fredag 2. oktober 2009

Nyyyydelig butikk med personlig preg

Skulle ønske jeg hadde planlagt en tur til Malmø. Fikk nyss om at Lutterlagkage har åpnet en butikk i denne svenske byen. Eieren, Stine Holm Weirsøe, har etter det jeg har forstått, hatt behov for å åpne en butikk for å kunne visualisere sine varer. Og det må være deilig å kunne dra på jobb i slike herlige lokaler, og i tillegg føle nærhet til sine kunder. Hun driver fremdeles nettbutikken Lutterlagkage, så selv om man ikke er i Malmø har man muligheten til å titte og event. kjøpe hennes varer. Den gule retrotapeten i butikken likte jeg. Av en eller annen grunn liker jeg retro tapeter med gule blomster.

Sjekk disse herlige lilla Panton Flowerpot lampene over disken. Herlig. Og det store tapet treet på veggen bak er helt nydelig.
Jeg dro kjensel på den lille lysestaken fra Susan Liebe. Jeg kjøpte jo en maken i København i sommer.
Malmø er bare en liten togtur fra København, så hvis jeg en gang er der og har fryktelig god tid, kan det jo være at jeg setter meg på toget, og tut tut, besøker Lutterlagkage.
*
Det var overveldende respons på Green Gate Servicet jeg la ut for salg i går. Det tok ikke mer enn ti minutter før jeg fikk en mail fra ei som ville kjøpe det. Det må jeg si var raskt og smertefritt. Jeg hadde en liten anelse om at det kom til å ryke fort...
*
Ellers ønsker jeg dere som er innom og titter, en god helg. Jeg er glad for at det er fredag, og roen skal senke seg over Minmill huset.

19 kommentarer:

  1. Jag har oxå hittat dom här bilderna från butiken och jag är såå sugen på att göra ett litet besök i Malmö ;-) Den gula tapeten hon har i butiken är rent ut sagt ljuvlig!
    Förstår att det blev bra respons på servisen från Green Gate.... bloggen är bra på många sätt ;-)

    Ha en riktigt trevlig helg!
    Kraam Lotten

    SvarSlett
  2. *hei!
    jeg mener å huske at de har den gule blomstertapeten til salgs på SPRELL her i oslo, i tilfelle du ville tapetsere en vegg eller to i ditt fine hjem*
    vigdis*

    SvarSlett
  3. Hei igjen :))I dag har jeg en skikkelig kosedag her hjemme. Datteren min og venninnen har syklet avgårde for å gå på perlekurs og selv er jeg hjemme og baker cookies med blåbær og klipper stoffer til en ny pute..
    Vi lage en som er inspirert av puta fra Indiska som jeg er helt forelsket i :)Kjøpte du deg sånn du også tro? Eller var du så flink at du la den fra deg igjen ;) Jeg rakk ikke å lage noe innlegg om at vi skulle reise bort på høstferie. Dessuten var vi litt usikre på om vi kunne dra eller om vi måtte utsette det grunnet sykdom men da dagen kom var alle friske som fisker og klare for skikkelige høstdager på torpet :))Jeg ble helt stum da jeg leste innlegget ditt!!! Jeg MÅ til Malmø snart!!!
    Det pussige er at jeg har sett et par av disse bildene på nettet uten å skjønne at det var nyåpning av butikk! Jeg er stadig innom Lutterlagkage for å la meg inspirere of fant bl.a bildet av det skjønne treet og de fantastiske flowerpot-lampene.
    Jeg vet nesten ikke noe mer inspirerende enn sånne bilder og som deg kjenner jeg det helt ned i tærne når jeg ser gule retrotapeter! Nå skal jeg kaste meg over saks og stoffer igjen.
    Jeg er så heldig at jeg skal til Geilo på mandag på jobbseminar. Vi har ikke så stort program og har hele mandagen fri. Vi skal gå på turer og på ettermiddagen skal vi være med på koketeater for å lære og lage litt nytt til tapasbordet. Håper været holder seg som det er nå. Høst på fjellet i strålende sol er påfyll på krukka! Håper du har det bra og ønsker deg og familien en herlig fredag videre :)
    Blåbærklem tilbake herfra :))

    SvarSlett
  4. Heisann! Fikk også lyst til å ta med en tur til Malmø! Må sjekke ut nettbutikken i mangelen på reisemulighet dit akkurat nå. Ser ut til å være en herlig butikk i hvertfall. Ha en fin helg!

    SvarSlett
  5. Ah!
    Sukk....
    For en butikk...
    Ja der kunne jeg tenkt meg å jobbet altså. OGså må jeg si meg helt enig med deg i at den tapeten med de gule blomstene er sååå happy.
    Kos dere i helgen. Her blir det feiring av bryllup til vår gode nabo..gleder meg storveis til å pynte meg litt...
    Drops

    SvarSlett
  6. Hei! Må si meg enig med alle her, veldig flott butikk! Kunne funnet meg endel der gitt.. ;)

    SvarSlett
  7. Det er vel det jeg kan kalle en drømmebutikk, absolutt alt er som "sukkertøy for øyet":) Hun har noen klær jeg har siklet over til Hannah lenge, kanskje jeg kan ønske meg/ henne det i julegave..:)

    Klem

    SvarSlett
  8. Jag är glad att jag bor nära Malmö, måste snart åka ner o ta en titt på butiken. Det ser såå mysigt ut!

