mandag 15. februar 2010

Blå mandag

Jeg pleier å like mandager, men denne mandagen liker jeg ikke. Grunnen til det er vel at jeg har jobbet meg gjennom lørdag og søndag, og nå sitter jeg jammen med og jobber nå også. Det har liksom ikke blitt noe miljøforandring for min del. Mannen og ungene har hatt drømmevær i fjellet og er friske og uthvilte. Gjett om jeg er misunnelig...

Derfor har jeg funnet fram noen interiørbilder som jeg kan hvile blikket på innimellom. Et herlig hvitt hjem, rent og delikat, stilsikker og smakfullt. Det er flott med mye hvitt brekt av med et mørkt gammelt bord. Dette kjøkkenet liker jeg, men de kan ikke ha plass til mange ting inni den minimale kjøkkeninnredningen..

Jeg liker så godt stilen på denne sofaen med hjul. Det er ikke sånn jeg har bestilt, men jeg liker så mye jeg. Nå kom jeg på at våre møbler ikke er kommet, og at det ikke kan være så lenge til de skal komme. Hmmm, og jeg som har glemt å legge sofaen vår ut på finn. Det må bli dagens prosjekt etter jobb i tillegg til å gjøre rent.

25 kommentarer:

  1. En slik sofa drømmer jeg om - litt engelsk i modellen med hjul på. Kanskje når ungene flytter ut av redet og antall katter er redusert? Nå ville en slik være en veldig dårlig investering. Men drømme kan man ;)

    SvarSlett
  2. Åh vilka härliga inredningsbilder, soffan var underbar men hur länge förblir den vit tänker jag? Jag är expert på att spilla och smula ;)

    Ha det fint!

    SvarSlett
  3. Hei! Så flink du er, det virker som du er ei jente med mye energi! Det er mye å gjøre her og.....og jeg evner ikke å kjede meg. Dagene er fulle, for det meste av det som jeg mener er moro....men nå har jeg kanskje en litt spesiell sans for moro?! Jeg liker å gjøre ting, utfordre meg selv, se resultater....og noen ganger blir det alt for mye av alt. Men skal en ikke leve litt intenst da??? Ha en fortsatt god dag! Klem fra Marit

    SvarSlett
  4. Så nydelig kjøkken! Fine bilder i fin blogg.

    SvarSlett
  5. Hei du. Joiner deg på blåmanda'n! Men det kommer en dag i morgo, hehe. Kjøkkenbildet var kjempe fint og det takket være bordet som mykte opp hele rommet. Sofa på hjul står på ønskelista mi... Mannen i heimen mener det vil lage hakk, eller synke ned i parketten. Hvem ba han være så fornuftig??? He, he. Gjør det beste ut av dagen selv om den er litt blå. Klem fra meg.

    SvarSlett
  6. Begynt å like godt den naturfargen som på stolene...fint med skinn i den fargen også..takk for fine bilder:)

    SvarSlett
  7. Jeg elsker det kjøkkenbildet! Utrolig kul miks av stramt og mykt på en gang. Det er en kunst!
    Og House doctor innlegget ditt da, de lager jo bare helt herlige saker! Kunen flyttet inn i standen deres på messa nå...
    Altfor få som selger House doctor syntes jeg...
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  8. fin den der sofaen ja.
    og hjul er jo faktisk ganske praktisk.

    SvarSlett
  9. Er vild med Arne Jacobsens populære 7'er stole i træ, matcher godt ind til et lyst og minimalistisk køkken:-)

    SvarSlett
  10. Hei snupp.
    Ligger en utfordring til deg på siden min, håper du tar den på strak arm*ler*

    Herlig inspirasjon og energi på bildene du viser*kose seg*

    SvarSlett
  11. Hei på deg, kjære Minmill! Her oss oss er var blå mandag også, men med en helt fortskjellig betydning, vet du! Noen er "blå" hos oss da man er fullt dvs. beruset. Og i dag er det "Rosenmontag", denne dagen som er fastelavns høydepunkten i Rhinlandet. Det er mange, mange tusen som er fullt i dag. Jeg er ikke ;-)) I dag var det karnevalstog ("Rosenmontags"tog) i nesten alle steder her i området. I byen vår gikk togen i mer enn 4 timer. Det var alt i alt 127 vogn og fotgrupper som har marsjert gjennom sentrumet. Guttene min var også til stede for å sammle karameller og sånn. Du har kanskje hørt om dette før: De pleier å kaste karameller i karnevalstogene her.

