lørdag 9. januar 2010

Bilder på en lørdag


Det er jo en lykke å kunne ta bilder i dagslys. Det blir noe helt annet enn de gusjne bildene som blir tatt når det er mørkt ute. I formiddag svisjet jeg en runde i huset med kameraet med tanke på å vise dere ting som ikke har blitt vist fram før. For et par innlegg siden hyllet jeg House Doctor, og helt riktig, disse pastell lyktene kommer derfra. De er som små drops, nesten til å spise opp.



Disse to keramikkfigurene er laget av en lokal kunster som heter Reidun Håvik Tønnessen. Hun er fra Søgne, og er en venn av familien til min mann. Da vi giftet oss fikk vi den store engelen i gave. Den er så rank og flott der den står. Keramikk-hodet er ment å henge på veggen, men jeg finner ikke en fin plass til det, så foreløpig ligger det på skjenken i stuen. Disse tingene har evig verdi, og vil alltid ha en plass her hjemme.

En snill nabo dame skulle på førjulsbesøk til København. Jeg hjalp henne med butikker som er verdt å besøke, og utstyrte henne med kart. Hun fikk også i oppdrag om å kjøpe noe på Liebe til meg. Det ble dette herlige "rigtig meget slik" fatet. Jeg ville så gjerne kjøpe det i sommer, men gjorde ikke det. Men pga. min snille nabo, kom det i hus likevel. (Takk til deg snille nabo....det hender jo du er innom her.)

Så et bilde av en av orkideene som blomstrer enda en gang. Jeg har virkelig fått taket på det med orkideer, så det er sjeldent jeg kjøper nye lengere. Orkideer er en av de vakreste blomster artene jeg vet om.

Well, det var det. Dagens fotosafari er over. I dag skal meg og lille M pynte oss til fest, og gå i bursdagsselskap. Mannen og store M koser seg på en hytte i ørten minusgrader, mens jeg er hjemme og koser meg på en annen måte.

4 kommentarer:

  1. Jeg gleder meg til mer dagslys her nord! Solen vender tilbake 21.januar, men nå er det litt mer lys mellom kl 11-13.... Så jeg slkønner veldig godt problemet med gusjebilder i dunkelt lys!
    Ønsker også å pusse opp trappa vår, så det blir spennende å se hvordan din blir. Jeg følger med.

    Ha en fin festlørdag. Her er det ingen plan, men ønsker om å sy og traske rundt i huset.

    hilsen Rina

    SvarSlett
  2. God formiddag :))For en nydelig engel og supersøte lykter!!
    Og så koslig med denne engelen som kommer fra en lokal kunstner!
    Affeksjonsverdien på sånne ting er stor og man blir jo så redd for at noe skal hende med slike ting.
    Fatet fra Susan Liebe er bare helt herlig! jeg har også et par av de skålene og har de framme hele tiden. Flaks at naboen din skulle til Køben..
    Det blir definitivt ingen joggetur på oss i dag i hvertfall brrr!! :))
    Det ER så kaldt og vi sprengfyrer i vedovnen! Jeg skal finne ut av hva slags maling de snakket om da vi var på Maxbo for å undersøke litt om trappemaling.
    Jeg bryr meg ikke så mye om malinglukt, er vel miljøskadd etter alle år med oppussing hihi men det blir praktisk vanskelig fordi vi må løpe rundt huset for å komme til de forskjellige rommene slik at vi må løpe mellom stuedøra på ene siden av huset og inngangsdøra på andre siden av huset og dette orker vi ikke i kulda..Har vurdert å male annethvert trinn men tror vi venter..Om noen uker må det jo begynne å hjelpe på temperaturene håper jeg.
    Nå skal jeg benke meg i sofaen med hekletøy og dessuten har jeg planer med symaskinen litt senere.Du og datteren får ha det fint dere også!
    Lørdager er så koselige!
    Klem fra Kardemomme :))

    SvarSlett
  3. Sikken en fin side du har - den kommer jeg til at vende tilbage til.
    De bedste hilsner
    Anette Linnea

    SvarSlett
  4. Kjære Minmill!
    For noen fine bilder! Ser du har en bok over Jotunheimen. Der har jeg vært mange ganger, men det var for lenge siden. Alltid verd en reise :))
    Her er det vanvittig koldt og det snør allerede i hele dagen. Guttene var ute, men er på svømmehall nå.
    Ha en fortsatt koselig helg! Klemmer fra Pillepalle

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!