    SvarSlett
  9. For ein kjekke butikk :)
    Den gule tapeten, treet og flower pot lampene er heilt meg også. Eg blir så glad av å sjå på dei :)
    Så kjekt at du er tilbake for fuldt, liker meg så godt her inne :)

    Godt med helg, kjenner at det skal bli rektig så godt :D
    Ha ei strålandes helg!!
    Klemmer frå Kamille

    SvarSlett
  10. Lutterlagkage er virkelig et inspirasjonseldorado!!:) Jeg blir så glad og full av skaperglede hver gang jeg tittet innom henne. Så utrolig mange glade stoffer og ting hun skaper. Den tapeten på veggen i butikken vår kjempekul! Ser det står noen i bøtta på gulvet på de ene bildet her også..:) *Drømme*

    God helg ønskes din vei!:)

    SvarSlett
  11. jeg har også virkelig sansen for retrotapeter som er gule og blomstrete :D tror jeg så det treet der på sprell når jeg var i oslo forleden dag? det var montert opp bak kassen og var kjempefint :D

    SvarSlett
  12. Mmmm...det såg ut som ein nyyydeleg butikk! Så utruleg mange fine ting! Ja, eg ville nok også tatt turen innom der dersom eg hadde hatt sjansen!

    SvarSlett
  13. Å for en herlig butikk,man må jo bare bli glad når man går inn dit!! Helt herrlig!

    Ha en flott helg!!

    SvarSlett
  14. Og forresten, glemte helt å svare på kommentaren du la igjen på bloggen min, men jeg har selvfølgelig tips til hvordan du får store bilder på bloggen :) Det første jeg gjorde var å google meg frem til hvordan jeg fikk utvidet bredden på bloggen min, la inn ny kode og sånn, og så har jeg lasta ned noe som heter Windows Live Writer, det er et gratis program som brukes til å blogge via! Det er super enkelt å få til, nesten som å bruke Word :) Mye mer oversiktelig enn blogger og man står ganske fritt til å velge utseende på både tekst og bilder og hele pakken :)

    SvarSlett
  15. Kjære Minmill!
    Det måtte være en drøm å komme inn i min store favoritt Lutterlagkages butikk!!! Det kribler i meg etter å sy, når jeg har tittet på de fantastiske tingene fra Lutterlagkage.
    Gule retro tapeter har jeg også sans for og Flowerpot-lampene! Sto og drømte meg bort på Illums bolighandel i Oslo på torsdag der det hang Flowerpotlamper etter hverandre i alle farver. Jeg tror jeg hadde plukket ut en rosa og en rød om jeg fikk velge. Lilla er også flott.
    Her har det vært rufsevær i hele dag,og det liker jeg veldig godt. Innekosevær gir ro og verdens beste samvittighet over bare suse inne. Gutta har en kamerat på besøk, og jeg har til og med fått sydd litt.
    Så får vi se om Malmø er innen rekkevidde en dag....
    Ha en nydelig lørdag, Minmill!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  16. Hej
    Tak for dit søde indlæg om min butik, jeg blir så glad over at læse det, du skriver og de søde kommentarer. Det gør alt det store arbejde det hele værd! Jeg åbner med glæde dørene for jer alle sammen, men sig lige til for en sikkerheds skyld - det er kun torsdag mellem 11 og 16 at man er helt sikker på at finde mig i butikken :) God weekend til alle!

    SvarSlett
  17. Ja oj, vad jag önskar jag kunde åka och hälsa på hos Lutterlagkage!!!! Bara penningar som fattas, hiihi..annars skulle jag nog vara på resande fot både till Norge o Danmark och söderhavet i detta nu!!!!!!!!
    Gillar också gula retrotapeter..tror det är minnen från när man var liten - ska visa bilder från min farfars stuga någon dag - superhärligt kök där, med blommiga gula tapeter, som jag har en pyttebit här hemma av - ska nog använda det till något patchwork!!!

    Helgkramar Lycke

    SvarSlett
  18. Hallo!!

    Tusen takk for lang og super koselig kommentar i bloggen!
    Mulig eg har lagt igjen adr til den gamle bloggen i farten?..

    Eg er inne hos deg støtt for du har så masse kjekt!! Får skikkelig masse inspirasjon frå deg, blir i så godt humør av å kikka på alt det kjekka du blogge om :)

    Susan Liebe sin keramikk har eg blitt heilt forelska i. Eg må nok ta meg ein Køben tur snart - det er planen også det er bare det at eg må overtale min kjære først.

    Eg begynner å få ein del retrostoffer nå men eg er så elendig til å sy.. Håpar at "svigermor" har lyst til å hjelpa meg meir, noko eg har stor tru på.
    Eg får sommarfuglar i magen av å berre kikka bort på haugen med retrostoffer.
    Håpar at du også får sy-gleda tilbake!!

    Nå om dagen jaktar eg på vatt teppe, noko som tydligvis ikkje er så enkelt. Kanskje eg finn det når eg minst ventar det?.. :)

    Ha ein glad søndagskveld!
    Klemmer fra Kamille

    SvarSlett
  19. vilken fantastiskt mysig affär, tack för tipset ska till Skåne på jobb imorgon så det passade utmärkt :)
    synd att jag än så länge bara har ett barnrum att fylla...

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!