torsdag 21. januar 2010

Loftsstuen og Plonka-puter


Endelig fikk jeg somlet meg til å finne fram kameraet og ta noen flere bilder her hjemmefra. Det er liksom litt mer ekte med hjemmesnekrede innlegg, istedet for bilder fra cyberspace, som egentlig alle klarer å finne fram. I forrige innlegg fikk dere jo ønskelisten min fra House Doctor da, så bare ta kontakt. He he.


Loftsstuen her hjemme skal være mitt lekerom, sånn interiørmessig sett, hvis dere skjønner hva jeg mener. I høst skulle jeg egentlig ta fatt på dette rommet: rive av strukturtapeten, sparkle veggene, tapetsere, male, rive sjalusiskapet, bytte gulv (nå er det ekkelt falskt laminat gulv som ligger der.), liste på nytt, male døren og vinduet.


Alt dette har blitt utsatt fordi jeg ikke har hatt lyst eller tid til å begynne på det. I stedet for så har jeg malt alle møblene som er inni rommet. Målet er at møbler og dill i dette rommet ikke skal koste sælig med penger. Det jeg har brukt tid på istedet, er å male det salongbordet, sengesofaen og et lite bord som du ikke ser her.... og fargen er hvit. (blir nok en hvit base her, og fargeklatter som dekor)


I denne delen av huset har jeg lyst til å leve ut mine fargerike drømmer og gjøre akkurat hva jeg vil. Derfor har også et lampeskjem-skjelett kommet på plass her.


Oj, nå holdt jeg på å glemme de skjønne Plonka-putene. De to retrogrønne putene i sofaen er kjøpt inn fra Epla butikken til Plonka. Hun lager så skjønne puter i masse herlige retrostoffer. Jeg vet jeg har nevnt Plonka før, men hvis du ikke har vært der, så klikk på denne linken HER.

Til slutt ønsker jeg alle dere en superduper torsdag kveld. Klem Minmill.... :))))

23 kommentarer:

  1. Så der havnet den puten, ja:) har sett på den grønne med hvite blomster på flere ganger. Så heldige deg som trykket på "bestill"! Ser ut som et veldig fint "leke"rom.
    Ha en fiiin ettermiddag:)

    SvarSlett
  2. Det må være deilig å ha et slikt rom å boltre seg på - masse fine farger og herlig stil hos deg :) Plonkaputene var kjempefine (og minner meg veldig om et sengesett jeg hadde som liten når jeg tenker meg om). Kos deg videre med lekerom-prosjektet ditt!

    SvarSlett
  3. Det venter en award til deg inne hos meg! Klem fra Pillepalle

    SvarSlett
  4. Herlige Plonkaputer som får meg til å glede meg ENDA mer til våren! :-) Er en liten stund siden jeg har vært inne hos deg, og har derfor lest meg nedover de mange fine innleggene samt det ene innlegget ditt om sjokket dere opplevde i nabolaget. Utrolig trist og vondt at slike ting skjer, og selvsagt føles det enda mer skremmende når det er rett i nærheten. Skjønner godt at du/dere er i sjokk, og jeg føler med den stakkars lille gutten og familien hans.

    Ellers ville jeg bare ønske deg en fin helg (snart) på Sørlandet.
    Klem fra MiaNostalgia.

    SvarSlett
  5. utrolig skjønne de grønne putene der!!og bra med ert rom du kan bare druse på!:)

    SvarSlett
  6. jeg ser fire stjerners middag med ungene...og så skal de i seng:)
    ha en fin kveld som gressenke.
    jeg har heldigvis kjekkassen hjemme her i huset:)

    SvarSlett
  7. Nyydelige puter, i herlig retro-stil, elsker det!!!
    Og så kjekt med et rom der du kan boltre deg med kreativiteten din, lykke til videre med opp-pussingen!!! ha en fin kveld og ei god helg!!!!

    SvarSlett
  8. Så kjekke blogg du har! Nå skal eg linka deg -har ein linke kveld! :-)

    SvarSlett
  9. Så morro med et "eget rom":) Så kjempeflott ut der nå, med herlige fargeklatter. Putene har jeg vært inne å kikket på mange ganger...Og det lilla rie teppet ditt, det er fint det:) Og ikke minst lampeskjelletet er superstilig
    Jeg vet jeg er verdens dårligste til å kommentere, prøvde å ha som nyttårsforsett å bli flinkere å kommentere hos andre blogger, men det gjorde bare at jeg ble enda dårligere. Jeg er innom å kikker hos deg veldig ofte, og du legger ut masse flotte bilder, både hjemmefra og fra andre steder:)

    klem

    SvarSlett
  10. Herleg!
    Både med lekre godbitar og eige rom. Kos deg masse.

