søndag 15. november 2009

En ny julestrømpe og tom stue


Tenkte å prøve meg på å lage en litt mindre fargerik variant av en julestrømpe. Den er ikke helt meg, men det er kanskje andre som liker denne? Når fargedilla er sånn som den er hjemme hos meg, er det ikke lett å gå tilbake til bruntoner igjen.

Tenkte jeg ville vise redskapet jeg bruker når jeg kutter stoffer. Et skjærehjul og skjærebrett gjør jobben med å få rette kanter på stoffet helt perfekt. Jeg er overbevist at jeg sparer mye tid og plunder på å bruke dette utstyret. Jeg så at de selger lignende utstyr hos http://www.stoffogstil.no/

I dag har vi drevet og trømt stuen for møbler og pynteting. Nå er det skikkelig ekko og veldig minimalistisk hjemme hos oss. I morgen kommer mr. snekker og demonterer hele gulvet. Det er ca. ett år siden vi la det, men pga. mye knirk må jobben gjøres enda en gang. I stedet for å gå til rettsak har vi fått snekkeren til å ta snekringen, elektrikeren til å demontere og montere varmegulvet, Boen parkett til å sponse oss med parkett som går i stykker.

Det vi har lært ut av denne prosessen er at det er veldig viktig å velge håndverkere som man kan ha en grei dialog med. Noen ganger tror jeg ikke det lønner seg å ta den billigste tilbyderen hvis du har en dårlig magefølelse på personen. Velg folk som du føler deg trygg på, og velg solide firmaer som har god økonomisk ryggrad.

4 kommentarer:

  1. Fin julstrumpa men tyvärr inte helt i min färgsmak ;-) Jag gillar mer de förra du gjorde.... Jag skaffade mig en sådan rullkniv från stogg och stil och är så förnöjd med den... Underbart verktyg!
    Vad gäller hantverkare så lär man sig tyvärr av erfarenhet.... det gjorde vi i somras med köket på landet. Vi hade en riktigt slarvig snickare som gjorde så hafsigt och fult jobb så vi fick göra om det efter honom.... tråkigt!

    Ha en skön söndag! Kram Lotten

    SvarSlett
  2. Jeg likte denne varianten av julestrømpa kjempe godt! Så leit at dere må bytte hele gulvet... Håper det går raskt og smertefritt:) Ønsker deg en god kveld.

    SvarSlett
  3. Ja, visst är det viktigt att välja klokt i hantverkassvängen! Så jobbigt att måsta byta - men bra att det gick att göra på det viset ändå - kommer förmodligen kännas jättebra när det är gjort:)
    Känner igen det där med färgtokigheten, hihi...men visst blev denna också fin!!!

    Kramar Lycke

    SvarSlett
  4. Ser du har en av mine andre lampefavoritter over spisebordet. Nå har jeg lagt ut bilder av min nesten helt like spisestue hos meg. :) Lykke til med stuejobben! Og god helg!!

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!