fredag 9. oktober 2009

En herlig bok....

I går ble vi ferdig med barnebursdagen for 8 åringen vår. Det kokte her hjemme, og jeg visste ikke at 8 år gamle jenter kunne være så ville. Men du verden så gøy vi hadde det. Nå er det bare familieselskap igjen, og det skal være på søndag. Midt oppi dette har jeg en stor jobb på gang, så jeg er mildt sagt litt småstresset. Jeg tror dette innlegget må vare helt til onsdag neste uke. Bloggingen får jeg legge litt til side til jeg er i havn med arbeidet mitt.
Denne boken har jeg lest om på endel blogger og hadde lyst til å prøve den. Det er mulig jeg kjøper for mange bøker, men av og til klarer jeg ikke å la være. Denne boken: Elsk dit hjem, skrevet av Ranvita La Cour, har jeg bladd litt i de siste dagene. Jeg ble litt overrasket over hvor mye tekst det var i den til interiørbok å være. Men da jeg begynte å lese teksten ble jeg positivt overrasket. Ranvita forteller hvordan man selv skal innrede sitt hjem, og har en del Feng Shui anbefalinger å komme med. Jeg likte godt det jeg leste, og kjenner at dette er en bok jeg vil lese mye i.
I tillegg til teksten var det selvfølgelig mange delikate bilder, skikkelig eyecandy.
Det var et kapittel som interesserte meg spesielt, og det var kapittelet om kontoret. Jeg holder jo på med dette hjemmekontoret mitt, som nå er rimelig sterilt. Her vil jeg bygge opp en høy kosefaktor slik at jeg kan glede meg til å sitte på kontoret.... og det er nettopp det boken til Ranvita er flink til å beskrive.
Ta en titt i Ranvita sin blogg HER.
*
God helg fra meg, så er jeg tilbake i midten av neste uke. Bye bye....

15 kommentarer:

  1. God morgen :))Innimellom er det slik at alt skjer samtidig og sånn har det vært for meg de siste to ukene også..Full rulle!
    Og det blir jo bloggen som må vente men sånn er det vel for oss alle i tur og orden..Vi venter på deg her ute :)
    Boken til Ranvita har jeg ikke sett faktisk men jeg har mottatt nyhetsbrev fra henne i noen år.
    Etter at hun sammen med et par medforfattere ga ut boken Simple Living for noen år siden ble jeg bitt av basillen. Hun har en nettside som heter "happyliving.dk" som sender ut nyhetsbrev og den kan jo anbefales. Jeg leste at Ranvita hadde vokst opp på en husbåt og hun er virkelig en fargeklatt og en inspirasjonskilde..
    Ha en fin helg med bursdagsfeiring og kos! klemmer fra Kardemomme :)))

    SvarSlett
  2. Jeg er helt enig med deg, jeg elsker både boken, bildene og teksten hennes. Jeg er ikke spesielt glad i å lese, for for mye tekst gjør at konsentrasjonen min vandrer rimelig fort. Men Ranvita har en måte å ordlegge seg på som gjør at til og med jeg henger med *lol*

    Kos deg med boken, og god helg :)

    SvarSlett
  3. Jeg er 100 % enig med deg i at det kan bli FOR mye informasjon og uvedkommende mail kan være plagsomt..Jeg har meldt meg ut av utallige nyhetsbrev som jeg nesten ikke vet at jeg har bestilt en gang hihi!!! Ha en fin helg i hvertfall og så sees vi etter hvert! Og jeg har IKKE tenkt å finne meg en kjekk franskmann haha!! Eller hmmm..Det har jeg egentlig ikke tenkt på ;)Må visst tenke en gang til før jeg svarer jeg hihi!!! Klemmer :))

    SvarSlett
  4. hørtes ut som en spennende bok.

    SvarSlett
  5. Boken var så vacker bara på utsidan. Men om det är mycket text så måste jag vänta och se om den kommer på svenska. Man förstår ju norska ganska bra, men inte så att man orkar läsa en bok med mycket text.

    SvarSlett
  6. Huff, jeg prøver å kutte ned på bokkjøpet jeg også men nå har så mange skryti uhemmet av den så nå tror jeg bare at jeg MÅ kjøpe den jeg også!!:)
    Har akkurat bestilt meg boken Flea Market Style, den har jeg hatt lyst på lenge og nå var den kraftig nedsatt i pris så da bare måtte jeg.. gleder meg til den kommer :) Vi fær skylde på at høsten er boktid...fnis

    Lykke til med jobbprosjektet!
    Varm klem fra Vibeke

    SvarSlett
  7. Helluuu tilbake :))Sitter og ser på Senkveld men det er pause for øyeblikket. Men stakkars deg som sitter og jobber på denne tiden på en fredagskveld!!! Håper ikke du sliter deg helt ut nå!!
    Får nesten dårlig samvittighet her jeg sitter..Her er det sofaen som gjelder og det er litt deilig. Det har vært litt hektisk i det siste og det var godt med en litt lat kveld. I morgen skal vi i familieselskap men rekker en liten tur på det lokale loppemarkedet først. Du har rett i at den lille gjenbrukslåven er en liten gullgruve..Jeg har funnet mye fint der. Industrilampa jeg malte sort er nok det fineste men dette stoffet og en diger kasse med knapper var jo også høydepunkter.
    Er så redd for at det stedet skal bli nedlagt. Nå må jeg tusle inn til de andre igjen men vi blogges :)

    SvarSlett
  8. ..takk for boktips. Har ikke hørt om denne boken før,
    men den virker spennende ;o)

    Girly-girly bord du viste i forrige innlegg :o)
    Tipper de 22 (!) jentene storkoste seg :o)
    God helg til deg! J.

