søndag 11. oktober 2009

Enda en gang....


Nå føler jeg meg som en deig som er eltet og knadd, strekt og dradd, tøyd og bøyd. Denne uken har vært en sånn uke som man skal rekke alt, gjøre alt, oppnå alt. Men jeg sitter her og tenker at det har jo vært mye gøy, og godt er det jo at man liker best å huske det gøye.

Jeg sa vel at jeg ikke kom til å blogge noe før til midten av uken, men jeg klarer jo ikke å holde meg unna. Skulle heller jobbet litt videre i kveld, men det er absolutt det siste jeg kunne tenke meg. Vil mye heller blogge, og innom og titte til noen andre blogger.
For tre timer siden forsvant 22 gjester ut av huset vårt. Jeg har vasket opp og ryddet, og tenkt at det er godt det er lenge til neste gang. :)) Misforstå meg rett, det har vært innmari koselig med besøk av familien for feiring av bursdag. Og jeg tror jeg er avhengig av å invitere, fordi jeg ringte en venninne for noen minutter siden for å høre om de ville komme til oss neste helg.
Det jeg var mest fornøyd med i borddekningen denne gangen, var blomstene jeg fikk kjøpt i ettermiddag. Vet ikke hva de blomstene heter, men de er utrolig vakre. De liksom slynger seg ut av vasen og ser fantastiske ut. Fikk tak i rosa og oransje, en herlig fargekombinasjon. For øvrig har dere jo sett det dekkede bord her hjemme så mange ganger nå, at jeg lurer på om det er kjedelig. Men dette er altså hva min dag har handlet om..... dekking av bord og gjester. Gjestene får lov å være i fred og skal ikke bloggifiseres. Men bordet derimot....
Må bare få sagt at mannen her i huset laget lapskaus til hele denne sultne gjengen. For en jobb. Han holdt på i mange, mange timer på kjøkkenet, og stemningen var til tider på krisenivå. Men maten ble helt fantastisk. Nå er vi mette og fornøyde, ungene sover, og det gjør snart jeg også...
Ha en fin kommende uke der ute. Klemz

21 kommentarer:

  1. Saa flinke dere har vaert!
    Ja, jeg kjenner til den foelelsen, det tar paa aa vaere vertinne!
    Utrolig fin utsikt dere har! Det savner jeg med huset vaart her.
    Marie :)

    SvarSlett
  2. Sikke et super fint bord du har dækket. Jeg kan vældig godt li at du har brugt forskellige servietter. Og blomsterne er jo helt forrygende.
    Ja, det er hyggeligt med gæster - jeg elsker det også :-)
    Hilsener fra Charlotte i DK.

    SvarSlett
  3. Godt jobba, flinke deg!!
    Heilt etter min smak med bord dekking! Genialt å friska opp med forskjellige serviettar.

    Skimtar ein turkise stol i stova, stiligt!! Den sko me fått sett eit nærmare bilde av :)

    Kjempe fine blomster!

    Klem

    SvarSlett
  4. så fargerikt og morsomt bord, det var kjempetøft og bruke forskjellige servietter som dekor -takk for tipset!!
    jeg har stor glede av å titte innom bloggen din!
    Ha en fin uke!

    Jorunn

    SvarSlett
  5. *nydelig bord! blomstene heter forresten ranunkler- mine favorittblomster* fin uke til deg*

    vigdis*

    SvarSlett
  6. Nydelig bord! Og de ranuklene er vakre ja! Og digget den turkise stolen din der bak! Ha en flott uke Minmill:-)

    SvarSlett
  7. vi har også nettopp hatt en omgang med tre selskaper så jeg kjenner følelsen:)

    SvarSlett
  8. Du dekker så nydelige bord!!
    Skjønne blomster soj jeg ikke vet navnet på heller dessverre. Jeg er så dårlig på blomsternavn og hver sommer må jeg lære meg navnet på sommerblomstene på nytt hihi!!
    Er ekstremt dårlig på å huske alle slags navn..
    Det er ikke så lett å holde seg unna bloggingen..Selv om jeg er sliten og lei i perioder blomstrer alltid lysten opp igjen og så er jeg igang igjen..Jeg har faktisk fri i dag fordi jeg har en del ting på programmet slik at jeg måtte gå tidlig hjem fra jobb uansett. Stof tidlig opp og fullførte et syprosjekt som jeg har planlagt lenge..Har klippet og sydd og kost meg..Det blir forferdelig rotete mens jeg holder på men litt kreativt kaos er da bare koselig??? ;)
    Ha en fin mandag videre :)

    SvarSlett
  9. Så flott og fargerikt bord. Koselige med sånne familiebursdager selv om det er litt mye jobb.
    Ha en fin uke.

