lørdag 30. januar 2010

Ugle og hyttetur

Hjemme hos meg står det mange metallfat med lys og pynt på som blir forandret hele tiden. Siden den nyinnkjøpte uglen egentlig er en lysestake, tenkte jeg den skulle få et lys på toppen av hodet.  Det gamle sølvplettfatet fant jeg på gjenvinningsstasjonen i vinter, og jeg er så fornøyd med at jeg kan bruke det. Det er slitt, men jeg synes det gjør det mye finere. Det er litt sånn Wabi Sabi - tankegang hos meg nå.

Jeg sitter på hytta på fjellet akkurat nå. Her snør det lett, og det var 15 minusgrader på morgenen. Snart er det frokost, og så skal vi ut og renne litt slalom etterpå. Neste gang jeg er her, skal jeg ta med kamera og vise dere hytten, men for all del, jeg må advare. Denne hytten er en hytte vi leier på vinterbasis, fra november til mai, og her er standarden meget enkel. Men du verden så vi koser oss, men det kan jeg si mer om når jeg har noen bilder herfra.

16 kommentarer:

  1. leier dere for en så lang periode altså? så gøy. gleder meg til å se bilden en gang. liker det enkle.

    SvarSlett
  2. hadde vært gøy å se :) deilig å komme seg litt vekk i helgene, hyttekos er herlig!

    her laver det ned med snø i dag og jeg som er så klar for våren sørger....neida jeg sørger ikke men synes godt det kunne gitt seg med å snø snart :) roy klarte å løfte på seg ryggvondt på jobben i går så han ser ut som en på 90 år, helt krokete der han subber rundt..han er av den typen som liker å ha noe å henge fingrene i hele tiden så han er rimelig rastløs der han ligger...holder på å gnåle høl i hue på meg fordi han kjeder seg...foreslo at han kunne strikke noen lapper til strikketeppet mitt men det var tydeligvis ikke spennende nok...hi-hi...han har akkurat tatt noen smertestillende så det blir nok stille snart :)

    kos deg videre i helgen,
    varm klem

    SvarSlett
  3. Så deilig det hørtes ut! Lenge siden jeg har stått på ski eller vært på fjelltur. Det lyder herlig.. Den uglelysestaken er forresten knakende fin!

    Kos deg så masse i winterwonderland Minmill!!:-)

    SvarSlett
  4. Så deilig å kunne dra på en hytte sånn når det måtte passe.. Kos dere!
    Må si jeg blir glad av å se på headeren du har for tiden. Deilige farger. Er sånn jeg og på denne tiden. Lengter etter mere farger rundt meg.
    Fortsatt god helg:)

    SvarSlett
  5. Jeg fikk uglestaken til jul, og den er kjempesøt. Strevde med å få lys i, men fant noen supre små dupeditter på kremmerhuset som fester det bedre.

    Ha en fortsatt strålende helg!

    klem:)

    SvarSlett
  6. Den ugla der vil jeg ha*ME LOVE*
    SÅ kul..SÅ fin..SÅ fantastisk!!!

    SvarSlett
  7. Herlig med hyttetur ja:) flott den ugla. Alltid fint når man setter flere ting sammen på fat. Det gir en ryddigere inntrykk;)

    Ha en fin tur videre.

    Klem fra Janne

    SvarSlett
  8. Så deilig og praktisk da å leie hytte... og herlig å ha det for en så lang periode...
    Kan tenke meg at dere koser dere der.... Og gjør ikke noe om det er enkelt da, det viktigste er jo kosen med familien....
    Gleder meg til å se bilder derfra..
    ha en super helg
    klem victoria

    SvarSlett
  9. Kjære Minmill! Tusen takk for koselig mail :))
    Først og fremst må jeg gratulerer datteren din med den minneverdig begivenheten! Håper tannfeen kom også? Det er tannfeen som pleier å komme hos oss da barna mister en tann, vet du! Det går sånn:
    - Barna legger tannen under hodeputen.
    - Feen finner tannen og tar den med seg.
    - Barna finner en liten gave under puten da de våkner.
    Koselig med hytteturen! Gøy å ha en sånn langtidsleie.
    Ha en glad og hyggelig søndag videre! Klemmer fra Pillepalle

    SvarSlett
  10. så läcker uggla...fin och fräsch bild...

