fredag 1. mai 2009

Tut tut fra Oslo

I grunnen er det ganske kjedelig å kjøre tog, møkkakjedelig. Iallefall denne gangen fordi jeg fikk så dårlig plassering. Jeg sitter her på toget, en halv time igjen. Nesten i havn. Etter fire og en halv time, har jeg fått mer en nok, nok, nok. Fire seter mot hverandre, er skrekken når man skal ut og reise alene. Du vet aldri hvem som setter seg rett over deg. Du må hele tiden ha blikket til siden eller nedover, og du må hele tiden passe på benene dine, så du ikke skumper borti noen.
Med fem timer på toget, blir benene helt numne etter å ha sittet med dem i nitti graders vinkel. Bena føles stive og hovne, nesten som når man er gravid i niende måned. På stasjonen i Oslo kom en sånn høy rørslig jente og skulle sitte rett over meg. Hun spurte om jeg kunne flytte vesken min for hun ville ikke sitte kummerlig hele veien til Kristiansand. Moahaha. Neivel. Jeg flytter pc sekken min inntil setet mitt jeg så den ikke er i veien for deg, for da står den på min side, sa jeg. Det er vel greit for deg? Tror det kom et ja til svar. Men hele tiden satt hun og ommøblerte bena sine og det virket ikke som om hun visste hvor hun skulle gjøre av føttene sine. Stønn, skal hun sitte sånn hele veien og demonstrere at det er liten plass her på toget?
Hva med oss andre som sitter stille som mus på en frimerkeplass. Det går jo greit dersom man bare innstiller hjernen på at det går greit, og at det bare er fem timer til man er framme. Damen fant ut at det var greit å plassere bena sine mot pc sekken min slik at hun kunne skyve den nesten under setet med pailabbene sine. Hva gjør jeg nå? Jeg kan jo ikke akkurat si til henne "trekk til deg pailabbene dine, dame". Jeg satte i sving pc’en og og plugget proppene i ørene med itunesen i full dur. Med musikk i ørene har jeg en evne til å stenge meg ute fra omverdenen og digge rocknroll og fiskeboll. Tut tut hvor det går. Ok. Sant å si så roet hun seg ned de siste to timene, og skjønte vel at slaget var tapt. Det nyttet ikke å vifte med tåser og demonstrere hvor trangt det er, nei. Kan være hun irriterer seg vettet av meg som bare sitter og hører på musikk, og sitter og klaprer på tastaturet med touch metoden. But I don’t care……

De grønne duppedingsene det er bilde av i dette innlegget var noe av det jeg fikk kjøpt meg på en av favoritt butikkene mine i Oslo. Nyt helgen i finværet....

14 kommentarer:

  1. ..ble ikke akkurat frista til å ta meg en togtur nå... :)

    SvarSlett
  2. Uff ja, slitsomt med lange togturer. Du skriver bra, du! Og de bildene av tallerkenhyllen og alt var bare knas! Så flott bloggen din er!

    SvarSlett
  3. Usch vilken tågresa! Jag blir inte sugen till att resa med tåg när jag läser här.... Tur att du fickshoppat så fina saker i Oslo då;-)

    Kram Lotten

    SvarSlett
  4. Hei Minmill
    Hi,hi, morsom lesing! Jeg kjører sååå sjelden tog, men nå kjente jeg at jeg ikke fikk videre lyst til å bruke NSB med det første. Hørtes anstrengende ut i så mange timer!
    Det må jo være godt å ha med pc`en og dukke ned i den, vil jeg tro.
    Slitsomt det med å se til høyre og venstre og ned, hi, hi.
    Tallerkenhylla du viser er så frisk og nydelig å se på! Jeg blir alltid ekstra årvåken, når jeg ser et tallerkenhyllebilde.
    Ser du er preget av våren, og har med deg masse vårlig grønt fra Oslo. Moro med små nyanskaffelser som frisker opp i heimen.
    Nå skal jeg lage til utefrokost. Å sitte med kaffekoppen ute en morgen, er bare såååå nydelig. Da kan jeg bare sitte å nyte livet i lange stunder.
    Håper du får en herlig lørdag, og nå er vel fjellgeita kommet ned fra de høye fjell. Kos deg i lavlandet!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  5. Hihihi - kan jo ikke annet enn å dra på smilebåndet - flotte grønne ting du har kjøpt deg!!

    Ha en super lørdag!

    KlemKKann

    SvarSlett
  6. Mac is back ;). Jeg har også vært i Oslo denne uka. Kanskje var vi der samtidig? Onsdag - torsdag denne uka. Mandag - onsdag forrige uke - og til mandag skal jeg og datteren i Operaen på ballett. Har vært mye Oslo nå. Jeg liker Oslo, spesielt om sommeren. Jeg jobber mandager og fredager foreløpig ettersom jeg ikke er helt i 100 etter denne veggkrasjen i fjor. Det gir meg muligheten til søsterturer til Oslo som man vanligvis ikke kan gjøre sånn midt i uka.
    Husker ikke sist jeg kjørte tog. Når man bor så grisgrendt som vi er det kronglete å velge kollektivt. Vi vurderer imidlertid kanskje en togtur til Stockholm til sommeren. God helg til deg og dine ;)!

    SvarSlett
  7. Den hylla er bare så herlig! *drømme*

    Kjip togtur, men Hihi likevel!

    SvarSlett
  8. Hi-hi, gøyale refleksjoner over tog-reisen din....

    SvarSlett
  9. Hihi!! Ser deg levende for meg!
    Det er langtekkelig å ta toget, ihvertfall hvis man reiser alene.
    Jeg og en venninne brukte toget på en av Stockholmsturene våre og det var ganske hyggelig selv om vi tilbragte 6 timer sittende..
    men når man har store forventninger og kan sitte og skravle og legge planer går det igrunnen helt greit.
    Det kan jo være ganske underholdende å studere sine medpassasjerer også da ;)
    Håper turen din ble vellykket..
    Ser du har handlet noen godbiter..
    Været er helt fantastisk her hos oss og da er det sikkert like flott i Oslo også! Ha en fortsatt fin weekend! klem fra Kardemomme :)

    SvarSlett
  10. Haha, må le av beskrivelsen av den dama; ser det for meg..;-) Uff, så slitsomt! Håper du fikk kost deg masse i Oslo da ihvertfall:)Lekre saker du har fått tak i!
    Fin helg til deg:)

    SvarSlett
  11. Så friske,fine farger! og så fine tallerkenhyller du viser. Fin blogg du har. Hyggelig at du vurderer en bukse, til jenter har vi også Pippi og noe Babushka bukser igjen.
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  12. Så friske,fine farger! og så fine tallerkenhyller du viser. Fin blogg du har. Hyggelig at du vurderer en bukse, til jenter har vi også Pippi og noe Babushka bukser igjen.
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  13. Uff da..men du kom deg velberget hjem håper jeg!?
    Takk for hyggelig kommentar hos meg :o)

    (jeg er en av de som elsker å kjøre tog langt..så lenge jeg slipper å ha noen rett over meg, vel og merke.. :o)

    SvarSlett
  14. Åh, så jag gillar de där fina skålarna med lock. Visst är det Rice?

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!