tirsdag 24. februar 2009

Hekle shopping

Jeg var en tur på Fretex i dag og fant litt nye hekleting. Det er mye dyrere å handle på Fretex, enn det er å handler på gjenbruksbutikken til Misjonssambandet. Men hva gjør man ikke for å samle seg skatter som dette?

Disse nydelige kleshengerne ropte på meg fra kassa si. "OK da", sa jeg. "Bli med meg hjem dere, så skal jeg bruke dere masse".
Boksen min er snart full av fargerike brikker og grytekluter, som jeg snart skal lage noe av. Må bare få litt bedre tid!!!! Kanskje mindre tid på PC'en en periode vil få meg til å få bedre tid???
Nå skal ungene til sengs. De er på badet og har begynt kveldstellet, mens jeg roper til dem hva de skal gjøre. Jeg skal jo bare gjøre ferdig dette innlegget først. Nå stikker jeg, og kommer tilbake på besøk til dere senere i kveld...

22 kommentarer:

  1. Jag handlade också virkade grytlappar i helgen. SOm skatter tycker jag!!

    SvarSlett
  2. Herlig herlig..
    Slike hengere er helt fantastisk kule.

    Kjempe fine lapper som du har funnet og.. Skikkelig godis i boksen liksom=)


    Og du må le av deg som sitter å hyler kommandoer til ungene...Kjenner meg liksom igjen i det at jeg kan være litt opptatt med pcen ja...

    Drops=)

    SvarSlett
  3. Herlig!! og ikke sant grytelapper er gøy å samle på! Like gøy som klinkekuler og knapper.Spent på å se hva du lager av dem:-)

    Hehe..ja du sier noe der.Ta en bloggfri uke for å lage alle prosjektene ferdig /sette i gang med dem man har svirrende i hodet..DET hadde vært noe det.

    SvarSlett
  4. ..jovisst..hihi..jeg har kastet meg ut i Koselig Koselig sin mandagstema-utfordring - og har nettopp lagt ut mitt myke bilde!!

    SmilKKann

    SvarSlett
  5. Hihi..så mange herlige krytekluter - må si jeg er spendt på hva slags prosjekt du har..

    Ha en super tirsdagskveld - jeg skal lage litt kveldsmat sette meg i go`stolen og se på fruene..

    KlemKKann

    SvarSlett
  6. Å det är guldvärt att gå på 2hand och leta virkade skatter :9 min mor sammlar på virkade små dukar och grytlappar.

    SvarSlett
  7. Herlige kleshengere!
    Friske hekleting!
    Jeg har også planer om å være på utkikk etter gamle hekle brikker ol. på loppemarked...
    Er spent på om vi har samme plan :O)

    Ha en fin kveld!
    Klem fra Linda

    SvarSlett
  8. Hei og hopp!

    Nå måtte jeg legge igjen en liten hilsen - du vet , er jo innom dann & vann , men er ikke så god på kommentering hverken her eller der om dagen .

    Mye flott du viser i bloggen din altså!
    Husker min bestemor hadde de hengerene , og helt enig med deg - de er kule!

    SvarSlett
  9. hei, hei..
    har sendt deg en mail, men fikk opp feilmelding...hm!!
    gi meg beskjed da, om du ikke har fått den!
    moa

    SvarSlett
  10. Hi-hi.... Jeg klaget akkurat over at jeg var såååå lei av vår gamle, svarte skinn-sofa... Skulle veldig gjerne hatt en ny!!! Men det koster jo sååå mye penger, så det stemmer nok for oss! Jeg får bare sy og hekle MASSE puter og tepper og prøve å skjule den sofaen så godt jeg kan! Heldigvis er det ikke den sofaen vi bruker mest...
    Stilig med sånne hengere, altså! Og den alle de fine lappene da!!! Jeg kjenner en viss dragning mot Fretex nå... Har fri i morgen... Hmmm....

    SvarSlett
  11. Så fine de hvite med røde roser på var. Å gå på middagsbesøk hos heklende husmødre på 60 tallet må ha vært en fryd for øyet=)

    SvarSlett
  12. Hei Minlill
    Så flott samling med grytekluter og hekla lapper. Det er rart hvordan en slik liten lapp nesten kan forårsake hjertebank!
    Nå har jeg ringt søsteren min, og forhørt meg om Jielde-lamper. Var sammen med henne tidligere i kveld hos datteren hennes som bor like oppe i gata her hos oss. Tror nesten jeg er rammet av light varianten av alzheimer jeg. Tror du ikke Jielde var helt borte for meg i dag også.
    Men nå har jeg som sagt ringt.
    Søsteren min husker ikke helt eksakt prisen men mener at hennes toleddede Jielde-lamper koster rundt 2400 kroner. Hun har kun toleddede i svart, hvitt og stål.
    Selv liker jeg best hennes sorte variant. Det er jo så fint med Jielde-lamper i farver også!
    Søsteren min sier at butikken Jane Doe i Oslo har det beste utvalget her. Hun mener at det er prøver på alle farvene i butikken, men at det som regel er bestillingstid på lampen.
    Hun vet ikke om noen som fører Jielde i dine trakter, men synes det var litt merkelig om det ikke skulle være noen i din by.
    Vel, kanskje ikke så mye å bli klok på, men det var svarene jeg fikk. Ha en god natt og super morgendag! Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  13. Tjoppla! Vilka härliga grytlappar och grejer du har:) Brukar oxå köpa ibland när de är för fina för att motstå :) Du kanske kan göra ett lapptäcke av dem! ha det fint

    SvarSlett
  14. Halloy
    Slike hengere kan du også hekle selv, du som KAN hekle!
    Tenk at slike grytelapper er blitt moderne igjen. RETRO moten er altså såååå kul, og jeg er helt med!
    Ha en fin dag!!

    SvarSlett
  15. Hei du.
    takk for hyggelig velkomst da=)
    Du jeg lurte på måtte du skrive kode hos meg nå i stad?
    Mener jeg har fjernet det nå skjønner du....
    Nina

    SvarSlett
  16. Hei Minmill!
    Tusen takk for koselig melding!
    Her inne hos deg var det fint, og FOR en samling med lapper!!!De var utrolig fine!

    Ha en kjempefin onsdag!
    hilsen esmaralda

    SvarSlett
  17. Ååå, vilken mysig blogg du har! Passar min smak precis! Kommer absolut tillbaka hit. Älskar inläggen med färgtema!

    SvarSlett
  18. Herlig!For en fantastisk samling med lapper....

    I morgen skal jeg en tur til den lokale Fretexbutikken, de har hatt stengt lenge pga. oppussing-håper jeg finner noen skatter :o)

    Klem

    SvarSlett
  19. Jepp
    Takk kikket inn for å se om det var lagret endringen jeg hadde gjort. Men nope. Så jeg gjorde det en gang til vettu.. Bare hyl ut om det er noe. I fix...=)

    SvarSlett
  20. Hei Minmill!
    Tusen takk for nydelig kommentar! Og takk i like måte! Det er også helt koselig for meg å titte innom bloggen din!!!!

    Jeg har forandret kommentarfunksjonen inne hos meg nå! Haper det fungerer bedre. Beklager alle problemer dermed!

    Samlingen din av grytelapper er herlig! Blandingen er så kreativ og spennende! Jeg er også glad i heklete kleshengerene.

    Hos meg går det litt bedre nå, men min lidende kjære.....Han lider :))

    Ha en super kveld! Hilsen fra Pillepalle

    SvarSlett
  21. Hej!
    Jag handlar nya saker också, men försöker att dra ner på det ibland...

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!