tirsdag 7. juli 2009

Vaser fra bruktbutikken

Vase-Minmill har vært på skattejakt igjen. Her er et lite knippe vaser fra bruktbutikken jeg var på i dag. Da jeg kom hjem lurte jeg på hvorfor i all verden jeg hadde kjøpt dem. De er jo blå, og jeg liker ikke så mye blått. Uff! Jeg tror vel det var mest fasongen jeg falt for. Den store turkise er jeg veldig sikker på at jeg liker og den lille turkise hadde jeg fra før.
Men jeg er overbevist om at jeg kan ha dem likevel, og jeg vil også prøve og blande dem med noen av de andre glassvasene jeg kjøpte tidligere. Godt ikke mannen min er hjemme i dag. Han må jo snart begynne å rive seg i håret av alle tingene jeg drasser med meg hjem. :)))

13 kommentarer:

  1. fint å blande sånn med andre farger og fasonger. du finner jammen mye rart. jeg klarer ikke ha for mange ting i huset...så her er det litt innkjøpsstopp når det gjelder sånne ting :)

    SvarSlett
  2. Heisann!
    Så fine vaser du har funnet! Jeg får heller aldri nok av det!! Jeg er veldig blå jeg da, så jeg liker dem alle sammen :-)

    Ønsker deg en fin kveld!
    Klem fra Livy

    SvarSlett
  3. De var jo veldig flotte sammen, da!

    Den lille turkise har jeg også, og den er så søt!

    SvarSlett
  4. Jeg synes blått fremhever turkis veldig bra. Er også skeptisk til selve den kornblå/kongeblåfargen, men jeg synes at alt turkis blir så veldig mye lekrer med denne som kontrast :-) Så derfor synes jeg definitivt du skal beholde dem allikevel!

    SvarSlett
  5. min käre man är redan utan hår, hehe...tror han ser det som lönlöst att förmana mig i detta, men det är ju mest loppisgrejer...och varje gång det kommer folk hit så skryter han om alla fynd jag har gjort och om hur fint vi har det...så jag blir alldeles förvånad, hihi...han säger det ju inte direkt till mig!!!

    Blått hör ju sommaren till, så det är ju inte underligt..jag är också mycket för blått nu, menbörjar not min vilja att blicka mot vad som kan va fint i höst..och då är ju Rice lila, grönt blått osv, alldeles jättefint...gillar sådana färger som fungera året om...som varmlila..tillsammans med blått och klarrött tycker jag...ojoj..nu blir det en föjetong igen, men det är ju för att jag gillar skriva til dig och för att jag har mycket fritid...!

    Vad himla bra att du kunde fixa så att alla bloggagratis visades på bloggen...tror inte att bloggagratis har dessa funktioner als??? Men jag är ju lite vill vad gäller datorer jag!
    Ja, visst var lampskärmarna underbara...tänkte försöka göra något liknande hemma när de var sååå dyra i svenska pengar...
    Lite åska kan inte skada hos Er..älskar åska, men när den följs av kallare väder blir jag sne!!!

    Jo jag bor i norra sverige...i Luleå...väldigt långt norrut, men just där jag bor är det ovanligt ött och varmt vanligtvis...
    Välkommen hit om du skulle råka vara i Norra Sverige...tror vi skulle ha kul jag!
    Samesläkt tror jag till och med att jag har i blodet...Min mormors mamma och pappa hade mycket same-blod i sig..och det är jag stolt över...tycker om alla ursprungsformer av folk och land jag!!!

    Och vettu!!! Jag skulle behöva ett litet råd i en fråga!!!
    Har köpt en jättego vägghängande nusseling, hehe...hjorthuvud...och jag är sugen att spraymåla den..men jag vet ej...behöver ett gott råd...finns på min blogg nu...

    Kramhögar i sommaren Lycke

    SvarSlett
  6. Hei Minmill
    Jeg synes det er herlig å blande ulike former og nyanser. Aller best liker jeg nok de turkisaktige, men jeg synes de kler de dypere blå, og de har flotte fasonger.
    Flere vaser sammen er sååå lekkert!
    Håper du snart får en liten ting i posten fra meg, det ble sendt i går. Jeg er litt treg noen ganger, og rir ikke alltid den dagen jeg sadler. Det tok litt tid før jeg fikk puttet konvolutten i en rød postkasse.
    Ha en fin kveld!
    KLem fra Kaspara

    SvarSlett
  7. Jeg syns de var fine! Og ekstra fine når de står sammen slik.
    Klem fra M

    SvarSlett
  8. Hello...
    Jaggu...dette ble super fint synes jeg....
    Men er enig med det blå....har ikke helt funnet plass til det hos meg heller....
    Og du...jepps skjønner jo at mennene våre blir helt rare av innkjøpene våre...men det jøkke no..hihi...
    Drops som ønsker god natti natt...

