torsdag 21. januar 2010

House Doctor


Kan noen gi meg et sånt herlig skap så jeg kan henge det på kjøkkenveggen? Et som jeg kan fylle opp med herlig eyecandy til enhver tid?
 
...hvis ikke, så kan dere gi meg en koffert, helst den som er grønnturkis. Den kunne jeg ha lagt tilfeldig på en skjenk her i stuen og fyllt opp med mine hemmeligheter.




Jeg kunne nok også ha tenkt meg noen av disse søte putene på stolene mine rundt spisebordet. Jeg kunne byttet ut saueskinnene når sommeren og varmen kommer og satt meg ned og spist mens jeg sitter på en av disse.



Kan en av dere også gi meg en sånn stor herlig sinkpotte som jeg kan ha på utsiden av huset? Gjerne flere i forskjellige størrelser. Et oliventre til å ha oppi også??? Please.

Takk for engasjerte kommentarer rundt innlegget mitt i går, som var nokså alvorlig. Dere hadde alle hørt om hendelsen, og jeg er glad for at noen kom med reaksjoner. Tenk hvis vi ikke reagerte, noen av oss? Livet går videre her hos oss, og jeg vet at mine to små snupper vil få et godt liv, fordi vi gir dem masse kjærlighet og oppmerksomhet. Jeg tror at den som forgriper seg på andre, aldri har fått de samme betingelsene som mine barn får. Jeg tror de har opplevd noe, kanskje noe lignende, som gjør at de gjør det de gjør. Bare de det angår vet det...

12 kommentarer:

  1. Hehe, tenk om noen bare kunne øst sånne gaver på oss?? Det hadde vært noe!
    Jeg har en hylle veldig lignende det skapet på loftet, nå merker jeg at den fort kan komme med igjen;) Jeg var lei den for en stund siden, men...

    SvarSlett
  2. For et nyyydelig skap!! Finner jeg to av disse skal du få det ene..
    Jeg øsnker meg også et sånt. Har til og med vurdert å lage selv av gamle vinduer. Men hvor får man tak i gamle vinduer tro? Får vel holde øynene åpne på gjenbruket i kveld..Sinkpottene og de flotte teppene må jeg nok regne med at det kan bli vanskelig å finne men de er utrolig lekre!
    Sink er så flott og jeg blir aldri lei av det.I gamle dager lå det en butikk i Odense som hadde et enormt utvalg i sink og jeg var innom hver sommer og handlet.
    hele butikken var spesiell med sand på gulvet og et helt nydelig inventar. Sommeren for 2 år siden var det dessverre opphørssalg der så nå er butikken kun historie.
    men Danmark er tydeligvis landet for sinkartikler. Ser mer der borte enn her hjemme.
    Oi, tror dette blir en rotete kommentar men jeg har det med å skrive av hjertens lyst her inne hos deg. Det kryr vel av skrivefeil også men håper du forstår budskapet hihi!!
    Nå må jeg gå men du får ha en fin torsdag og helg! Klemmer fra Kardemomme :))

    SvarSlett
  3. House Doctor har sååå mye fint! :-)
    Et slikt skap til kjøkkenet står på min ønskeliste også! Men plassmangel krever meget kreative løsninger for å få det til...
    Satt med frysninger da jeg leste innlegget ditt i går! Sånt er virkelig helt grusomt! Forstår godt tankene dine rundt hvordan beskytte barna sine fra sånt. Uff!
    Klem fra Marie

    SvarSlett
  4. Dååån!
    For eit lekkert skap. Eit slikt hadde du ikkje fått av meg viss eg fekk fatt i det. Eg hadde nok vore så ondskapsfull at eg hadde tatt det sjølv. Men eg kan dele begeistringa for skapet med deg. Der er eg snillare, he he.

    Lekre produkt som eg gjerne skulle hatt alle saman.

    SvarSlett
  5. JA jeg vil også ha. Alle skal få eller? Hihi, kunne ikke la være. Det er så kjempe fint det skapet. Kjenner at jeg fikk veldig lyst til å gjør noe nytt med mitt lille mini skap når jeg ser slik eyecandy som du kaller det.
    For helt frysninger når jeg tenker på den 9 års gamle gutten, håper han har et godt støtteaparat rundt seg nå. Vi må reagere når slik skjer, det må være veldig spesielt å ha det så tett på som dere har det. Slikt skal liksom ikke skje.