    SvarSlett
  11. Takk for hyggelig gratulasjon. Jeg er helt "høy" av mormorlykke.
    Koselig loftstue du har.
    Klem!

    SvarSlett
  12. Plonka er notert. det skal studeres nærmere! :) herlige farger du har valgt. Gøy hvordan fargeklatter i puter, tepper og tilbehør kan forandre stil og stemning i et rom uten store kostnader eller bestrebelser.

    skjønner godt at du vegrer deg litt for den Store jobben du har planer om. Men puter kan fungere som oppussing det også! :) kjempefint!! klem fra Åpent hus

    SvarSlett
  13. Så herlig med liv og farger! Takk for hyggelig hilsen hos meg. Hege

    SvarSlett
  14. Så mye fint du har kjøpt! Interiør er så moro:)

    Sv: Takk! Jeg liker kjolen aller best jeg også:)

    a1 er i Skien fordi de skal delta i Grand Prix på lørdag:)

    SvarSlett
  15. Så flott rom, deilig med et rom man kan gjøre som man vil og bare kose seg mid utseende til en billig peng er ikke til forrakt...
    Og fantastiske flotte puter, der tror jeg ikke jeg har vært, men må ta turen innom gitt... takk for tipset...
    klem victoria

    SvarSlett
  16. Hei..
    Hmm, den minste koster 998; utrolig lekker!!! Syns ikke det er så galt i pris igrunn.. Kan brukes til så mangt... Så koselig med skryt!! Var hyggelig:)

    SvarSlett
  17. fine plonka-puter i fin,fine farger..ser ut som det kommer til å bli et rom du kommer til å kose dg max i,gleder meg til å følge utviklingen på loftet ditt ♥
    lilla klem ♥

    SvarSlett
  18. Hei du :-)
    Du har så rett, "hjemmelaga" innlegg er mye mer koselig enn cyperspace-innlegg. Men sånn blir det bare i perioder. I alle fall hos meg om dagen..ettersom jeg liksom i hodet mitt allerede har flyttet litt ut av leiligheten (siden den er solgt). Da er det ikke så mye motivasjon til å bruke til på å "pimpe" den..hehe! putene til Plonka er jo bare helt magiske..merker at jeg lurer virkelig på hvor hun finner alle de nydelige stoffene, hehe! Ønsker deg en herlig helg :-) klem fra meg

    SvarSlett
  19. Så fine puter. Det er utrolig stilig med slike mønstre mot det hvite:-)
    Lampa mi er nok ikke flos, selv om mer enn gjerne skulle sett at den var det. Den er faktisk kjøpt på salg på coop byggs lampeavdeling til den nette sum av 199,- Jeg er veldig fornøyd med den og den funker flott som en slags erstaning til jeg får spart opp til noe jeg virkelig ønsker meg:-)
    Blir bra og bli sørlending igjen ja. Det spennende med flytting å se hvor vi ender opp!

    SvarSlett
  20. God formiddag, Minmill!
    Ja, nå tror jeg at jeg må ha sovnet i timen, for her var det hele tre ferske innnlegg for meg.
    Herlige, friske vårlige Plonka-puter. Liker så godt lampeskjerm-skjellettet også.Gøy å ha et eget lekerom du kan sette din signatur på.
    Og ønskelisten din fra House Doctor var jo fin. Håper rikitg mange av dine flittige lesere tar spenderbuksa på seg, he, he.
    Jeg likte spesielt godt det hvite skapet. Det gjorde nok mye at jeg likte så godt innholdet inni det også. Mye lekkert for et nysgjerrig blikk!
    Skjønner godt et var opprørende dette med den ni år gamle gutten i nabolaget. Man kan jo bli satt ut av å høre slike forferdelige triste nyheter, og når det skjer like utenfor stuedøren, blir det jo ekstra nært og enda sterkere.
    Har kjent på den uroen en får i seg. Mine gutter passerer et hus hver dag til skolen, hvor vi vet en overgriper soner siste del i frihet men med fok som følger han opp til en hver tid. i en avis ble han beskrevet som et " sexmonster".
    Det gikk en stund før jeg orket slippe de alene på skoleveien etter dette.
    jeg sender deg en mail angående lampen du spurte om. Litt forretningshemmeligheter ute og går der, skjønner du.
    Her blir det taco og "so you think you can dance?" i kveld. God avslappende fredagskveld slik vi liker det veldig godt.
    Ha en god start på helgen, Minmill!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  21. Jag älskar grön-turkos färgkombination ...så fräscht!!

    SvarSlett
  22. hej minmill!
    Så fint med de tre olika gröna mönstren. Passar så fint ihop och är vårigt.

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!