    SvarSlett
  11. ..herlig ned hyttetur - enkelt er bare deilig det da..da blir det liksom så enkelt!! hihih..

    Ha en finfin søndagskveld!

    KlemKKann

    SvarSlett
  12. Hei du :))Håper dere har hatt en fin helg! Det ble liten tid til blogging på meg. Møblene kom i går og det btød at vi måtte flytte om på en haug med ting så nå er huset totalkaos igjen. Litt styr men moro også. Føler endelig at vi begynner å nærme oss en løsning på hvordan vi vil ha det hjemme.Vi har gradvis bodd oss inn i huset og sett behovene underveis. Største behovet da vi flyttet inn var mer skapplass. Det er ofte dårlig med sånt i gamle 70-tallshus og de skapene som stod der var stygge og dårlige. Men etter noen kupp på bruktlåven begynner det å løsne med oppbevaringsplasser. Nå begynner rommene å bli ferdig møblerte også slik at vi ikke har plass til flere møbler.Vi har også felles økonomi heldigvis. Synes det er veldig greit. Vi har ofte kjøpt noe til huset til jul i stedet for å kjøpe gaver til hverandre jeg og mannen. Jeg synes peisveggen deres var så flott og jeg ville ikke malt den hvit tror jeg..Synes det er så uendelig fint med dette rustikke og røffe preget en ubehandlet sement/betongflate gir.
    Så er det mandag igjen og det er skikkelig kaldt. Det var minus 16 grader og vind i dag så jeg pakket meg inn og hutret meg avgårde til bussen på morgene brrr!
    Synes det er iskaldt på kontoret også så jeg sitter og drikker varm kaffe for å holde fingrene rundt noe varmt. Ha en fortsatt fin dag :)Klem fra Kardemomme :))

    SvarSlett
  13. Hei snuppeliten:)
    Såå koselige ord du la igjen i bloggen min, blir så glad:)
    Og så klart du kan låne bilde og skrive litt om bloggen min, det er jo super stas at DU vil det:)
    Elsker jo å snoke rundt her inne så det setter jeg bare pris på:)

    *monsterklem*

    SvarSlett
  14. koselig at du stakk innom meg i pausen :)

    elsker liberty jeg også, hamstret litt på grønlykke i sommer. shabby på frogner har, de sender i posten også..bare et lite tips fra en "stoffavhengig" til en annen...hi-hi..

    tenkte jeg skulle bestille litt herfra http://www.thefabriccompany.dk/
    når vårnyhetene kommer..

    klem og kos fra meg

    SvarSlett
  15. Høres deilig ut å komme seg bort en tur og slappe av. Her i Oslo er det også blitt skikkelig kaldt igjen, og det er deilig å være inne i et godt varmt hjem.
    Synes forresten peishyllen med bokstavene, småvasene og speilen var kjempefint.

    Kos deg videre, og ha en god start på februar.

    SvarSlett
  16. God formiddag, Minmill!
    Velkommen hjem fra fjellheimen! Synd det var så kaldt at du ikke fikk vært i bakken, så mye som du sikkert ønsket.
    Ja, selv Kaspara fikk vært på ski i helgen, som du leste. Stor dramatikk med liten søt mus i boblebuksa til minstemann!
    Tøffe unger dere har i slalombakken! Her går det først og fremst i bortover-ski.
    Brr.... en kald dag i Sandefjord i dag. Minus 14 kjennes på nesetippen.
    Minstemann skulle stå på skøyter på skolens skøytebane mesteparten av dagen, men da har man jo mulighet til å gå inn og varme seg litt innimellom.
    Tror du ikke jeg har rotet bort lappen jeg noterte ned ting om kjøkkenlampen fra søsteren min. Jeg må spørre henne på nytt, men hun ville ikke ut med navn her på bloggen, så det må bli på mail.
    Noen stathemmeligheter har disse butikkeierene vet du..
    Ha en fin dag! Klem Kaspara

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!