    SvarSlett
  9. Hi hi, helt nydelig! Veldig mange herlige innlegg fra deg for tiden, takk for fin inspirasjon.

    Her hoper det seg også opp, men på sommeren liker jeg å ha med en blomsterbukett fra hagen når vi skal bort, og da gir jeg med en vase, så holder jeg beholdningen litt nede..
    : )

    SvarSlett
  10. Hei Minmill
    Så godt å høre at du heller ikke er så glad i blått!!! men alikevel tiltrekker fargen meg. men det må være den koboltblå eller turkise. marineblått er vel den kjedeligste fargen jeg kan tenke meg. Ikke vil jeg ha det på klær eller interiør...........men alikevel kan jeg også drasse med meg noe blått hjem...måtte bare ha det. merkelige greier!
    I dag kom den minste bestlite`n opp på kjøkkenet. Gir så fint lys i den mørke kroken (og jeg fikk lyst på en til...hi hi)
    Vi har jo den gedigne også......må bare få spisetuen først. Jeg lurer på hvordan det skal gå......

    SvarSlett
  11. Hei Minmill :)) Du har virkelig fått dreisen på å finne nydelige vaser og sette dem sammen på inspirerende måter!! Det er så flott med glass i forskjellige farger!! Det er et pussig fenomen med blåfargene som jeg altså ikke har hatt i huset det siste tiåret og plutselig har jeg fått helt dilla. Særlig har liberty-stoffene fått en renessanse i det Kardemomske hjem! Har et stort blått fat stående i matboden som jeg ikke har hatt hjerte til å kaste men heller ikke har klart å bruke på lenge men nå blir det nok ikke lenge før det står på kjøkkenbenken igjen klart for sommerens salater! Så flink du er som plukker tørre knopper og vanner plantene hver kveld!
    Jeg er et skippertak-menneske og gjør en innsats innimellom. Det eneste jeg passer godt på er urtebedet mitt som huser to store tomatplanter, luftløk og noen krydderurter som jeg er redd skal dø ut. Det har jo grodd noe så innmari i denne varmen vi har hatt at drivhus nesten blir overflødig!
    Kjekt med bloggvenner når man er alene hjemme! Man skrur på skjermen og så finnes vi der ute alle sammen ;) Eller man kan dra ut kontakten når man er lei! Enkelt og greit hihi!! Jeg går rundt og leter etter tapet til kjøkkenet uten å komme i mål med det. Ser for meg noe blå-turkist og stormønstrete men finner liksom ikke den ultimate tapeten..
    Hodet har ikke fungert i varmen men nå som det er kjøligere må jeg ta meg sammen. Vil snart bli ferdig med dette prosjektet!
    Nå skal jeg øyeblikkelig finne dyna! Sov godt og ha en fin dag i morgen! Nattaklem herfra :))

    SvarSlett
  12. Veldig fint å blande ulike nyanser av blått. Synes de gjorde seg med blomster i!

    SvarSlett
  13. Gratulerer med påbegynt ferie :))
    Den er alltid etterlengtet den sommerferien! I dag er det nøyaktig 1 uke til vi sitter i bilen og kjører mot København så nå begynner det å nærme seg her..
    Fniste av kommentaren din om at det ikke holder med et handlenett i København :))Du har nok veldig rett i det..Men det jeg gleder meg mest til er loppemarkedet på Fredriksberg som jeg håper eksisterer fortsatt. Det regner her i dag også og nå kjenner jeg at det er nok med gråvær for denne gang! Vil gjerne ligge i solstolen igjen nå. Den lille veska og et skjerf til ferien ble ferdigsydd i går men jeg har begynt å rive lapper til et nytt teppe så jeg har noe å pusle med. Skal snart sette deig til pizzaboller som vi skal spise før vår lille ferievenninne setter seg på bussen til Arendal igjen! Sender med henne et par stykker så hun har med seg litt god niste. Bussen bruker 4 timer og det er litt lenge når man reiser alene.
    Ha en fin dag videre Minmill!
    Klemmer fra bekken her :))

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!