :o)Liker SÅ godt formen på den!
    *****
    For noen vakre og gode barnekinn i innlegget under her....Nydelig bilde!

    Klemmer

    SvarSlett
  8. Hei Minmill
    Velkommen hjem!
    Deler så absolutt din fascinasjon av Jielde-lampene. De er noe for seg selv. Morsomt er det med alle de ulike sprelske fargene de kommer i også. Kom nå på at jeg har glemt å spørre søsteren min om hva slags pris hun tar i butikke sin. Muligens har du alt fått svar på det, men jeg skal prøve og huske å spørre om pris.
    Tror absolutt en Jielde-lampe hadde vært tingen på arve-møbelet ditt. Kontraster og brytninger er jo så spennende! Tror det ville bli et sprekt hjørne. Det er jo bare fantasien som setter begrensninger.
    Ha en glad uke!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  9. Vettu så utrolig knæsj - helt herlig! Jepp - jeg har pusset opp og skal ha litt forskjellige lamper - falt for stålampa jeg da - den med mange ledd!

    SmilKKann

    SvarSlett
  10. For en tøff lampe da! Min drømmelampe er jo Best lite, vegglampe, med et ledd, og den skal altså bli kjøkkenlampa mi. Den skal jeg bare ha en dag!!!
    Får håper du finner din. Sjekk inn på Rogn(Stathelle) tror de har en nettside, de har masse designerlamper!!

    SvarSlett
  11. Åi åi åi
    KJempe fine lamper ja...
    Ut og kjøp. Men hvor? hm...lykke til...

    Ha en fin fin dag da.
    Hilsen Drops sa sa

    SvarSlett
  12. De bordlampene var innmari fine. Jeg har en egen stor pult på "jenterommet mitt", men ikke noen lampe ;). Takk for et fint design-tips!

    SvarSlett
  13. Veldig kult med sånne lamper, ønsker meg en rød en til skrive-pulten til Nr.21-gutten!!! Gjerne en gammel en!
    Er det et av barna dine på bildet på forrige innlegg? Hun så nydelig ut! Er enig i at barne-kinn er det mykeste og koseligste som finnes!! Koselig mykt-innlegg!

    SvarSlett
  14. Jeg kjøpte en slik treleddet Jiélde lampe fra en bonde i Frankrike på ebay. Den hadde blitt malt opp igjen med en veldig stygg farge så jeg fikk pusset den ned igjen. Det tok et par timer. Nå gjenstår bare å ordne ledninger å slik. Ga rundt 900 kr for den med frakt men verdien etterpå blir rundt 2500 kr... :) Og det stiger mer å mer ettersom tiden går. De nye er også fine men litt spinkle.

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!