    Ha en fortsatt fin torsdag, endelig snart helg:-)

    SvarSlett
  6. Ps. Jeg har kjøpt en lignede sinkpotte på Bazaren i Lyngdal. Der har de kjempe mye fint, og hun tar gjerne ting inn hvis du har noe spesielt du vil ha. Super hyggelig. Kan anbefale den butikken hvis du noen gang skal den veien.

    SvarSlett
  7. Ja skynd deg å sette inn annonse før noen andre får ideen. Jeg har fått flere henvendelser.
    Jeg skrev at jeg ønsket både tapeter og sengetøy fra 60 og 70-tallet. De som ringer lurer på hva i allverden jeg skal med dette hihi!! Prøver å forklare så godt jeg kan..God ide med søppelplassen. Vi har også en resirkuleringsstason hvor man kan hente ting. Datteren har vært der med skoleklassen men jeg har ikke vært inne der før. Kanskje det står noen brukbare vinduer der..
    Jeg skal ha deg i bakhodet om det skulle bli noe igjen av den blomstrete tapeten..Jeg har forsøkt å overtale datteren til å ha den på den ene langveggen på rommet hennes men hun vil visst ikke. Har vurdert om jeg rett og slett skal bruke den på tavleveggen i gangen i annen etasje. Den er virkelig søt..
    Blir spennende å se hva slags napp du får på din annonse. Alle de som har ringt meg har vært eldre mennesker..Blir spennende å høre om ditt nye prosjekt! Ha en fin kveld og så blogges vi :))

    SvarSlett
  8. Butikken i Lyngdal har også en nettbutikk som akkurat har startet, hun har ikke lagt ut så mye, men du kan jo se og eventuelt kontakte henne der: www.bazaren.com Så har du et alternativ. Er helt enig med deg den fretexbutikken er helt fantastisk. Det har så mange fine skap og ikke bare ett, men de har like godt inne åtte stykk. Det er som regel slik med mindre plasser, tingene forsvinner ikke så raskt som i byene. Skal hjem en tur i februar og da står begge disse butikkene på listen over ting som skal besøkes. Kommer fra Lista så det er ikke så langt unna da. Gleder meg til det:-)

    SvarSlett
  9. Hei på deg Minmill! Håper da virkelig du får oppfylt noen av ønskene dine, et slikt skap vil jeg også ha! Tenk på alle tablåer man kan lage inni og oppå og rundt et sånt skap...ååå, som jeg lenger etter et større sted slik at jeg kan fylle på med mer hihii. Skikkelig i den overfladiske ånd!

    Så fælt det må være å bo i nærheten av der det har skedf noe grusomt. Ikke rart man blir redd for barna sine. Jeg tror også som deg, at enten så er folk som gjør slikt syke, eller så har de opplevd et eller annet som har ødelagt de. Friske, velfungerende mennesker gjør ikke slikt. Mennesker er i bunn og grunn gode. Jeg har selv erfart å få en tragedie tett inn på kroppen. All aviskriveriene gjør det ikke bedre. Man blir så altfor oppmerksom på hvor vanskelig livet kan være. Håper du og dere får roen tilbake snart. Ikke godt å gå slik og tenke og kjenne at kroppen reagerer. Håper dere som bor rundt området får tilbud om å snakke fra det offentlige, burde nesten være slik når man bor så tett innpå.

    Mayaklem

    SvarSlett
  10. Hei, Igjen:)
    Masse fint du ønsket deg altså.. Sinkpottene er LEKRE og fåes i butikken To fruer i Lillesand.. He he. Ville bare nevne det:)Åsså så flott det så ut i loftstuen. Er enig med deg, er litt ok å pusse opp et sted/rom, uten at det koster for mye!!! Og lekre fargerike puter..
    Ha ei super helg.., Klem

    SvarSlett
  11. Ble helt forelska i de koffertene jeg! Skjønner godt at du ønsker deg dette ja:)

    SvarSlett
  12. Åååh, ett sånt skåp vill jag också ha på köksväggen! :)

    Fina kuddar du har i soffan!

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!