mandag 4. januar 2010

Siden sist....


Her har det vært dager fylt med fest og moro, begivenhetene har stått i kø. Nyttåsfeiringen var som vanlig hos oss. Vi har panoramautsikt over byen og byfjorden, og ikke minst det kommunale fyrverkeriet. Rundt klokken 12 på nyttår, kan jeg ikke si annet enn at det er flott og spektakulært å stå å kikke utover. Og jeg må jo ikke glemme dere: Godt nyttår alle gode bloggvenner.

Hos oss har dagene føket avgårde, så det har ikke vært mye tid foran PC'en i det siste, men sånn bør det være av og til. Kameraet har også fått en hvilepause, så det er ingen nye bilder fra meg heller.

Vi har begynt på skisesongen nå, så denne helgen har vi vært hatt sol og 15 gnistrende minusgrader og akt på akebrett, gått på ski, rent slalom. Jeg har fått prøvd meg på skøyteski sammen med datteren min. Hvert år leier vi en hytte på fjellet, så helgene framover kommer til å være som i fjor, avgårde på fredager og hjem igjen på søndager.

Siste inteiør-nytt fra denne fronten, at jeg har fått bestilt ny sofa og stoler til stuen. Bildet over avslører jo litt. Vi har bestilt disse hjørnestolene, men i en annen farge og med en annen puff til. Lille nyttårsaften dro jeg til møbelbutikken og fikk lagt inn en bestilling. Det er jammen ikke lett å velge i den jungelen av møbler og tekstiler som finnes, så jeg var rimelig lettet over å endelig ha tatt et valg. Så får det gjenstå og se om jeg blir fornøyd.

Ville ta med dette herlige bildet. Jeg synes denne opphengsideen var så god. Det er enkle oppheng fra gardin avdelingen på Ikea som er brukt.

Klem fra Minmill

12 kommentarer:

  1. Ja, det har vært kjekt med festfylte dager:-) Også vi pleier å holde nyttårsaftenfest! 11 året på rad og alltid like kjekt:-)

    Ville ønske deg et godt nytt år Minmill! Gleder meg til å følge deg videre og se dine nye prosjekter, eks de nye stolene! klem

    SvarSlett
  2. Godt nytt år!

    Vi har vel vært opptatt med jul, nyttår og familie de fleste av oss.
    Det er sånn det skal være.
    Blogge om interiør kan vi gjøre resten av året;)
    Opphengsidèen er kjempelur! Så koselig å henge opp barnas kunst:)

    SvarSlett
  3. Ojojo - masse flotte bilder - jeg har dessverre ikke tid til å lese..så det for jeg gjøre senere - ville bare titte innom å ønske deg GODT NYTT ÅR - håper vi blogges masse i 2010!!

    KlemKKann

    SvarSlett
  4. GODT NYTT ÅR til deg og dine kjære Minmill! Det er virkelig deilig at jula er overstått selv om jeg alltid gleder meg til jul når høsten kommer. Men jeg blir både matlei og lei av alt som fyller opp i huset i form av alle slags duppeditter! Jeg burde også begynne å trene men er litt usikker på om det blir noe av ennå krmt! Jeg lyser av dårlig samvittighet her jeg sitter hihi!
    For øyeblikket bruker vi mye tid på barnerommet som vi skal forsøke å få mest mulig ferdig.
    Men jula har vært fredet! Alt verktøyet ble lagt bort men i går og lørdag var det pån igjen..
    Dessuten har jeg fått nye ideer som jeg har enormt lyst til å gjennomføre. Dreier seg om å tapetsere tavleveggen som vi begynner å bli litt lei etter 4 år. Tapeten i blågrønt som du viser i innlegget under er så utrolig søt og jeg skulle GJERNE funnet en sånn på nettet!
    Jeg er alltid litt forsiktig med å fargelegge hele vegger fordi jeg går fort lei men denne store veggen i gangen skal få masse farge på har jeg bestemt!
    Herlig ide med tegninger du har lagt ut bilde på også.
    jeg hadde en enkelt streng av disse da vi bodde i Oslo men det var superflott med flere..
    Barnetegninger er så flotte og jeg tar vare på det meste :)
    Ha en fin mandag videre! Klemmer fra Kardemomme :)))

    SvarSlett
  5. Godt nyttår til deg Minmill! Kjempefin header du har fått deg :-) Ha en fortsatt fin kveld.

    SvarSlett
  6. Nyttårsfeiring, hytte og ski. Høres veldig bra ut:) Lekkre møbler du har bestillt. Gleder meg til å se dem i ditt miljø:)

    God kveld videre.

    SvarSlett
  7. GODT NYTTÅR!Herleg inspirasjon her inne. Så fin den grønne tapeten er. Beundrar alle dei flotte headerane du lagar. Eg må snart få gjort noko med min også,ehee..

    Eg har hatt ei flott jul men nå var det godt å komma tilbake til kvardagen.
    Sofaen din såg fantastisk god ut og fin var den også. Håpar at du bli fornøgd med den :)

    Ha ein fortsatt fin kveld!
    Klem frå kamille

    SvarSlett
  8. oj..gleder meg til å se ny sofa og stoler. og du for en fin header du har fått deg.

    SvarSlett
  9. Kjære Minmill!
    Et boblende, gledesfylt og spenstig år til deg Minmill!
    Ja, nå kommer du nok til å suse avgårde både i slalåmløype og skisporet framover tenker jeg. Husker hvordan du tviholdt på skiene, da andre bare hadde våren i tankene!
    Så koselig med stor nyttårsfest. Neste år er det vår tur til å ha 17 stk. her hjemme.
    Elsket bilde med oppheng av ungens kunst! Har ofte dårlig samvittighet for særlig minstemann som produserer enormt med flotte tegninger han raust forærer sine foreldre. Vil så gjenre verdsette de fine bildene hans!
    Her er det sprengkulde, og vi forbereder oss på å feire far i huset som har jubile om noen dager.
    Ha en glad dag, Minmill!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  10. Godt nytt år til deg!

    Det var en super opphengs ide! I love!

    Gleder meg til å følge deg i året som kommer!

    Ha en fiiin dag ♥ klem

    SvarSlett
  11. Låter vansinnigt härligt med skiddagar!!! Klart man inte är i full fart på bloggen dessa dagar:) Här har dock lugnet åter lagt sig, svärmora har åkt hem o alla besök är avklarade, jag har börjat jobba lite smått och jobbar också på att kasta ut julen :)
    virkar som en tok annars - är ju så roligt, och så får man det precis som man vill!!!
    Blir intressant se soffan och stolarna Era!!
    härlig trettondag till dig och de dina!

    Kramar Lycke

    SvarSlett
  12. Åh precis en sdan upphängningsvajer stod jag ock fingrade på på Ikea igår. Vill ha just funktionen på bilden, att lätt kunna hänga upp de senaste alstren, korten osv. Tyvärr blev det ingen för jag kom inte på det optimala stället att hänga den på men jag ska nog klura ut något...
    /Ylva

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!