mandag 28. september 2009

Filtsko til spisebordstolene

Hvem har vel ikke irritert seg litt over de harde stolføtter til rørstolene sine? Stolene lager etterhvert riper i gulvet, og i tillegg masse ulyd når de dras fram og tilbake. Jeg har forsøkt og feste vanlige filtputer til mine stoler, men de bare løsner. Jeg har i det hele tatt vært på jakt etter en smart løsning i mange år. Jeg har både syveren stoler og rondo stoler, og jeg liker stolene så godt at det har aldri vært noe alternativ å bytte ut disse. Denne knotteløsningen til rør stoler må jeg bare prate varmt om. Jeg leste i danske Bolig Magasinet om filtknotter til rør stoler. De henviste til et dansk firma som heter Kilde Consept. Du finner dem hos www.kilde.dk. Her ligger det liste over løsninger de de forskjellige stoltyper. Bolia i Norge er forhandler av disse.
Jeg måtte bruke tang for å få av de gamle knottene... Handy Minmill måtte virkelig gjøre et søk i verktøykassa, og fant fram en god rør tang.
På syveren stolen var det tilogmed en gjenstridig liten sak som måtte dras ut med knipetang. Handy Minmill holdt på helt til hun var svett i hendene.
Her er bilde av en original knott og en smart filtknott. Nå er det bare gøy å dra stolene ut fra bordet. Vi hører ingen ulyder og gulvet får en veldig pen behandling. Var dette et bra tips eller?

18 kommentarer:

  1. Det var et kjempebra tips. Takk som delte det med oss. Må skaffe meg slike til spisestustolene jeg også! :-)
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  2. ohh! Love it :)

    ha en god dag!

    klem fra jenny

    SvarSlett
  3. Kjempebra tips! Nå skal det bli andre boller (eller lyder, helst) rundt spisebordet! Tusen takk!

    SvarSlett
  4. God morgen, Minmill! Smart med filtskoene :)) De bruker vi ogsaa. Jeg hater disse stygge lyder paa gulvet....Stövler, kjolen og skerf du kjöpte er kjempefine! De er meget flott og jeg liker denne "stylen" du har. Her er det litt höstlig i dag, men de siste dagene var det varmt og solrikt. Vi fant noen stensopp og "brunhetter" i gaar og spiste de som kveldsmat. Önsker deg en riktig fin uke og fortsatt gode, varme og positive tanker. Klemmer fra Pillepalle

    SvarSlett
  5. Ja, dette var et bra tips Minmill! Visste ikke at det fantes, så det skal jeg absolutt skrive bak øret. Og de sitter jo godt fast også de der:) Bra!

    Maya

    SvarSlett
  6. ..skikkelig smartis..

    SmilKKann

    SvarSlett
  7. Hur bra tips som helst!!!! Detta är underbart - även om vi inte ännu kommit till det stadium att vi slipar golven och blir noggrannare, hehe - är för mycket småbarn här för det!!! Men sedan är det guld värt!!!

    Jovisst är den underbar tapeten!!!
    Men du vet, när man vill ha så mycket annat, så kostar det också! Går i kläder som börjar vara trasiga nu, och om jag ska ut på jobb snart så duger inte det, hehe..och då hade en containerdress varit superb!!!

    Jasså du hade lika som mig med mannens behavigheter?!? Ja, jag får bara väldigt dåligt samvete jag - för min köpmaniac - men att reda ut personen sin brukar hjälpa att gå på det yttre, så fixas det inre också - i varje fall i mitt fall!!!
    Vill du maila mig så fins jag på: lycke.live@gmail.com
    Kul att du gillade kaklet - ja, jag har blitt helt inne på decoupage nu!!!

    Kramhögar Lycke

    SvarSlett
  8. Takk for tips!
    Skal huske dette når jeg har nymalte gulv snart..:)
    Koselig å ha deg "tilbake"

    Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  9. Et suuuper godt tips jeg skal ta med meg videre. Ønsker deg en fin fin uke.

    SvarSlett
  10. Heisann Minmill
    Du er jammen en luring! Et veldig kjekt tips. Og den dagen du blir lei av 7-stolene, så vet du hvor du kan henvende deg, hi hi...
    Lekker kjole i forrige innlegg, selv om jeg ikke er blå, verken i interiør eller klesveien, så var den bare herlig!! Også dine Dr. martens (ønsker meg)
    Håper alt er litt lysere nå. Klem

    SvarSlett
  11. Hei. Veldig fint om du tar kontakt med meg:-) Mvh Kari kari.byklum@fvn.no

    SvarSlett
  12. God morgen!

    Lurt, takk for smart tips!!

    SvarSlett
  13. Takk for tipset:) Skal huske på det når vi skal ha oss spisestue!:)

    SvarSlett
  14. Utrolig bra tips!!! Jeg har lett overalt etter en slik løsning, men ingen interiørbutikker eller møbelhus har kunnet gi meg noen bra tips. Så tusen takk for at du delte dette med meg og takk for at du redder mitt nymalte grå flisgulv fra stygge flekker:) Mvh, Pia

    SvarSlett
  15. I imagine some companies are of side personal effects are far outweighed by the
    benefits statin drugs cater to individuals. Fibrates are of import components
    of cholesterol treatment of the Journal of Nuclear Cardiology, reports the
    benefits of Victimisation MHPA to view left wing-ventricular Mechanical dyssynchrony in
    bode the impression of CRT. Matsuzaki, M., too much cholesterol, hypertension increases the strain put on the plaques
    and vessels, and corpulency and diet increment fatso acids that perpetuate plaque
    buildup, to make a few.

    my blog; Does how cholesterol work medication

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!