fredag 29. januar 2010

Det er vår hos oss :-)

I går fikk jeg skikkelig vår-følelse i kroppen. På en liten bytur, så skinte sola, det var varmegrader, og alle snakket om våren. Jeg kjente det kriblet litt i armer og bein og hode selv, så når jeg kom hjem måtte jeg vår-frisere hjemme i stuen litt.
Jeg dillet og dallet litt med pynteting, omrokkerte og byttet litt plass på sakene. Jeg fant fram to turkise vaser som jeg synes faktisk så litt vårlige ut. Jeg får litt lengsel etter friske og lette farger på denne tiden av året.

Jeg stakk også en tur opp på loftet for å se til "Dronning Ingrid" som overvinter på loftet. Jeg fikk helt hakeslepp. Tydeligvis har dronningen fått litt mye lys og varme i det siste, for her var det friske skudd og blader som hadde kommet fram. Det er første gang i mitt liv jeg prøver å ta vare på og lagre på sommerblomster. Min mor pleier å gjøre det, så jeg er nok litt smittet av henne. Jeg kommer iallefall til å få en stor og fin dronning i hagen til våren og sommeren i år.

Jeg tok henne med ned i dusjen, og gav henne en real omgang med rensing av fjorårets blader, og litt vann i jorden. Hun ble bært opp på loftet igjen. Det er iallefall to-tre måneder før jeg tør å slippe henne ut på trappen.

En liten kommentar til Randi/Lady West: Hvis jeg var dere ville jeg bestilt bord på "hos Naboen" i markensgaten. Maten /servicen er bra og interiøret er superfint (masse gøye lamper å se på).

Jeg har vårstemningen i kroppen i dag også. Men i ettermiddag reiser vi til vinterland igjen. Turen går til hytten på fjellet hvor det blir skigåing og andre vinteraktiviteter. Jeg skal ta med meg både pc og modem, så det er ikke umulig at jeg tar en liten bloggrunde. God helg og klem fra Minmill....

7 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder du har tagit... visst är det lite vårigt?!
    Min lillebror är en fena på växter och han övervintrar både pelargoner och änglatrumpeter nere i källaren. De är så stora nu så de är svårt att bära dem ;-)
    Ha en god tur till hyttan!

    Kram

    SvarSlett
  2. Nydelig vårsteming - turkis er en av mine yndlingsfarger :o) Og tusen takk for tips om spisested!

    Varm helgehilsen fra Randi

    SvarSlett
  3. Hei og hopp:)
    Tusen takk for søte ord.
    De turkise vasene du har her elsket jeg, nydelige var de.
    Deilig med litt vårstemning nå..
    her snør det idag, hipp hurra:(

    Og ja, bildelistene jeg har i stua er kjøpt på ikea, de er supre:)
    Tenkte først på å lage selv, men det ble mye dyrere og mer jobb enn å kjøpe de på ikea:)

    Ønsker deg en superduper helg.

    Klem Ida Susanne

    SvarSlett
  4. Hei Minmill :))
    Først og fremst må jeg si at peisen deres er kjempeflott!
    Jeg ønsker meg også peisvegger som er så enkle og rustikke. Hos oss er det hvitmalt murstein huff!
    Må få gjort noe med den en eller annen gang..
    Så koselig at du har en overvintrende Perlargonium på loftet. jeg har alltid beundret disse store flotte utgavene og til neste vinter vil jeg huske tipset ditt om å la den overvintre innendørs..
    Jeg gjorde et virkelig kupp på gjenbruket i går men det var ikke spisebord dessverre! Men de hadde fått inn en stor flott gammel kommode med vippespeil! jeg har alltid ønsket meg en sånn og nå ble det altså min tur.
    Betalte den beskjedne sum av 400,- for den og ble helt fra meg av glede.Da jeg rundet hjørnet stod det et gammelt skrivebord der med hylle på og bittelite skap på begge sider. Det stod en dame der og holdt på det så jeg var i ferd med å rusle videre da jeg hørte hun sa at hun ikke gadd å male det..Gjett om det var en annen som gjerne maler det da hihi!!
    Vet forresten ikke om jeg skal male det engang. Kommer til å beholde det mørkebrunt foreløpig.Har jo sett etter noe sånt til syrommet mitt og jeg følte meg som verdens heldigste da vi forlot låven..
    De kan ikke levere før tidligst søndag og kanskje ikke før tirsdag neste uke i verste fall så jeg må smøre meg med tålmodighet.
    Men tok bilder med mobilen slik at jeg kan beundre funnene så lenge..
    Nå mangler vi kun et nytt spisebord og så er det ikke plass til mer hjemme! Når loppesesongen begynner kommer jeg kun til å titte etter lamper og stoffer og så tapeter selvsagt.Har du satt inn annonse tro? Ønsker dere en fin helg på fjellet! Vi skal være hjemme og datteren skal ha besøk av en venninne hele helgen.
    Blir forhåpnetligvis litt tid ved symaskinen. Klemmer fra Kardemomme :))

    SvarSlett
  5. Ja, det er vår! Endelig er vi flere som har skjønt akkurat det! Deilig innlegg i dag, og jeg digget Dronning Ingrid.

    Ha en fin vårfornemmelsesdag og god tur på fjellet!

    Anne G i Bergen

    SvarSlett
  6. Kjenner jeg gleder meg til å plante krukker.håper.Kjekt når planter og blomster kommer igjen år etter år..ha en god helg:)

    SvarSlett
  7. Vilka härliga färger!
    Kram Sandra

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!