søndag 25. januar 2009

Hekledilla.


Jo....det er skikkelig gøy å hekle. Jeg som ikke kunne en eneste maske for noen uker siden...
Nå har jeg heklet hele 8 oldemorsruter. Bildene her er fra i går, så antallet stemmer ikke med virkeligheten.

Fikk kjøpt meg noe billig garn på Nille bare for å komme i gang. Men garnet er jo i super kvalitet. Det er deilig å hekle med, og finnes i masse herlige farger.





Palletten er Mørk Lilla, Lys Lilla, Cerise, Rosa og Gul.

Aner ikke hva dette skal bli, men ser for meg at jeg lager en pute, for det er et overkommelig antall ruter.
Drømmen er jo et teppe, men da tror jeg at jeg vil velge andre farger og ullgarn.

9 kommentarer:

  1. Wow, aå flink du er. Og så har du nettopp lært det? Jeg vil også hekle bestemorteppe, men har aldri heklet i mitt liv... Du gir meg håp.

    SvarSlett
  2. Hei igjen!
    Herlige farger på lappene dine!
    Det blir knallfint!

    Linda

    SvarSlett
  3. knall knall knall....
    Kjempe fine farger og helt i min ånd....
    Er det ikke koselig å hekle med gladfarger???jeppp...

    Synes du er kjempeflink jeg...
    Nå er jeg snaaart ferdig med teppet mitt jeg...det som skulle bli ferdig til neste år..hi hi...Fått skikkelig dampen her jeg nå...Hekler to til tre store lapper hver dag...Mangler bare 7 stk nå...jippi...

    Men så har jeg igjen å feste tråder og sy det sammen da, og tror dette vil kunne ta litt tid og...sukk...
    ja ja...
    Lykke til videre på ferden til pute eller teppe el no...
    Drops

    SvarSlett
  4. Heisann.
    jeg ser at du "hermer" og det er jo bare så flott!!!! herlige farger du har valgt, da. jeg er også glad i mange farger, men synes det ble litt "Too much" til det teppet, så jeg valgte noe som stod til sofaen. Men jeg tror jeg også vil lage puter, og da skal det bli en stoooor kvadrat, og ikke mange små....hadde jeg tenkt. Men først må teppet bli ferdig!!!

    Jasså, du har vært innom hos PYNT her i byen, ikke langt fra der jeg jobber. Hun er stadig å handler garn inne hos meg, og da snakker vi litt sammen. Søt jente.

    Jeg har fri i dag, og skulle egentlig "gjort litt" Istedet sitter jeg foran pc`n, fy!!!

    SvarSlett
  5. Tuuusen takk for alle de koselige kommentarene du legger igjen hos meg!:) Det varmer!
    Den heklebasillen har virkelig spredd seg fort i blogglandia! Det er jo såå gøy! Kjempefine farger du har valgt deg. Gleder meg til å se den ferdige puta:) Klarer ikke å legge det fra meg jeg:) Da jeg var ferdig med puta, måtte jeg bare fortsette å hekle ruter, så nå blir det teppe! Eller..ikke nå..men en eller annen gang..;) Hvis jeg skal ha 140x200cm, så må jeg ha rundt 200 lapper, så det er bare å holde spiriten oppe! Det går fort da, med nål nr 5 og bare tre omg pr rute. Så skal jeg ha offwhite rundt alle rutene etterpå. Tror det blir fint:)

    Ha en super dag!

    Mina:)

    SvarSlett
  6. Oj, vad det går undan med virkningen! Fint blir det också.

    SvarSlett
  7. Har de så lekkert garn på Nille??
    Må ta meg en tur i morgen..
    Rutene dine blir jo helt supre og i herlige farger!! Jeg har så lyst på den boken..Må innom Capris og se om de har den der..
    Fatet ditt er også lekkert!!
    Det har eksakt samme lillanyanser som mitt fra Mateus ;)
    Kos deg videre med heklingen :)

    SvarSlett
  8. Herlige farger!! Skikkelig fine. Også fra Nille da!

    jeg var på jakt etter en fin heklebok. Hvilken er det du har? Har hørt snakk om den før. Kanskje jeg burde anskaffe meg den. Men husker ikke forfatteren!?

    Går trått med mitt hekleteppe. Mulig jeg avrunder nå, så får det bli et teppe til Tuttifrutti istedet:-)

    ha en fin kveld:-)

    SvarSlett
  9. Superdupert! Tusen takk for tips og link:-)

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!