lørdag 21. februar 2009

LILLA LØRDAG

Lilla heklegrytekluter - et kupp fra gjenbruktsbutikken, spør du meg ( 5 kr.). De henger på oppslagstavla på kjøkkenet hos meg.

Det har vært mye lilla hos meg i vinter, både i klær og på tilbehør til interiøret. Jeg er IKKE lei av lilla, men prøver heller å bruke den i kombinasjon med andre farger. Nå som våren og sommeren kommer, vil jeg bruke lyse lillatoner.

En bluse til min minste frøken.

Et smykke

En kule fra Charles Eames knaggen.

Elg - magneter. Disse har jeg vist fram før, men de måtte bli med i dag også.

Skålen fra Matteus - som også har vært med før. Den er jeg også glad i.

Puh, ble kanskje litt vel mange bilder denne gangen, men jeg klarte ikke å utelate noen.
PS! Dette innlegget ble laget på fredag, for automatisk utgivelse i dag, fordi vi har reist på hytta. Dette har jeg aldri prøvd det før, så jeg er så spent på å se om det blir bra på skjermen. Måtte gjøre det fordi jeg hadde så lyst til å fullføre denne farge uken. I morgen kommer et sort/hvit innlegg automatisk (håper jeg).

16 kommentarer:

  1. Jag vill också ha en sådan EAMES hängare!!!

    SvarSlett
  2. Den lilla skålen din er såååå fin. Noe å spise fredagsgodteriet fra det ! Jeg har også fått så sans for lilla. Når jeg ser rundt meg nå har jeg lilla i en heklet pute, lilla aktig hortenisa, lilla på en pute jeg har kjøpt hos Fyrabarnsmamman, lilla primulaer, lilla telys og bøker i en haug med lilla perm.

    Lilla var liksom litt "tabu" for oss lærere som ble utdannet på 90-tallet. Vi gjorde så godt vi kunne for å bli kvitt stempelet med lilla skjerf og fotformsko.

    Haha - når jeg tenker etter så har det mislykkes totalt med meg i grunnen - i den grad Crocs er dages fotformsko (can´t live without them) og bruker både lilla skjerf og sjal. For ikke å snakke om kjoler med lilla ;).

    Ønsker deg en god helg, selv om du ikke får lest dette før avreise tydeligvis ;).

    SvarSlett
  3. Her var det mye morsomt! Er ikke farger flott?

    Jeg er så glad for at jeg satte i gang dette her. Denne uken har vært morsom, litt travel også - men mest morsom :)

    God helg fra meg :)

    SvarSlett
  4. ooo...her snakker vi fryd for øyet! Fine lilla ting.Tenkte jeg skulle gå på lillajakt jeg og nå:-)

    SvarSlett
  5. oi, så arti med automatiske innlegg da!! innlegget ser fint ut, og herlige lilla ting du har!!!

    ha en herlig helg videre på hytta da!!!

    SvarSlett
  6. Oooooh!! LILLA!!:) Min yndlingsfarge også! Gryteklutene var kjempesøte! Et ordentlig kupp ja!

    God helg på hytta:)

    Klem fra Mina:)
    Så artig at datteren din heter det samme forresten;) Er veldig glad i navnet mitt selv også.

    SvarSlett
  7. Hei Minmill :)Du er nok på fjellet når jeg skriver dette og jeg håper dere har finere vær enn vi har her..Her er det reneste snøstormen en vi koser oss inne med papirklipp
    og fyr på peisen..
    Gryteklutene dine fra loppis var skikkelig fine..Det var en ny vri på heklingen som jeg fikk lyst til å prøve ut..
    Dessuten er det lilla Mateus-fatet så lekkert..Vet jeg har sagt det før men en god ting kan ikke sies for ofte..
    Her drikkes det også vin på fredagskvelden og jeg har ofte lurt på om det er pizzabollene eller vinen som gjør meg trøtt som i ditt tilfelle med rekene hihi
    Ønsker dere en fin helg videre på fjellet og sender en stor klem fra snøstormen ved bekken :)

    SvarSlett
  8. tjopp! vad fina lila saker du har. Visst är det otroligt vilka fina fynd man kan göra på loppisar? Personligen älskar jag ju virkat och de där grytlapparna var verkligen superfina :) Lila är en fin färg men jag har inte så mycket av den hemma hos mig, mera för rosa tror jag!;) ha en fin helg

    SvarSlett
  9. Så kult med automatisk innlegg, det må prøves en gang, bare fordi det går an, hihi :O)

    Blir ikke lei av bilder så bare pøs på, likte veldig godt den knaggen jeg, og heklefunnet, og...ja det meste egentlig :D

    Kos deg på hytta!

    SvarSlett
  10. Hallo!
    Skikkelig "automatisk" har du blitt, altså!!! på hytta i dette været!!! Kjør forsiktig da!!
    Kan du gi meg noen gode adrs på lamper? Du er jo eksperten, vet du. Har lyst til å bytte ut den over spisestua, som egentlig ikke er så gammel, men den har 4 små glasskupler som er umulig å ta fra hverandre for å rengjøres. Har heller lyst på ny, jeg, he he....
    Kos deg videre på hytta!!

    SvarSlett
  11. Hallå!
    En liten oppmerksomhet til deg fra meg........inne på bloggen min

    SvarSlett
  12. Ååå, skjønner du er glad i den lilla skålen, kjempe-skjønn!! Likte de søte lilla elgene dine også! Ha en fin helg! Imponert over din data-kyndighet, som kan legge inn automatiske, tidsbestemte innlegg! Gleder meg til å se ditt svart-hvite!!

    SvarSlett
  13. Heldiggris som har en Hang it All, de er så fine=) Enig med deg at de gule Panton stolene er finest, er de jeg har drømt om også. Men fant to svarte på salg for to år siden, og da var jeg ikke tvil =) Var halv pris da de hadde vært utstillingsmodeller, men det var ikke synlig for det blotte øyet.

    Gryteklutene var fin-fine, er alltid moro å finne funn man faller for =) Han en fin helg!

    SvarSlett
  14. Så flotte gryteklutar, og den skåla di fall eg pladask for:0)
    Smart med automatisk innlegg, og det fungerte i alle fall fint i dag...
    Håpar du kosar deg masse på hyttetur:0)
    Klem

    SvarSlett
  15. For et kupp du har gjort i de heklelappgryteklutene. Masse herlig lilla!!!

    SvarSlett
  16. Så mange fine lilla ting:)
    Den skåla var nydelig!!

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!