fredag 2. januar 2009

Godt nyttår

Vil først og fremst ønske alle dere som er innom, et riktig godt nyttår. Gleder meg til et godt blogge år dette året også. Skal virkelig prøve og legge meg i selen og blogge så mye jeg kan. Siden det er nedgangstider i byggebransjen, får jeg kanskje mindre å gjøre på jobben, og mer tid til å blogge.

På lille nyttårs aften var jeg avgårde og kjøpte en hel bøtte med roser og litt tulipaner. Jeg synes det er sååå gøy å sette friske blomster på bordet når vi skal ha fest.

Nyttårs aften er jo heller ikke hvilken som helst dag, og da skal det virkelig feires. Dette er fjerde året vi feirer nyttår hjemme hos oss, og man sier jo at har man hatt et arrangement tre ganger, så er det blitt tradisjon. Og det gjør ikke noe for meg for jeg synes det er så gøy å arrangere.

Vi var 8 voksne og 8 barn. Bordet ble først dekket til barna, som fikk pølse og brus, siden de ikke vil sitte ved bordet hele kvelden. En godtepose og litt DVD så ble barna borte... Etterpå ble bordet dekket om til de voksne. Vi koste oss med forrett som var rød og sort kaviar. (Skal blogge denne en annen gang, var nemlig veldig godt) Hovedrett var reinsdyrstek. Og dessert var hjemmelaget karamellpudding laget av min beste venninne. (Hun gav meg forresten en heklebok i vertinnegave. Tror det er meningen jeg skal begynne å hekle nå. He he)


Må jo vise disse herlighetene også. Var på salg i byen her en dag på jakt etter billig julepynt. På vei gjennom byen var første stopp Accesorice:

Synes disse kamelene var så søte. Rosa......

....og turkis

Noen konger ble det også....
Neste stopp var Indiska:

Turkise glasskuler.......
... og noen fargerike glass. De får visst inn noen knallrosa til våren. He he, gjett om jeg skal ha de?
Til slutt blomsterhandleren:
....endelig er Primulaene på plass i butikkene. Passer jo bra etter all denne julefeiringen. De fleste er vel som meg at juletreet skal ut nå. Nå går vi mot lysere tider med noen knallfargede vårinspirerte Primulaer.

9 kommentarer:

  1. Jeg var akkurat på vei inn til deg for å ønske GODT NYTT ÅR da jeg så kommentaren din hos meg :)
    Fy søren så fin pynt du har kjøpt!!!Kamelene var veldig MEG ;)
    Jeg elsker sånne farger..i hvertfall i år hihi!! Smaken min endrer seg jo som andre skifter skjorte men cerise, lilla, turkis og gull er jo fest og moro da!!
    Perfekt som nyttårspynt!!
    Tulipaner er jeg også glad i..Liker tulipaner bedre enn roser faktisk!
    I dag er jeg tilbake på jobb igjen etter noen herlige fridager som har gått altfor fort! Men nå er jeg så lei julpynt og alt som følger med julefeiring at ALT skal ryddes langt vekk i løpet av helgen..Maten i kjøleskapet skal også skiftes ut med sunnere og magrere alternativer!
    Ønsker deg et morsomt nytt år og så gleder jeg meg til å se hva som skjer i blogglandia i året som kommer :))

    SvarSlett
  2. Hihi, ja nu åker nog julgranen ut vilken dag som helst:-

    Kram Gunilla i Singapore

    SvarSlett
  3. Hej!
    Vilka charmiga små kameler. Kul när man kan fynda nu efter jul!
    Önskar dig också ett gott nytt år!
    Alltid härligt med färska blommor, men inte ofta som man unnar sig så många härliga buketter. Roligt att det snart är tulpantider igen!

    SvarSlett
  4. Så fint med friske blomster. Hadde det ikke hvert så dyrt skulle jeg hatt friske blomster til en hver tid:) Store buketter og fine oppsatser. Sukk! Vi håper på beyllup i Mars neste år. Får se hva vi får skrapt sammen;)

    SvarSlett
  5. Aller først ; godt nytt år!
    Så moro at du fikk samme heklebok i vertinnegave som jeg fikk til jul! Liker så godt lay-out`en på boka også.Den ser bare så frodig og glad ut.
    Føler at her er det jeg trenger i hvertfall. Det var liksom oldemorruter og blomster jeg drømte om å kunne hekle.
    Oldemorruter gikk så fort å lære, men må jo innrømme at storesøster som har heklet mye før satt ved siden av meg, da jeg heklet den første lappen. Du får bare spørre meg, dersom det er noe du lurer på med slike ruter, for de er jeg virkelig inne i nå!
    Har nå heklet 32 lapper til bomullsteppet. Jeg fester tråder og monterer underveis, så ikke det skal bli pes på slutten. Det er egentlig litt ekstra motiverende også. Legger det bittelille teppet over en stolrygg og betrakter det innimellom.
    Herlig kameler du hadde handlet. De likte jeg veldig godt, og så er jeg glad i rosa da....
    Tulipaner er herlig vårblomster. Heldigvis fikk jeg også satt mange løker i jorda i hagen i høst.
    Primulaer er nok bare snufs og nys på meg, skikkelig allergifremkallende, så de må jeg leve uten.
    Hørtes ut som en nydelig nyttårsmeny forøvrig.
    Ha en glad helg og masse lykke til med ny heklebok og hekling!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  6. Hei og godt nyttår til deg. Tuuusen takk for kommentar hos meg, det er så koselig når noen legger igjen spor etter seg : ) Kjempefin julepynt du har funnet!!! Spreke farger gjør en glad ; ) Idag skal julen ut hos meg...klar for et "normalt" hus igjen nå...med ikke fullt så mye ting og tang overalt. Stikker nok innom igjen her en annen gang : )

    SvarSlett
  7. Høres ut som dere hadde en flott kveld :) Nydelig med så mange friske blomster da! De kamelene var utrolig stilige! Ha en flott helg :)

    SvarSlett
  8. Hei :o)

    HERLIGE bilder med HERLIGE farger!Jeg er så klar for VÅREN.....

    Det ligger noen utmerkinger/awards til deg inne hos meg:

    Ønsker det alt godt for det nye året!Gleder meg til å følge med på bloggen din videre :o)

    Klem

    SvarSlett
  9. Hei, kan jeg få spørre om hvor du har kjøpt de veldig fine glassene dine? (de i farger)

    Hilsen Fredrikke :o)

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!