    SvarSlett
  9. God morgen, arbeidsomme mInmill!
    Det høres ut som du kjører i 5.gir om dagene, ja. Bursdagskalas og full rulle med jobbrelaterte ting!
    Gratulere med 8-åringen! Gøy å se bilder fra en jente-barnebursdag, en fremmed verden for meg.
    Ja, man er litt småsvett i ørene etter barnekalasene, og jeg tror på at jenter også høres i bursdager. Forresten har vi jo en fin match her da, Minmill! Din søte 8 års gamle jente og min kokkelerende, kjekke 8 års gamle kar!
    Tusen takk for boktips.(Har sett denne Ranvita i interiørblader minnes jeg.) Jeg trenger slike; har nemlig en stor tilgodelapp i bokbutikk som jeg ikke har fått brukt. Har du andre interiør/lage-bøker du gjerne vil anbefale blir jeg glad for tips!
    Nå får du senke skuldrene med bloggingen noen dager, og gjøre de andre tingene på programmet ditt.
    Her skal vi lage frokost nå. Gleder meg til kaffekoppen og noe nytt pålegg jeg ikke har smakt før. Til uka blir en hektisk arbeidsuke for meg også, men den topper neppe din. Lykke til med jobbingen, så håper jeg du får noen latere dager etterhvert, søte Minmill!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  10. Hei! Først av alt; takk for at du tittet innom min blogg og la igjen kommentar på innlegget om min elskede pute. Som du skjønner er jeg veldig ny i bloggerverden, og jeg overraskes stadig over hvor mange flotte blogger som finnes, din inkludert! Nå skal jeg se om jeg klarer å få tak i denne boken - etter inspirasjon fra deg. Takk takk. Ha en strålende helg!

    SvarSlett
  11. Heihei! Så gøy at Luxolampa er en favoritt hos deg:) Og ja, den er virkelig strøken, ikke en skramme å se. Veldig moro!

    Boka har jeg sett rundt omkring hos flere, og de få bildene jeg har sett ser jo helt nydelige ut. Hmm, kanskje den må inn på ønskelista.

    Og gratulerer med vel overstått for 8-åringen:) Det er utrolig koselig å feire med alle småjentene, men jeg er helt enig: for et lydnivå!!

    Ha en fortsatt fin helg:)

    SvarSlett
  12. Heisann:)
    Så flott blogg du har! De papptallerkenene fra Europris var jo bare skjønne...Jeg bruker også alltid papp når det er barnebesøk.
    Denne gangen slapp jeg litt enklere unna: sønnen min ville feire 11-års dagen på kinoen...og jeg nektet ikke akkurat på det:)
    Å lage til bursdagsselskap i et oppussingsprosjekt, og i tillegg være høygravid, fristet ikke så mye...
    Takk for besøket og kommentaren på siden min...kjempekoselig:)
    Ser hva du mener angående å bruke litt større bilder på innleggene mine, så tror jeg skal inn å redigere litt nå. Tusen takk for tipset:)
    Ha en superduper kveld!!:)

    Hilsen Siv....."Miss-handy"

    SvarSlett
  13. he he..ingen dame heller på lillebroren min. det var bare litt sånn godt voksne lærerinner ser du:)
    men kanskje det kan ordne seg nå som den fine tekjelen hans er bloggifisert? hi hi..ha en fin helg!

    SvarSlett
  14. Heia! Er rimelig fornøyd, ja, og det er fare for at vasene/lysestakene blir vist fram ved senere anledninger også;)

    Vi skal også feire litt i dag, mannen fyller 34 om to uker, og siden han ikke er hjemme da, tar vi familiefesten i dag. Koselig det, men vi gjør det utrooolig lettvint og henter maten 15 min før gjestene kommer 'rødme'. Fant ut at vi heller ville bruke tida sammen og med ungene før alle kommer, og ikke over grytene, det får bli neste gang;)
    Kos dere med lapskaus, og ha en finfin søndag! Klem B:)
    PS! så forresten bursdagsjenta di i avisen for litt siden, hun er jo bare så skjønn!!

    SvarSlett
  15. Gudsjelov er slike "happenings" forbi i denne heimen. Nå er det enten bowling og pizza eller kino med bestevenninnene, og da er snuppa fornøyd. men jeg husker tilbake til hyggeleige , men dog strevsomme bursdager som har vært opp igjennom. med en sønn som har bursdag på selveste Halloween, ja, da skjønner du sikkert hva jeg mener!
    Nå blir det også full rulle for meg fremover i 2-3 uker, men så er det kun for en kort periode, og da "overlever" man! Håper du har overlevd, da! ;)
    Så må jeg innom denne damen og se hvilke tips hun gir. Takk for tipset, Minmill.

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!