torsdag 12. februar 2009

Leken lampedesign

HOBBY by Boo
Vet ikke om jeg har fortalt før hva jeg jobber med. Men min profesjon er å gjøre hverdagen lysere for andre. Jeg sitter å lysberegner og lyser opp nye og gamle bygg. Egentlig er det en veldig spennende jobb jeg har. Av og til har vi muligheten til å krydre med spennende lamper. De jeg viser her koster en del, men du verden så fint det blir. Vi har kontakt med denne leverandøren som er belgisk. De har en helt psykedelisk nettside. Sjekk forsiden deres på http://www.dark.be/. Første gangen jeg var her ble jeg helt forvirret, men da jeg klarte å komme meg videre fikk jeg øye på mange lekre lamper.
NO FRUIT by Anthony Duffeleer
Denne lampen er kjempestooooor, og finnes i mange forskjellige farger. Derav navnet. Noe for de som har store takhøyder i huset sitt.

D-RABBIT by Ivan Missinne

En kaninpels bekledd kontorarmatur. Sånn vil jeg ha over min arbeidsplass. Mye humor i denne synes jeg.


FRANJE by Marcel Reulen
Litt upraktisk lampe for en småbarnsfamilie kanskje. Ser for meg at det kan være gøy å dra i de lange frynsene. He he.

9 kommentarer:

  1. Å så mange fine lamper..
    Den nederste har jeg nok sett i blad tror jeg, men de andre aldri sett før...Helt enig i at den med pels var råkul...

    Ja du det er jo så mange fine lamper der ute, men som du og sier så er de litt vel dyre...*sukk*, får vel finne billige kopier...men det er og langt mellom dem synes jeg..
    Ha en strålende dag (skjønte du den) på jobb...
    Hilsen Drops

    SvarSlett
  2. spennedende jobb du har.
    likte godt de lampene der.
    håper det er greit at jeg linker deg til :)

    SvarSlett
  3. Hei! Den nettsiden du hadde link til er heftig, ja!
    Kontorlampen med pels burde også være bra for akustikken i åpent landskap!Et skikkelig blikkfang på kontoret:) Hilsen Linda

    SvarSlett
  4. Hello.
    Har ikke peiling på hvor man får tak i slike knagger.
    Har forsøkt finne det på bobedre sin side...det står noe om Stilleben, men jeg finner liksom ikke noe mer..De er visst så store som rundt 12 cm store...og koster rundt 450 dkr.
    oki.
    nina

    SvarSlett
  5. Lage selv ja..*ups* ekke det vanskeli a?..hm...
    Hvordan hvordan...tenke tenke....
    Pling på hvis du kjem på no kuli.
    drops

    SvarSlett
  6. Oh yes...
    Selvfølgelig er det slik man kan få det til ja..

    Thanks a lot baby!

    Flott ide. goody goody
    Drops som droppet innom deg for fjerde gang i dag.. o la la...

    SvarSlett
  7. Morsomme lamper :-)
    Og spændende job du har dig.

    Jeg må lige huske at svare dig på dit spørgsmål ang tapetsering af krakken.
    Jeg bruger en lim-lak. Den er vel nærmest som det man bruger når man laver decoupage. Bare knap så dyr.
    Den kan bruges til både at lime papiret fast med, og til at lakere ovenpå med bagefter. Jeg giver det som regel 3 lag, så er det stærkt og holdbart.
    Håber du kunne bruge det til noget :-)

    Klem Maria.

    SvarSlett
  8. Hei Minmill
    Morsomme lamper! Likte best NO FRUIT. jeg skal spørre søsteren min om prisen på Jielde-lampene, men har ikke fått snakket med henne enda.
    Se der er noen av tapetene jeg hadde i et innlegg også ja! Hadde ikke vært innom deg og sett de før jeg laget mitt innlegg.
    Gøy å se de i rom, man får litt bedre inntrykk enn når en bare ser en bit. Liker så godt den oransje Flower Pot lampa som er på det ene bildet.
    Ha en god natt og en glad fredag!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  9. SÅ många roliga lampor, speciellt den översta! Verkar ju vara ett kul jobb!

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!