fredag 6. mars 2009

Bruktfunn lykke


Dagen i dag begynte så dårlig. Ungene var vrange, jeg var trøtt, det snødde laken, surt og kaldt. Da jeg skulle finne fram kamera for å ta bilde av skattene jeg fikk tak i i går, var kameraet søkk borte. Mannen min dro til Lisboa i dag og der satt jeg. Hmmm. En helg uten kamera , tenkte jeg. Og jeg som har så mye jeg vil vise på bloggen. Arrrgh. Kunne jo vist noen flick bilder og sånt, men akkurat da hadde jeg behov for noe annet. Mannen min ringte for litt siden og sa at kameraet sto på siden av sofaen. Og jeg som hadde lett høyt og lavt og mer enn det. Så der, bak en stor pute lå kamerabagen. Tro meg, jeg hoppet av lykke på stuegulvet. So here it comes....

Øverste bildet er noen forklær som jeg skal bruke stoffet til noe annet. Set ikke for meg at jeg skal bruke forkle på kjøkkenet. Det er sånne som går fra livet og ned og har en liten hjertelomme. Likte så godt det retro mønsteret.
Disse gryteklutene var i perfekt stand, og er sikkert ikke brukt, men bare vært til pynt.
Og så, best av alt...... jeg har fått kjøpt meg TO TALLERKENHYLLER. Jeg skvatt litt når jeg så de sto der. I litt sånn nervøs tilstand hev jeg meg over dem, og tviholdt på dem, sånn i tilfelle noen andre hadde samme tanker som jeg. Jeg tror jeg må ha sett helt vill ut der jeg sto.Den ene kostet 70 kroner og den andre 80 kroner. Et skikkelig røverkjøp synes jeg. Så nå i helgen jenter, blir det maling på Minmill. Lystbetont jobb spør du meg. Kan ikke få dem ferdig fort nok.
Som nevnt er jeg gressenke i helgen siden mannen min er på reise. Men tro det eller ei, jeg skal kose meg. I kveld har jeg ordnet barnevakt og skal ut og drikke litt vin med venninner og kjase litt. I morgen tidlig står jeg opp og hiver meg over malekosten. Det er helt sikkert.......

10 kommentarer:

  1. Hi hi...
    Synes jeg ser deg spane inn de to tallerken hyllene... Om oggjøre å være fus.. bort...(fus tror jeg aldri at jeg har skrevet...skjønner du hva jeg mener...først liksom...o la la...)

    Jepp det var ett røverkjøp synes jeg...Har en tallerkenhylle på kjøkkenet, men det er bare en etasje...har spanet inn en i en butikk med to hyller...men den kostet 150... ekke det dyrt a?...

    Så inderlig bra du fant kamerabaggen da ellers så kunne dette vært en fryktelig fredag for deg.. det skjønner jeg...

    Så hyggelig det høres ut med en tur ut ikveld da, men husk du skal male i morgen vettu.... og da bør hodet tåle lukta...hør på meg a...høres ut som mora di...hihi....Kos deg du og ikke tenk på mine formaninger om å ta det med ro...snakker bare av erfaring skjønner du...

    Oki, her blir det premieutdeling i kveld i barnehagen og mannen min og jeg er satt til kjøkkenvakt..lucky us!!!!

    Mini gleder seg så til å synge trafikksangen ...gleder meg til å høre og håper hun tør stå på podiet sammen med de andre barna å synge...

    oki, etter hvert blir det fredan her og...samme gullrekka som allways, så da blir det heklings på meg...Ferden går til Ikea i morgen og det blir stas....

    God klem fra Nina og hennes drops=)

    SvarSlett
  2. OJ DET!!!..var bruktfunnlykke det!:-) Digget putene. Har to tallerkenhyller jeg og:-) På barnerommet.

    ha en fortryllende fredagskveld

    SvarSlett
  3. Hæ!!??? Er det mulig å få tak i sånne tallerken-hyller!!??? Du er nå utrolig heldig!!!

    SvarSlett
  4. Hei Minmill
    Synes jeg ser desperate Minmill med vilt blikk i bruktbutikken !
    Ikke rart man blir desperado med slike skatter innen rekkevidde!
    Utrolig å finne to så fine tallerkenhyller på en gang.
    Gryteklutene og stoffene var og så så fine. Noen ganger er men så heldig å være på rett sted til rett tid. Det var tydeligvis du.
    Kos deg masse med venninner og vin og maling i morgen! Klem fra kaspara

    SvarSlett
  5. Du har gjort noen bra funn der!!
    Heldig du:)
    Jeg er og hjemme alene i helgen, og hadde tenkt å ta malekosten fatt.
    Håper jeg får gjort det jeg har planer om.
    God helg, og lykke til med prosjekter. Elsket retrostoffene!

    SvarSlett
  6. Heisan...
    Så herlige stoffer du har kjøpt!
    Får lyst til å finne fram symaskina....
    Koselige grytelapper også!
    Heldig som fikk tallerkenhyllene så billig, nesten loppepriser det :O)
    Foresten, skal på loppis i morgen....digger det!

    Ønsker deg en super helg!

    Klem fra Linda

    SvarSlett
  7. Så mye fint du har fått deg!!

    Jeg var forresten innom salgsbloggen din. For en god ide! Hvem har vel ikke masse finne ting som støver ned.

    Angående askjettene til Rice, så går det jo an å høre hvor lenge de har tenkt til å produsere disse aksjettene. Kanskje det er mulig å spare ;-) Jeg har faktisk flere av disse i hyllen min uten at jeg viste hvem som produserte dem ;-) Men nå som jeg vet, blir det garantert fler.

    SvarSlett
  8. Å sååå heldig du har vært! Det var virkelig et røverkjøp! Skjønner du holdt i godt i de ;) hehe

    SvarSlett
  9. Tallrikshyllor vill jag också ha. Fint att ha böcker och lite av varje i sådana. Kanske hittar jag på loppis någongång...
    Upptäckte idag att jag missat att lägga din blogg bland mina länkar, men NU finns du där.
    TACK för att du röstar på mitt hem!

    SvarSlett
  10. Flott blogg må jeg først få si, har akkurat begynt å følge bloggen din... masse nyttige tips.
    Så er jeg så glad i gjenbruk jeg da og blir så glad når jeg ser at folk finner "gamle" ting og lager de til nye.

    Synd man har kastet så mye tenker jeg.. har kastet noen tallerkenhyller desverre ser jeg jo nå.. de kan jo brukes til alt fra tallerkner til bok oppbevaring.

    Takk for titten på siden din i kveld:) god lørdag og malelørdag også::))

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!