fredag 12. august 2011

Gammelt skap skal bli nytt


Dette vitrineskapet ble mitt rett før sommeren. Jeg fikk en mail fra en venninne som mente at dette burde være noe for meg, og sendte meg linken til enn finn.no annonse. Et nydelig over 100 år gammelt skap var det, og jammen fikk jeg kjøpt det til en grei pris.

Men det følger jo endel jobb med sånne kjøp. Skapet var nemlig skjevt, så jeg måtte sage den underste delen for å få det rett. I tillegg var det fullt av markhull, så for å være helt sikker på at det ikke bor noen levende vesener inne i treverket har jeg behandlet det med antiparasitt middel i dag. Nå skal det stå i garasjen for å tørke i noen dager før det skal males. Fargevalgene står mellom grått og hvitt. Hvilken farge ville du valgt?

7 kommentarer:

  1. Kjempefint skap du har fått tak i..
    Tror jeg ville malt det lyse grått:)
    ha en fin helg
    klemklem

    SvarSlett
  2. Knallfint skap, Astrid!
    Det blir gøy å se når det er ferdig !

    Gøy at du er tilbake igjen!
    Fin fredag!

    Klem Bodil

    SvarSlett
  3. Fint skap! Jeg hadde malt det mørkegrått utenpå og hvitt inni.
    En fin dag ønsker jeg deg!
    Klem

    SvarSlett
  4. Fint skap! Jeg tror jeg ville ha malt det grått jeg. Det blir en fin kontrast mot ellers lyse omgivelser.

    SvarSlett
  5. Hej!välkommen tillbaka. Grått hade jag valt. Kram o lycka till!

    SvarSlett
  6. Nydelig skap du har fått tak i :-)
    Jeg går heller mot strømmen, og ville valgt en hvit farge på utsiden, og sideveggen på innsiden og grått på bakveggen..

    SvarSlett
  7. Heisan Minmill
    Velkommen tilbake til bloggland etter en pause!
    Lekkert skap og jeg stemmer for grått!
    Ja, vi er evig bloggere du og jeg, Minmill! Bloggland blir ikke kvitt oss så lett.
    Det var så koselig å se at det var liv på bloggen din igjen! Gode augustdager til deg, Minmill!
    Stor klem fra tvilling bloggvenninne Kaspara

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!