    Håper du får en litt bedre helg i neste uke! Klemmer fra Pillepalle

    SvarSlett
  12. Nydelige bilder!!! Likte de skikkelig godt :)

    Klem Lycheli

    SvarSlett
  13. Hei Minmill :)) Jeg smyger meg innom her med den svarteste samvittighet! Jeg er altså så lat for tiden og evner rett og slett ikke å respondere på alle de hyggelige hilsnene folk legger igjen. Jeg er altså inne igjen i en av DE periodene hvor jeg er lei hele bloggingen men likevel klamrer meg fast med noen få innlegg. Pussig fenomen det der.
    Innimellom tror jeg bestemt at jeg ikke hadde savnet bloggen det minste om jeg hadde gitt meg men det tpiske er at jeg får abstinenser etter noen dager så jeg skal ikke være så tøff her hihi!! Lekre bilder du har funnet! Det kjøkkenet var innmari fint!Lekkert med de trebrune syverstolene! Du er jo så heldig at du har et stort knippe av disse vidundrerene selv mens jeg går og drømmer. Jeg har hvir sofa og har barn og to katter og kan dermed skrive under på at det ikke er så lurt men jeg elsker både sofaen og fargen over alt i verden så da så..Hihi!! Nå skal jeg hente meg en kaffekopp og smake på en liten bit av gårsdagens bakst men ha en fortsatt fin kveld og uke og ta det litt med ro uten å jobbe for mye! Husk å kose deg litt også da :))Klemmer fra Kardemomme :)))

    SvarSlett
  14. Heisann Minmill
    Så herlige og fargerike innlegg du har her da!!! Og jeg ser du har kjøpt inn den nye sommerserien til MARIMEKKO. Vi begynner å få den i butikken nå, og jeg blir så glad av de skjønne fargene.
    Herlige bilder! Sånn kunne jeg også bodd. Men nå har jeg frosset fast i slik det er her, og orker ikke gjøre noe med det, før det kommer noen nye møbler. Men først får jeg ny bil snart, og må vel konsentrere meg om den i første omgang!
    Jeg fikk heller ingen morsdagsgave i år, siden jeg arrangerte bursdag i helgen, men det gjør ingenting. Jeg er ikke avhengig av slike tradisjoner.
    Ha en fin uke! Klem

    SvarSlett
  15. Fine bilder, og likte spesielt veldig godt kjøkkenet. Så fint med kontasten mellom det hvite og de trefargede stolene og bordet. Me like!
    Ønsker deg en fin tirsdag
    Jeg ligger hjemme i senga med pottetett nese, verkende muskler, hopepine og sår hals... Sover og sover, men når jeg er våken er det godt å ha Blogglandia å drømme seg bort i :-)

    SvarSlett
  16. Hei! Dette er mitt første besøk her på den koselige bloggen din. Har lagt meg til som følger, og titter nok snart innom igjen!

    Ha en fin dag!
    Klem

    SvarSlett
  17. Herlige bilder!
    Gleder meg til å se ny sofa! Digget også den under.. herskapelig.. nesten :)

    Tusen takk for bursdagsønsker til prinsen :)

    Klem fra Ida

    SvarSlett
  18. Fin blogg du har!! Jeg legger meg til som følger:-)
    Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
  19. Hei :D
    Stakkars deg, jeg kjenner meg igjen, for tiden er det så mye å huske på og man skal gjøre at det ender opp med at jeg glemmer matboksen, og avtalen jeg hadde osv.Døgnet har for få timer av og til. Jeg håper du slipper å jobbe så mye etterhvert da.
    Har du vært på åpningen av stoff og stil i dag (i snøkaoset?)
    klemmer

    SvarSlett
  20. Herlige bilder du viser;) Håper de lyser opp like mye for deg;)

    Super lørdag til deg,)

    Klem

    SvarSlett
  21. Inte alls dumt med en soffa på hjul!!! Så mycket man repar och har sig även om man har möbeltassar!!! Gillar mer o mer dessa ljusa färger.och faktiskt vitt jag :) och är alldeles i rensartagen nuförtiden - bereder plats för sommaren tror jag visst...mmmm....

    Önskar dig en hääärlig måndag denna måndag...

    Kramar Lycke

    SvarSlett
  22. Hei Hei Minmill

    Jeg har en liten utfordring til deg på bloggen min.

    Klem fra Ann Kristin

    SvarSlett
  23. Hej søde:-) Sender deg én lille hilsen på en lørdag. Jeg er på arbejde så jeg må være hurtig. Jeg savner bare dine innlegg :-) Tusen takk for de sødeste hilsner du har lagt igjen og håper du har det fint. Gleder meg til ett nytt innlegg kommer,men det får ta den tid det tar.´Sendte deg en lille hilsen i går - endelig! Sorry for at jeg er så treg :-)Klem

    SvarSlett
  24. Hej søde:-) Sender deg én lille hilsen på en lørdag. Jeg er på arbejde så jeg må være hurtig. Jeg savner bare dine innlegg :-) Tusen takk for de sødeste hilsner du har lagt igjen og håper du har det fint. Gleder meg til ett nytt innlegg kommer,men det får ta den tid det tar.´Sendte deg en lille hilsen i går - endelig! Sorry for at jeg er så treg :-)Klem

    SvarSlett
  25. Jeg drømmer meg stadig bort gjennom bloggen din, og blir inspirert. Den sofaen va stilig. Hjulene gjorde seg.

    Ha en god søndag :o)

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!