    SvarSlett
  10. Kjempekoselig bord,det er så morsomt når du bruker mange forskjellige servietter- Regner med at det er de samme som går igjen på lysene dine også ;)

    Det er veldig koselig med bursdager,men det er som du sier godt det er en stund mellom hver gang ;o))

    SvarSlett
  11. Heisan superwoman!
    Ja, du får det til, Minmill! Du er nok ei skikkelig stå-på-jente!
    Herlig og frodig bord, og jeg registrerer mange glade ulike servietter.
    Blomstene som heter rannukler er helt nydelige, definitivt en favoritt her.
    Tusen takk for gode boktips! Tror nok jeg satser på den du blar i stadig, navnet står stille for meg akkurat nå. Enda kan jeg kjøpe mange flere, moro!
    Håper du får fine stunder oppe i alt det hektiske, Minmill!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  12. Det er sannelig en flink mann du har, altså!! Og bordet var jo kjempefint! Trodde ikke man fikk tak i ranunkler nå, jeg, trodde det var en tidlig-sommer-blomst. Ikke at jeg har peiling, men det var det blomster-Camilla sa da jeg ville ha ranunkler i brudebuketten for 6 år siden... Vi giftet oss i juli, og da var sesongen over, fikk jeg høre. Men men, fine var de iallfall! Ha en fin uke, håper den ikke blir like travel som den forrige! Klem B:)

    SvarSlett
  13. jeg er også litt overrasket over at du har fått tak i ranunkler nå, trodde heller ikke det var sesong for dem! ingen blomsterbutikker som selger dem her hvertfall, det er ganske synd! det er absolutt verdens fineste blomster :D

    knallfint det bordet ditt ble altså :D

    SvarSlett
  14. Hei hei Minmill - jeg regner med at du har sendt meg mail ja..og jeg vet om hva!! Smil! Jeg har ikke glemt deg - men jeg har påloggingsproblemer - får proff hjelp i morra - kontakter deg så snart jeg er på!!..

    Med vennlig hilsen KKann

    SvarSlett
  15. Åh, så vackert! Precis som du säger är det väldigt fint när man dukar med många olika servetter, varför ska man egentligen ha samma färg på alla när det blir så mycket finare att blanda färger o mönster så som du gjort!? ^_^

    SvarSlett
  16. Åh vad fint! Älskar iden med olika servetter! Får man lov att härmas på nästa fest? Klem från Sverige.

    SvarSlett
  17. Hei:)
    Her kan du kose deg: http://www.woodendonkey.com/. Jeg hadde bare glemt å linke, så Wooden Donkey ligger ikke i Sfj, men er en britisk nettbutikk:) Så fint bord - liker veldig godt den duken fra Susanne Scherning!

    Ha en fin kveld videre:)

    SvarSlett
  18. Ja, det var en underbart vacker dukning kära du!!! Hade gärna suttit med där jag och smakat all den goda maten - fast ni verkar ha haft rätt många gäster och jag förstår att du blir slut! Kan inte minnas när vi sist tog oss tid att bjuda hem någon?!? Tror det kan tänkas vara dags snart, hihi - men här är vi alltid så trötta - särskilt kära mannen min - när fredagen kommer..vi börja nog bli gamla, hehe...

    Kramhögaar Lycke

    SvarSlett
  19. Gøyalt bord! Der smakte nok maten godt ....Hege

    SvarSlett
  20. Heisann. Blomstene heter ranunkler, og de er virkelig fine.
    Du har det som meg, jeg elsker å be folk, og jeg har også en mann som fixer maten. Kanskje vi skal slå oss sammen å starte et catering firma??
    Jeg skal ha folk om en uke(ridegjengen min) og helgen etter fyller sønnen 15 år, må be familien i selskap. da blir det baking oo matlaging, og så må jeg jo vaske litt og rydde litt og.....snart er det jul!!!

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!